Gå til innhold

Er det pasientens jobb å bestille time til kontroll?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det pasienten eller legenes jobb?

Om man har operert, gjort en behandling, hvem skal ordne kontrolltime?

Får man det automatisk etter 6 måneder eller skal man selv ringe? Hva mener dere?

Anonymkode: 97ba3...297

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel litt an på. Den gangen jeg ble konisert fikk jeg beskjed om å bestille 6 måneders kontroll hos privat gynekolog selv. Mens andre ganger får man beskjed om at man vil bli innkalt til kontroll. Tenker det da er normalt at man kontakter sykehuset dersom man mot formodning ikke hører noe mer.

Anonymkode: 7441f...437

Skrevet

Min erfaring er at det som var av kontroller og oppfølging på sykehuset ble jeg innkalt til, mens det fastlegen skulle følge opp bestilte jeg time til selv. Ved gjentatte oppfølgingstimer hos spesialist settes gjerne neste time opp når jeg er der. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det kommer vel litt an på. Den gangen jeg ble konisert fikk jeg beskjed om å bestille 6 måneders kontroll hos privat gynekolog selv. Mens andre ganger får man beskjed om at man vil bli innkalt til kontroll. Tenker det da er normalt at man kontakter sykehuset dersom man mot formodning ikke hører noe mer.

Anonymkode: 7441f...437

Så du fikk ikke annen kontroll enn det du selv bestile til?

Jeg ble også konisert, og fikk brev om at det var vellykket og at de da velger å ikke ha noe etterkontroll. Men de vet jo ingenting om såret er vellykket uten kontroll?

At jeg kunne bestille time til celleprøve 6 mnd etterpå hos fastlegen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du fikk ikke annen kontroll enn det du selv bestile til?

Jeg ble også konisert, og fikk brev om at det var vellykket og at de da velger å ikke ha noe etterkontroll. Men de vet jo ingenting om såret er vellykket uten kontroll?

At jeg kunne bestille time til celleprøve 6 mnd etterpå hos fastlegen

Hvis du fikk beskjed om å kontakte fastlege etter 6 mnd er jo det en kontroll. 

Anonymkode: 3c015...dc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...