AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #1 Skrevet 18. juli 2024 Hei. Jeg er en mann i 20-årene som har utsatt samboer for vold etter vi hadde vært sammen på innflytningsfest til en kamerat. Sent på kvelden, ca 00:00 begynte folk å gå videre å skulle på narsj, dette skulle egentlig vi også, men jeg hadde drukket litt for mye å begynte å bli sint noe jeg husker. Jeg valgte å gå hjem å husker at jeg var sint på vei hjem, usikker på hvorfor men skal sies at jeg har hatt det vanskelig psykisk de siste 6mnd før hendelsen da det har blitt for mye negativt noe jeg innser selv. uansett så la jeg meg i sengen for å sove noe jeg ikke husker, så har samboer komt inn til meg, tatt dynen av meg og sagt at nå går vi på narsj for å ha det gøy jeg hadde reist meg opp fra sengen, tatt tak i henne å kastet henne i gulvet for så å dunke henne i gulvet. Noe som medførte store overflate skader som blå merker rundtomkring, jeg hadde ikke slått eller sparket, men kastet henne som en dukke. hun hadde reist til en kompis for så å komme hjem dagen etterpå med blå merker på kroppen. Hun slet med å puste å hadde skikkelig vondt. Jeg fikk henne til å reise til sykehus selvom jeg viste at dette ville få konsekvenser for meg. politi ble kontaktet av sykehuset og sak ble opprettet. ville selvfølgelig ikke at samboer skulle lyge om hendelsen til politi eller sykehus da jeg ikke ville skade samboer mer en jeg allerede har gjort. det var heldigvis ingen indre skader men store blå merker som så helt forferdelig ut. Har alltid hatt et sinne problem men aldri sånn at jeg utsetter noen for vold. har selv valgt å ta kontakt med fastlege og atv da det er noe som er galt med meg når jeg klarer å gjøre en sånn handling mot den jeg elsker så mest. har hatt små hendelser før, ikke vold men Feks en Apple tv kontroll som har gått i bakken, da var jeg ikke sint på henne men på kontrollen som ikke fungerte. har hatt et tilfelle hvor hun har holdt meg fast og skilt meg som gjorde at jeg dyttet henne unna som gjorde at hun ramlet. Det er klart at vi har kranglet men aldri blitt voldelige. Det nærmeste vold da er vell noen stygge ord fra begge to som vi beklager for etterpå. Vi er ikke samboere nå lenger fordi hun ikke får lov av politi. Vi har ikke problem å snakke sammen men skjønner selvfølgelig at hu ikke stoler like mye på meg som før. Sånn som det er nå så vil jeg bare det beste for min ex samboer. vi tar tiden til hjelp og begge to går til psykolog og atv Selv så husker jeg ingenting fra hendelsen og håpte egentlig at dagen derpå bare var en veldig dårlig drøm. dette er som sagt førstegang jeg skader samboer, men selv om det er første gang så er det en gang for mye å derfor søkte jeg hjelp. Har aldri følt på et sinnet som gjør at jeg må skade noen, sinnet har alltid vært i form av ord eller ødelagt noe. jeg ville egentlig bare høre om noen her har vært borti det samme og fått det til å fungere igjen etter en slik hendelse. Ex samboer sier fremdeles at hun elsker meg noe jeg ikke helt klarer å forstå etter en slik hendelse. Jeg setter selvfølgelig veldig pris på at hun sier det til meg . Uansett hva hun velger å gjøre så støtter jeg hennes valg 100% etter hun har gått igjennom noe sånn. Anonymkode: b2911...d57
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #2 Skrevet 18. juli 2024 Blir du sinna kun i rus, eller blir du det også edru? Hva ruser du deg på? Er det bare alkohol eller er det andre ting som feks kokain også? Jeg tenker at det iallefall er bra du ikke bortforklarer din egen oppførsel. Og tar sånn sett et bra ansvar. Det er iallefall en god begynnelse. Hvis du blir sånn når du er rusa. Blr du også vurdere sterkt å bli avholds. Spesielt om det er sant at du ikke husker noe. For da har du ikke kontroll, og senere kan du ende opp med å ta livet av noen. I tillegg bør du jobe med sinnemesring og dysfunksjonelt følsemønster. Da ddt høres ut som at reaksjon ikke samsvarer med det du blir sur for. Tenk litt over det du har blitt sinna tidligere. Tenker du at Det matcher teaksjonen din? Hvor sint blir du fra en til ti om noen er uheldig og søler på oenskjorta di? Har du evnt bare en, hjelper det mye å ha to. Os. Vold i rus og hukommelse tap iht det gor ikke strafferabatt. Siden du selv har valgt å ruse deg selv. Blir littdet samme som at det også hjelper lite å si du ikke husker å ha kjørt bil i fylla Anonymkode: 89a36...c06 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #3 Skrevet 18. juli 2024 Takk for svar. Har aldri vært den som har blitt sint når jeg har drukket, tvert i mot. Jeg er den som blir rolig når jeg drikker, sier ikke så mye å sitter egentlig bare å nyter det. har aldri tatt annet rusmiddel en alkohol derfor var jeg hos legen for å ta urintest for å se at jeg ikke hadde blitt dopet på den festen. Var ikke før det hadde gått noen dager jeg tok den testen så legen mente at jeg ikke kunne stole på en negativ test. Etter denne hendelsen så skal jeg holde meg avholds da jeg ikke kommer til å nyte å drikke når jeg ikke vet hva som skapte denne reaksjonen. Har forsåvidt aldri blitt sint på venner/ ukjente om det feks blir sølt noe på meg. Jeg klarer liksom å skjønne at det bare var et uhell så et unnskyld er mer en nok for meg. men om noen terger eller erter meg eller mine nære så kan jeg bli verbal og ufin i språket men går ikke til angrep. er derfor jeg ikke skjønner hva som har kortsluttet. Sinnemestring er noe jeg får hjelp til, å merker at det hjelper å skjønne selv at sinnet faktisk er et problem. Tar i mot all hjelp jeg får for å si det sånn. Ønsker selvfølgelig ikke medlidenhet eller strafferabatt da jeg har meg selv å skylde. Ønsker bare den beste hjelpen for både meg og Ex samboer. TS Anonymkode: b2911...d57
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #4 Skrevet 19. juli 2024 ATV har antagelig det beste tilbudet du kan få. Og så bør du selvsagt - som du sier - være totalt avholdende fra rus i lang, lang tid fremover. Forholdet er bare å gi opp, selv om hun ikke har gjort det. Hun vil neppe bli helt trygg med deg igjen, og da blir det ikke bra. Jeg kjenner til mange som har forsøkt (via jobben min), men ingen som har klart å få til et sunt forhold igjen - om de noensinne hadde det - i lengden. Uten felles barn er det ikke grunnlag for å forsøke, så liten som sannsynligheten er. Anonymkode: 246df...db6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå