Gå til innhold

Håravfall og tynnere hår oppå hodet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en dame på 42 år som begynte å miste en god del år for 4-5 år siden. Store dotter med hår i dusjen hver gang og masse hår som faller av når jeg grer meg.Det har begynt å bli ganske så synlig oppå hodet/kronen nå.En kan se hodebunnen igjennom hårene.😩😢Spesielt i bakhodet.

Jeg vet ikke årsaken til dette.Det kan være så mangt..Stress,dårlig søvn,at jeg tar dårlig opp vitaminer,genetisk osv.Har snakket både med fastlege og hudlege om dette.Tatt diverse blodprøver og sjekket hodebunnen.Ikke funnet årsak.

Jeg lurer på om noen har noen som sliter med det samme har funnet noe løsning på problemet og fått tilbake god hårvekst?

Og om det er noe tips og triks en kan gjøre med enten styling eller noe så det ikke blir så sjenerende.😔Må innrømme at dette går veldig utover selvtilliten.

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oribe magnifisent wolume, veldig dyr men helt uunnværlig for meg. Jeg mistethakvparten av håret i fjor pga medisiner. Hårtyper var jevnt fordelt pluss ett felt på toppen som var nesten skrelt og man kunne se hodebunnen min også. En ert av sjampoen er nok, klapp den mellom hendene og klapp hendene mot hodet og masser godt.

Anonymkode: 5a84b...249

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Google «hair topper»! Bruker det selv. Kjøp i lik farge som ditt eget hår eller farg håret ditt til å matche topperen. Ser helt ekte ut og tar 2 min å feste på. Jeg var sjøl desperat da jeg har tynt hår og ingen extentions fungerer (festene vises og ødelegger håret mitt enda mer).. Vurderte parykk inntil jeg tilfeldigvis kom over dette. Nå bruker jeg den fast. Kjøpte fra utlandet. Har fått tilbake selvtilliten min etter årevis med depresjon over dritt-håret mitt.. er 33 forresten 

Anonymkode: 79ca7...6e0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Oribe magnifisent wolume, veldig dyr men helt uunnværlig for meg. Jeg mistethakvparten av håret i fjor pga medisiner. Hårtyper var jevnt fordelt pluss ett felt på toppen som var nesten skrelt og man kunne se hodebunnen min også. En ert av sjampoen er nok, klapp den mellom hendene og klapp hendene mot hodet og masser godt.

Har denne sjampoen hjulpet deg med hårtapet, eller har bivirkningene av medisiner avtatt? Jeg spør fordi den ikke inneholder ingredienser som er spesifikt rettet mot å motvirke hårtap. Uansett, det er flott at du har funnet noe du er fornøyd med. Oribe er et fantastisk merke, og jeg elsker deres Dry Texturizing Spray. Det er helt utrolig at en hårspray til 500 spenn faktisk er verdt det!

AnonymBruker
Skrevet
Juliv skrev (30 minutter siden):

Har denne sjampoen hjulpet deg med hårtapet, eller har bivirkningene av medisiner avtatt? Jeg spør fordi den ikke inneholder ingredienser som er spesifikt rettet mot å motvirke hårtap. Uansett, det er flott at du har funnet noe du er fornøyd med. Oribe er et fantastisk merke, og jeg elsker deres Dry Texturizing Spray. Det er helt utrolig at en hårspray til 500 spenn faktisk er verdt det!

Jeg måtte slutte på medisinene pga hårtyper og da avtok det og håret kom tilbake. Nå har jeg hår til nedforbi skuldrene og hår som er 8 cm langt jevnt fordelt, blåser alle veier. Sjampoen stopper ikke hårtapet men gir en enorm volum til det håret du har.

Vil anbefale å prøve en annen hudlege, ikke alle er flinke på hårtap.

• Nyttig 1
  • 1 måned senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2024 den 2.33):

Google «hair topper»! Bruker det selv. Kjøp i lik farge som ditt eget hår eller farg håret ditt til å matche topperen. Ser helt ekte ut og tar 2 min å feste på. Jeg var sjøl desperat da jeg har tynt hår og ingen extentions fungerer (festene vises og ødelegger håret mitt enda mer).. Vurderte parykk inntil jeg tilfeldigvis kom over dette. Nå bruker jeg den fast. Kjøpte fra utlandet. Har fått tilbake selvtilliten min etter årevis med depresjon over dritt-håret mitt.. er 33 forresten 

Anonymkode: 79ca7...6e0

Vil du legge ut link til nettsiden? Og er det ekte eller kunstig hår? Dette kan hjelpe mang inkl meg som har blitt veldig tynn i håret 😢

Anonymkode: 149dd...acf

• Nyttig 1
Skrevet

Er i samme situasjon selv. Det eneste som visstnok skal hjelpe er Recrea Forte (virkestoff Minoksidil). Det er et liniment som skal smøres i hodebunnen. 

Anonymkode: 9e4a3...b8a

• Nyttig 1
Skrevet

Har selv problemer med håravfall og etter tilfeldigvis sveipet gjennom noen videoer av noen influencere som har anbefalt NIOXIN Scalp Recovery sett på cleanser, conditioner og Soothing Serum som skal tørke i håret etterpå. Jeg har prøvd og mister ikke så mye hår lengre. Jeg er på andre uken med vask nå ca 3 vask i uken. For meg fungerer det bra foreløpig 🙂

Anonymkode: 224ef...8ba

Skrevet

Kjøpte NIOXIN hos Kicks 🙂

Anonymkode: 224ef...8ba

• Nyttig 1
Skrevet

Prøv b kompleks vitaminer i ekstra sterk fra apoteket. Nisim sjampo er og godt dokumentert at virker

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er i samme situasjon selv. Det eneste som visstnok skal hjelpe er Recrea Forte (virkestoff Minoksidil). Det er et liniment som skal smøres i hodebunnen. 

Anonymkode: 9e4a3...b8a

Denne fungerer. 

Anonymkode: ffba9...bcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...