Gå til innhold

Usikker på alle valg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke lidelser er det når man er usikker på alle valg? Og aldri klarer å bestemme seg?

Anonymkode: b5f52...47b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være mange. Selvutslettende, engstelig/unnvikende, angst etc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilke lidelser er det når man er usikker på alle valg? Og aldri klarer å bestemme seg?

Anonymkode: b5f52...47b

Ubestemmelighet😏 neida, men jeg er av samme typen. Samtidig så klarer jeg ikke være streng nok med å avslutte ting, for eks dater. Jeg ser noe fint i alle omtrent å har alltid et håp. Når det kommer til valg av skole/karriere/jobb for eks, er jeg helt blåst. 

Anonymkode: 0c74f...3de

Skrevet (endret)

Unnvikende personlighetsforstyrrelse og/eller autisme kan være en av årsakene. Men vanskelig å si uten mer informasjon.

Endret av Kassettspiller
AnonymBruker
Skrevet

Finnes diverse personlighetsforstyrrelser med disse trekkene, men det skal være ganske "alvorlig" før det kan kalles for det. Husk at normalspekteret er veldig bredt og at det absolutt ikke trenger være noen lidelse selv om det plager deg i større eller mindre grad. 

Jeg hadde en periode i livet da jeg var rundt 23 år hvor jeg havnet i en fårlig vane med å tvile veldig på alle beslutninger jeg skulle ta. Gikk til psykolog og fikk veldig god hjelp der 🙂 Ble ikke bedre over natten så klart, men psykologen hjalp meg rett og slett med å føle meg trygg og bygge selvtillit. Var ikke noe hokus pokus, kun repetere om og om igjen at jeg er bra nok som jeg er og at jeg tar gode valg. Til slutt festet det seg liksom i underbevisstheten min, og jeg følte meg mer trygg på meg selv. 

Har ikke hatt spesielt problemer med dette siden, så det er nok "bare" at man må tvinge seg ut av gamle tankemønstre og på en måte lære hjernen å håndtere det annerledes. 

Håper det ordner seg for deg 🙂

Anonymkode: bcc8e...03b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...