Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har 3,6 i snitt og har en klump i magen fordi jeg må ta opp 5-6 fag for å få høyere snitt for å i det hele tatt komme inn på noe som helst. Er det noe fagskole som gir like gode jobbmuligheter? Eller ville dere ha jobbet ekstra for å få bedre i snitt og fått universitetsutdanning?

Anonymkode: f6ff3...cab

AnonymBruker
Skrevet

Teknisk fagskole er veldig bra og du får jobb.

Anonymkode: 04946...e9b

AnonymBruker
Skrevet

Teknisk fagskole er bra, men da må du ha relevant fagbrev (evt. realkompetanse). Får i stor grad samme jobber og samme lønn som høgskole/universitetsutdannede innen fagfeltet, ofte ingeniørstillinger. Bedriftene ansetter gjerne heller noen med fagbrev og teknisk fagskole, enn noen som har gymnas og høgskole. Men ellers er nok ikke fagskole så svært, nei.

Anonymkode: 639ac...adf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på det som to helt ulike typer utdanning, og at det derfor nesten ikke går an å sammenligne de. Samfunnet trenger uansett begge deler, og mitt inntrykk er at fagskole gir gode muligheter for jobb, dog kanskje innenfor avgrensede områder.

Anonymkode: d65a9...208

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min er platearbeider i bunn, og har teknisk fagskole. Har nå en ingeniørstilling. Tjener vel omlag like godt som meg med femårig høgskoleutdanning. Det er selvsagt en lavere utdanning, men om det er lønn en snakker om, kommer en godt ut. Så var det hva en tror en vil trives med da. Det er det viktigste her, og det er det en skal gå for. 

Anonymkode: e7d7e...9c9

AnonymBruker
Skrevet

Har selv gått fagskole på Kristiania og er veldig fornøyd med jobbmulighetene det har gitt meg. Veldig bra undervisnings opplegg. Mye praktisk arbeid og profesjonell nivå. Var ikke noe problem å gli rett inn i relevant arbeid .

Det jeg ville undersøkt før jeg begynte på en fagskole grad er hvilke jobbmuligheter akkurat den utdanningen gir.

Anonymkode: 6ad7b...07e

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke fagskole på vgs-nivå? Endel Fagbrev får man på vgs, som feks ambulansearbeider, helsefagarbeider, barne-og ungdomsarbeider.

Anonymkode: dff08...704

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er ikke fagskole på vgs-nivå? Endel Fagbrev får man på vgs, som feks ambulansearbeider, helsefagarbeider, barne-og ungdomsarbeider.

Paramedic, ambulansearbeider er vel tre år på høyskole etter vgs 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, det er et hakk over vgs-utdanning. Man tar ikke fagbrev på fagskole.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (2 minutter siden):

Paramedic, ambulansearbeider er vel tre år på høyskole etter vgs 

Ambulansefag er fagbrev, paramedic er bachelor.

• Nyttig 2
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Har 3,6 i snitt og har en klump i magen fordi jeg må ta opp 5-6 fag for å få høyere snitt for å i det hele tatt komme inn på noe som helst. Er det noe fagskole som gir like gode jobbmuligheter? Eller ville dere ha jobbet ekstra for å få bedre i snitt og fått universitetsutdanning?

Anonymkode: f6ff3...cab

Det kommer jo helt an på hva du har fagbrev i...

Universitetsutdannelse gir ikke noe jobb i seg selv. Det er masse bullshit-utdanninger på Universitetet som du ikke har sjans til å få jobb med.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...