Gå til innhold

Vi har mye å lære av Danmark!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat kommet hjem fra ferie i Danmark og er virkelig positivt overasket over landet. Så barnevennlig. Ekstremt god infrastruktur. Så tilrettelagt! Hva kan man egentlig klage på der?? 

Hadde med en 2-åring som har kosa seg gløgg, og jeg skulle nesten ønske jeg bodde der. Er tilbake gjemme i Oslo nå og savner landet allerede. Lekeplassene fantes i hver en krik og krok, og det var ikke småtterier heller. Mange lekeplasser var til og med bemannet med pedagogiske ansatte. Og alle var velkomne! 

Her hjemme er Lekeplassene nedslitte og små. Jeg sliter med å finne på ting å gjøre, steder å dra hvor vi kan møte andre. Barn prioriteres ikke her i landet. Føler vi har så mye å lære! 

Anonymkode: 20919...739

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift med en dansk mann og er ofte i København. Har bemerket det samme som deg. Det er veldig enkelt å ha med barn overalt og jeg har også en følelse av at folk der er litt mer tolerante overfor barn og at de roter og bråker litt. Synes f.eks det er enklere å ta barn med på spisesteder i Danmark enn her i Norge. Hvorfor det er forskjell på landene aner jeg ikke. 

Anonymkode: dc8e6...9dd

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Har akkurat kommet hjem fra ferie i Danmark og er virkelig positivt overasket over landet. Så barnevennlig. Ekstremt god infrastruktur. Så tilrettelagt! Hva kan man egentlig klage på der?? 

Hadde med en 2-åring som har kosa seg gløgg, og jeg skulle nesten ønske jeg bodde der. Er tilbake gjemme i Oslo nå og savner landet allerede. Lekeplassene fantes i hver en krik og krok, og det var ikke småtterier heller. Mange lekeplasser var til og med bemannet med pedagogiske ansatte. Og alle var velkomne! 

Her hjemme er Lekeplassene nedslitte og små. Jeg sliter med å finne på ting å gjøre, steder å dra hvor vi kan møte andre. Barn prioriteres ikke her i landet. Føler vi har så mye å lære! 

Hørt om skogen?

Anonymkode: 11295...5f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hørt om skogen?

Er få skoger midt i ett bysentra

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hørt om skogen?

😅 Skulle akkurat til å skrive: Nordmenn er nærmest sykelig opptatt av natur og skog, og at unger kan leke der. Helst i stillhet ;)

Anonymkode: c7a81...484

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hørt om skogen?

Enten hater du unger, eller så er du ufattelig ensporet i tankegangen🤦‍♀️

At et lands hovedstad ikke er tilrettelagt for at den oppvoksende generasjon kan utfolde seg i byrommet, DET er et samfunnsproblem. Oslo har såklart flott bymark, noe København og mange andre hovedsteder mangler, men det kan ikke brukes som en unnskyldning for at barn (og bikkjer!) stort sett ikke er velkomne i sentrale deler av byen.

Anonymkode: 34ab9...212

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herlig, jeg og 3åringen skal til københavn neste uke!

Har du tips til noe spesielt vi burde gjøre der, restauranter eller lekeplasser?

Anonymkode: e734f...79b

AnonymBruker
Skrevet

Barn og eldre blir nedprioritert i «verdens rikeste land». Selv kommunale barnehager hae ræva standard.

Anonymkode: 09ef2...04e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Herlig, jeg og 3åringen skal til københavn neste uke!

Har du tips til noe spesielt vi burde gjøre der, restauranter eller lekeplasser?

Anonymkode: e734f...79b

Det er bare å glede seg!!!

Sjekk ut denne siden: https://bornibyen.dk/koebenhavn/categories/60

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...