Gå til innhold

Så dritt lei av å få intens hodeverk !

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg først får hodeverk så er det oppkast. Det kan gjerne komme med en spysyke som jeg sikkert har 3 ganger i året. Eller så kan det komme dagen derpå uten at jeg har drukket noe voldsomt. Andre kan ha samme mengde som meg men de blir bare redusert, mens jeg sitter med hodet over do i 7 timer med verdens største hodeverk. Jeg hadde 15 paracet igjen og klarte forrige uke å spise 9 av dem, hodeverken forsvant ikke og jeg spøy den bare opp igjen. Å legge seg er et H* , fordi jeg ikke aner hvilken side jeg skal ligge på.  

Jeg tror ikke det er hjernesvulst men kanskje migrene? Jeg har nesten lyst å grave meg helt ned på en slik dag. Forferdelig tungt! Gruer meg til neste gang jeg spyr. 

Er 36 og hadde det ikke sånn for 5 år siden ish.. 

Anonymkode: d1e08...510

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når jeg først får hodeverk så er det oppkast. Det kan gjerne komme med en spysyke som jeg sikkert har 3 ganger i året. Eller så kan det komme dagen derpå uten at jeg har drukket noe voldsomt. Andre kan ha samme mengde som meg men de blir bare redusert, mens jeg sitter med hodet over do i 7 timer med verdens største hodeverk. Jeg hadde 15 paracet igjen og klarte forrige uke å spise 9 av dem, hodeverken forsvant ikke og jeg spøy den bare opp igjen. Å legge seg er et H* , fordi jeg ikke aner hvilken side jeg skal ligge på.  

Jeg tror ikke det er hjernesvulst men kanskje migrene? Jeg har nesten lyst å grave meg helt ned på en slik dag. Forferdelig tungt! Gruer meg til neste gang jeg spyr. 

Ts her.  E spyr veldig lett... kunne ikke kjøre mer enn ca 1 time da jeg var liten før jeg hadde oppkast. Hadde også alvorlig kvalme i graviditeten. 

AnonymBruker
Skrevet

Du tenker ikke at det er lurt å ta seg en tur til legen for utredning da? Det kan jo være alt fra muskulært til migrene til andre ting. 

Anonymkode: f42b9...116

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, hatar å ha hovudverk, kan være så mangt, men godt mulig du har migrene ja, høyr med ein lege:)

Anonymkode: 31437...6b9

AnonymBruker
Skrevet

Migrene høres svært sannsynlig ut. Gå til legen, test anfallsmedisin. Last gjerne med appen hodepinedagboken og før logg en stund. 

Anonymkode: d3b3c...104

• Liker 2
Skrevet

Migrene, dårlig syn, noe vestibulært, stiv muskulatur i nakke/skuldre etc. Dra til legen og få en sjekk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
PusheenPusheen skrev (12 minutter siden):

Migrene, dårlig syn, noe vestibulært, stiv muskulatur i nakke/skuldre etc. Dra til legen og få en sjekk.

Føler bare ikke hun tar meg helt på alvor. Slet tidligere med panikkanfall men føler hun bare har hode litt på skakke og stakar deg men det er ikke farlig. Har opplevd en rekke ting i livet tidligere. Min mor sa at jeg ikke kunne ha migrene, akkurat som at migrene blir man født med. Så jeg har liksom latt vær. Hvordan kan jeg fortelle dette å bli trodd av legen da? Går ut av legekontoret og nesten føler meg hypokonder hver gang . ... ts

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si om det er migrene. Men kvalme og oppkast er ikke uvanlig. Smerte bak øynene og i tinningen er vanlig. Men det kan arte seg litt ulikt. 
Det er ikke sant at man må bli født med migrene/ha barnemigrene. 
Jeg fikk det helt ut av det blå i slutten av tenårene. Frekvensen av anfall har variert mye gjennom årene (som nå er på 30-tallet.)

Migrene er en hjernesykdom som ved hyppige anfall påvirker livskvalitet i ganske stor grad. Vanlig smertestillende fungerer sjelden- ofte må man teste ulike medisiner og doser for å finne noe som lindrer anfallene. Det kan hende du bør ha en henvisning til nevrolog.
Jeg ville som andre har nevnt logget frekvens og symptomer og gått til legen. 

Anonymkode: d7512...381

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Føler bare ikke hun tar meg helt på alvor. Slet tidligere med panikkanfall men føler hun bare har hode litt på skakke og stakar deg men det er ikke farlig. Har opplevd en rekke ting i livet tidligere. Min mor sa at jeg ikke kunne ha migrene, akkurat som at migrene blir man født med. Så jeg har liksom latt vær. Hvordan kan jeg fortelle dette å bli trodd av legen da? Går ut av legekontoret og nesten føler meg hypokonder hver gang . ... ts

Du kaster jo opp. "Vanlig" hodepine er aldri så intens, det burde legen vite. Tror ikke legen på deg, må du bytte lege. Men jeg anbefaler deg å ta med en liste over tilleggssymptomer du får når du har hodepine, som "hvor" i hodet smerten ligger for eksempel. Jeg sliter med migrene, og da er det flere ting som skjer, bl.a oppkast. Og din mor har feil. Fikk ikke migrene før jeg gikk på videregående. 

