AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #1 Skrevet 18. juli 2024 Dette er er fryktelig dumt spørsmål, men jeg sliter litt med helseangst og har mistet litt fornuften nå. I over ei uke har jeg hatt vondt på baksiden av leggen, uten noe spesielt årsak jeg kommer på. Tenkte i går at hva om det er blodpropp. i dag kjenner jeg ingenting i leggen, men kjenner det nå i låret på samme fot. Får tanker om at blodproppen i leggen har løsnet og nå sitter i låret, og er på vei opp mot hjerte og lunger. Er det slik blodpropp fungerer? Eller er jeg helt på tuppa her? beklager om noen blir skremt hvis andre har vondt i foten, men jeg sliter med helseangst og klarer ikke skille hva som er hva Anonymkode: 0988f...d28
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #2 Skrevet 18. juli 2024 Jeg vet ikke, men er du bekymret bør du ta kontakt med lege eller legevakta. Jo før jo bedre. Ikke vent. "Symptomene på blodpropp kan variere, men det er vanlig med ømhet, hevelse, spent hud, varme og rødhet i beinet hvor blodproppen sitter. Man kan oppleve smerter, men de er vanligvis ikke sterke og lindres ofte hvis man sitter i ro med foten høyt hevet." Hjelper det å ligge med foten opp mot taket? så tærne kommer høyere enn overkroppen? Anonymkode: bf3a5...156 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #3 Skrevet 18. juli 2024 Dra til legen for en sjekk! Dette kan absolutt være en blodpropp selv om det mest sannsynlig ikke er det. -sykepleier Anonymkode: a4384...908 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #4 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Dra til legen for en sjekk! Dette kan absolutt være en blodpropp selv om det mest sannsynlig ikke er det. -sykepleier Anonymkode: a4384...908 Som flytter seg fra legg til lår? ringte legen i går, men fikk beskjed om at siden jeg hverken er rød eller varm, hoven så var det bare å følge med om det blir verre. Leggen er jo helt fin i dag, men nå er fremside lår litt stiv. men ikke rød eller varm / hoven. Anonymkode: 0988f...d28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå