Gå til innhold

Skjønner ikke hva dette er (underlivsplager)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt kløe og noe svie i skjeden en ukes tid. Er litt rød rundt åpningen tror jeg. Det er verst om natten, går greit på dagtid.

Tenkte dette var sopp, men jeg har kun hatt litt hvit kornete utflod ett par dager. Men det har hele veien luktet fisk.

Samtidig så renner det ikke masse utflod ut slik som ved BV. Har hatt litt økt gul utflod, men det er ikke mye.

Har lest at man ikke kan ha sopp og bv samtidig. Vanligvis klarer jeg selv å identifisere hva jeg har siden jeg har hatt begge deler, men nå vet jeg faktisk ikke.

Noen som tror de vet hva det kan være?

Anonymkode: 7553f...4b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hatt kløe og noe svie i skjeden en ukes tid. Er litt rød rundt åpningen tror jeg. Det er verst om natten, går greit på dagtid.

Tenkte dette var sopp, men jeg har kun hatt litt hvit kornete utflod ett par dager. Men det har hele veien luktet fisk.

Samtidig så renner det ikke masse utflod ut slik som ved BV. Har hatt litt økt gul utflod, men det er ikke mye.

Har lest at man ikke kan ha sopp og bv samtidig. Vanligvis klarer jeg selv å identifisere hva jeg har siden jeg har hatt begge deler, men nå vet jeg faktisk ikke.

Noen som tror de vet hva det kan være?

Det er ufarlig å kjøre på med en canesten kur, og se om det funker. 

Anonymkode: eb160...700

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ufarlig å kjøre på med en canesten kur, og se om det funker. 

Anonymkode: eb160...700

Det er langt fra ufarlig å kjøre på med Vanesten og andre soppdrepende midler når man ikke har sopp. Resultatet kan bli sopp som blir resistent mot Vanesten og andre vanlige soppmidler, på lik linje med antibiotika resistens. Dette ser vi blant annet med sopp i huden, så må er begynt å bre om seg, og der det ikke finnes behandling fordi denne hudsoppen er resistent. 

TS høres mer ut til å ha en kjønnssykdom enn en soppinfeksjon. Det eneste rette er at ts kommer seg til lege og blir testet. Bare på den måten kan hun få behandling som virker. Da slipper hun og å bruke penger på legemidler som neppe fungerer. 

Anonymkode: dd647...29a

AnonymBruker
Skrevet

trickomonas og fiskelukt 

Les og lær.

AnonymBruker
Skrevet

Bakteriell vaginose  lukter fisk . 
Kontakt legen og få tablettkur 

Anonymkode: f6339...37f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bakteriell vaginose  lukter fisk . 
Kontakt legen og få tablettkur 

Men det renner ikke masse utflod. 

Nå har det blitt foreslått både kjønnssykdom og tricomonas, hvilen er mest sannsynlig?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Men det renner ikke masse utflod. 

Nå har det blitt foreslått både kjønnssykdom og tricomonas, hvilen er mest sannsynlig?

For oss som har hatt bakteriell vaginose så er denne fiskelukten en sterk indikator . 
Trenger ikke å ha så mye utflod pga det? 
Det er ikke en kjønnssykdom, men du må uansett til legen for å få hjelp  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er langt fra ufarlig å kjøre på med Vanesten og andre soppdrepende midler når man ikke har sopp. Resultatet kan bli sopp som blir resistent mot Vanesten og andre vanlige soppmidler, på lik linje med antibiotika resistens. Dette ser vi blant annet med sopp i huden, så må er begynt å bre om seg, og der det ikke finnes behandling fordi denne hudsoppen er resistent. 

TS høres mer ut til å ha en kjønnssykdom enn en soppinfeksjon. Det eneste rette er at ts kommer seg til lege og blir testet. Bare på den måten kan hun få behandling som virker. Da slipper hun og å bruke penger på legemidler som neppe fungerer. 

Skal du være så påståelig så bør du lære at det heter canesten og ikke vanesten.

Anonymkode: 8b4fc...e89

AnonymBruker
Skrevet

Legen kan ta swab for å se om det er sopp for eksempel.

Anonymkode: df352...371

Skrevet

Altså, vi her på KG kan komme med tusenvis av forslag på hva det kan være, men ingen av de forslagene vil gi deg en diagnose. Kom deg til legen og få tatt en prøve for å finne ut av hva det faktisk er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lichen Sclerosus er ett eksem nedentil som gir kløe og sårhet. Det kan bedres ved Dermovat feks. Men du må nesten til gynekolog for å få det påvist og få skrevet ut denne salven. Det er kronisk, hos noen kommer det og går litt, andre har det mer permanent. Faren er at det kan bli mye arrvev etterhvert. Så om det ikke gir seg helt snart hadde jeg oppsøkt gynekolog. Det må taes vevsprøve for å være sikker på diagnosen.

Anonymkode: 1e052...a46

AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen eller en privat gynekolog! Ingen her kan fortelle deg hva som er galt, selv om du har fått mange gode forslag.

Anonymkode: 351e8...82e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...