Endret av PusheenPusheen
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hodepine med kvalme/oppkastet blir alltid regnet som migrene. 

Du må bestille deg legetime. Da kan du få anfallsmedisin, smeltetablett eller sprøyte er best ettersom du spyr opp tabletter. Du får sikkert kvalmestillende også.

Anbefaler deg å dra til legen før det blir værre. Migrene går somregel bare en vei uten behandling - den blir kronisk. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vanskelig å si om det er migrene. Men kvalme og oppkast er ikke uvanlig. Smerte bak øynene og i tinningen er vanlig. Men det kan arte seg litt ulikt. 
Det er ikke sant at man må bli født med migrene/ha barnemigrene. 
Jeg fikk det helt ut av det blå i slutten av tenårene. Frekvensen av anfall har variert mye gjennom årene (som nå er på 30-tallet.)

Migrene er en hjernesykdom som ved hyppige anfall påvirker livskvalitet i ganske stor grad. Vanlig smertestillende fungerer sjelden- ofte må man teste ulike medisiner og doser for å finne noe som lindrer anfallene. Det kan hende du bør ha en henvisning til nevrolog.
Jeg ville som andre har nevnt logget frekvens og symptomer og gått til legen. 

Anonymkode: d7512...381

Takk for info, det er et ☠️ hver gang. Og jeg hadde forrige uke en uvelhet som startet i kroppen før det brøt ut i en intens hodeverk. Spøy like etter og måtte gå med "skylapper" til sengs. Spøy deretter ca 11 ganger, tuller ikke. Kan minnes om spysyke, men jeg kan umulig ha det 3 ganger i året. Min mormor døde av hjernesvulst, så tenker litt på det..  

Burdenok få en henvisning,  men er redd legen bare sier det er stress. 

Skrevet

Gutter har somregel migrene i barneårene, men vokser det av seg. Mens jenter får det som oftest ikke før de kommer i puberteten. Da varer det gjerne opp til overgangsalderen, eller livet ut.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for info, det er et ☠️ hver gang. Og jeg hadde forrige uke en uvelhet som startet i kroppen før det brøt ut i en intens hodeverk. Spøy like etter og måtte gå med "skylapper" til sengs. Spøy deretter ca 11 ganger, tuller ikke. Kan minnes om spysyke, men jeg kan umulig ha det 3 ganger i året. Min mormor døde av hjernesvulst, så tenker litt på det..  

Legen kan ikke bare avfeie det som stress uten å ha utredet deg først. Det kan selvsagt være angst også, men det er greit å få en utredning slik at du kan være sikker på riktig diagnose. For uten det, så er det vanskelig med riktig behandling. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Legen kan ikke bare avfeie det som stress uten å ha utredet deg først. Det kan selvsagt være angst også, men det er greit å få en utredning slik at du kan være sikker på riktig diagnose. For uten det, så er det vanskelig med riktig behandling. 

Da skal jeg be om henvisning. Jeg vil ha henvisning. Men er nevrolog tilfelle da? 

Skrevet

Jeg syns du kan be legen skrive en henvisning til MR av hode for å utelukke hjernesvulst ettersom din mor døde av det. Hvis ikke legen tar dette seriøst så må du bytte lege! Jeg tenker fortsatt det er migrene, men det er viktig å ta en MR.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da skal jeg be om henvisning. Jeg vil ha henvisning. Men er nevrolog tilfelle da? 

Du trenger ikke nevrolog om fastlegen lykkes med behandling. Begynn der. Det er vanlig å ta MR for å utelukke andre årsaker til nyoppstått hodepine med oppkast. 

Anonymkode: d3b3c...104

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

MR, nevrolog, blodprøver. Jeg er enig i de andre som sier det nok er migrene, men det er så veldig greit å få utelukket andre ting. Mtp hvor elendig legen din er, så må du bytte lege. Jeg gjorde det fordi fastlegen min fulgte dårlig opp og avfeide for mye. Fikk så mye mer hjelp hos ny lege. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i hodet er smerten?

Anonymkode: ad8db...0c6

AnonymBruker
Skrevet
Iðunn skrev (13 minutter siden):

Jeg syns du kan be legen skrive en henvisning til MR av hode for å utelukke hjernesvulst ettersom din mor døde av det. Hvis ikke legen tar dette seriøst så må du bytte lege! Jeg tenker fortsatt det er migrene, men det er viktig å ta en MR.

Enig, sjekk det først som sist ❤️

Anonymkode: e1133...acd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når fikk du det her? veldig mange som fikk sånn type hodepine med corona-vaksinen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...