AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #1 Skrevet 18. juli 2024 Jeg er ganske sliten nå etter å ha holdt på døgnet rundt i 14 dager. Jeg har også hatt kraftige kynnere og sterke smerter i flere uker før det. Så de siste 14 dagene så er det kraftige kynnere 6 ganger i timen i ca 4-8 timer også gir det seg. Så får jeg 4 timer hvile også skjer det igjen. Jeg hadde 1 cm åpning og ca 0.5 cm av livmorhals for 2 uker siden. Jeg går hele tiden å venter på at det skal ta seg opp, men det gjør det ikke. Jeg har 3-6 timer søvn i døgnet, jeg våkner hver time av kynnere, smerter, tissetur. I blant må jeg opp å gå pga smerter, så sover jeg bare når jeg virkelig er utslitt. Hva kan jeg gjøre for å komme i mål med denne graviditeten? Er over 38 uker. Anonymkode: d3af5...4d2
Lorieen Skrevet 18. juli 2024 #2 Skrevet 18. juli 2024 Du kan prøve modningsakupunktur og/eller akupressur, brystvortestimuli, spise fem dadler hver dag. Drikk bringebærblad-te og brennesle-te.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #3 Skrevet 18. juli 2024 Lorieen skrev (19 minutter siden): Du kan prøve modningsakupunktur og/eller akupressur, brystvortestimuli, spise fem dadler hver dag. Drikk bringebærblad-te og brennesle-te. Da må man vel ta kontakt med føden for akupunktur? Anonymkode: d3af5...4d2
LilleMy1989 Skrevet 18. juli 2024 #4 Skrevet 18. juli 2024 Prøve håndmelke flere ganger daglig. Så kan du samle melken i feks små 2ml sprøyter (kjøpes på apotek, selvfølgelig uten spiss) og fryse ned så har du råmelk på lager 😊
Lorieen Skrevet 18. juli 2024 #5 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Da må man vel ta kontakt med føden for akupunktur? Anonymkode: d3af5...4d2 Jeg ville heller tatt kontakt med en akupunktør som har spesialisert seg på svangerskap og fødsel.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #6 Skrevet 18. juli 2024 LilleMy1989 skrev (25 minutter siden): Prøve håndmelke flere ganger daglig. Så kan du samle melken i feks små 2ml sprøyter (kjøpes på apotek, selvfølgelig uten spiss) og fryse ned så har du råmelk på lager 😊 Jeg har forsøkt uten at det kommer noe. Har like ømme pupper nå som i starten av svangerskapet. Det er ikke første gang jeg går gravid, det er bare første gang det er så smertefullt mot slutten. Anonymkode: d3af5...4d2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #7 Skrevet 18. juli 2024 Hva fungerer best av hvile eller aktivitet? Noen steder så leser jeg om hvile og søvn kan skape gode rier. Andre steder så leser jeg om aktiviteter og turer. Anonymkode: d3af5...4d2
Sniff76 Skrevet 18. juli 2024 #8 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva fungerer best av hvile eller aktivitet? Noen steder så leser jeg om hvile og søvn kan skape gode rier. Andre steder så leser jeg om aktiviteter og turer. Anonymkode: d3af5...4d2 Vet ikke - men ville prøve det motsatte av det du gjør nå? F.eks. hvis du ligger og sitter mye, se om du kan orke å gå mer. Lykke til - håper det tar seg opp snart😊
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #9 Skrevet 18. juli 2024 Sniff76 skrev (2 minutter siden): Vet ikke - men ville prøve det motsatte av det du gjør nå? F.eks. hvis du ligger og sitter mye, se om du kan orke å gå mer. Lykke til - håper det tar seg opp snart😊 Har forsøkt begge deler uten hell. En periode med mer aktivitet og en periode med mindre. Det er det samme uansett. Anonymkode: d3af5...4d2 1
Lorieen Skrevet 18. juli 2024 #10 Skrevet 18. juli 2024 Babyen kommer når den er klar. Forsøk å stresse ned, gjør koselige ting som du liker. Boost oxytocinet! Se en god film eller serie sammen med partner. Kos, klem, kyss. Ha sex om du orker det. Les en god bok. Spis noe god mat. Ta et langt bad eller en dusj og smør deg inn med en god krem etterpå. ❤️
LilleMy1989 Skrevet 18. juli 2024 #11 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har forsøkt uten at det kommer noe. Har like ømme pupper nå som i starten av svangerskapet. Det er ikke første gang jeg går gravid, det er bare første gang det er så smertefullt mot slutten. Anonymkode: d3af5...4d2 Håndmelking noen ganger daglig vil allikevel stimulere og gi hormonpåvirkning som kan starte fødsel 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå