Gå til innhold

Hva gjør barna deres på lekeplassen? Min leker ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min har aldri vært interessert i å sitte å grave i sandkassen, har aldri likt å verken huske eller skil.

Og lurer på hva deres gjør på lekeplassen og om dere kan sitte på en benk å drikke kaffe mens det holder på?

Bar et er 2,5 år nå, hadde vært så deilig om det var interessert i å leke litt på lekeplasser. Da hadde vi hadde noe å holde på med og jeg kunne kanskje fått satt meg ned litt(?).

Anonymkode: ea322...459

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fleste lekeplasser er så kjedelig. Men hun liker å huske, og kan gjøre det i en evighet, når jeg gir fart. Bruker også å skli eller klatre, men vil alltid at jeg skal være der. Kan også leke "butikk" eller lignende med meg. Graver ikke i sandkasse og slik, så jeg får absolutt ikke satt meg ned. Men hvis det er andre barn der og hun er i utforsker-modus kan hun leke litt med dem. Men stort sett må jeg være veldig i nærhwtwn. 

Anonymkode: 88316...aa3

AnonymBruker
Skrevet

Hva liker barnet å gjøre da? Og hva pleier barnet å leke med hjemme? 

Barnet vårt har lekt i sandkasse siden hu var rundt 1 år, liker å klatre, huske, sparke ball osv. Er 3 år, og har lekt med dette en stund… Men vi har måtte vise og lære, kan ikke bare plassere barnet på en lekeplass og forvente at en 2 åring skal forstå alt selv🫣

Anonymkode: e14b8...ec1

AnonymBruker
Skrevet

Leker barnet i skogen, eller i fjæra? Kanskje lekeplass rett og slett blir kjedelig. 

Men enig i at man må vise dem ting, og gjerne være med i leken selv i starten. 

Anonymkode: e02ad...f80

AnonymBruker
Skrevet

Mulig det ikke er helt høydare for barnet ditt, og sånn skjer jo, min yngste var ikke særlig glad i lekeplasser i den alderen. Skog eller bøtte med dyr var mye mer morsomt. Bøtte med dyr, vann og sand 😀 cafe og trilletur var også veldig populært. 

Eldste likte også lekeplass, men var ganske sjenert og ville ikke leke der dersom det var andre barn, så jeg måtte hjelpe ganske mye til i den alderen. Hun synes det derimot var veldig gøy om ingen andre enn jeg var der

Anonymkode: a535a...366

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Leker barnet i skogen, eller i fjæra? Kanskje lekeplass rett og slett blir kjedelig. 

Men enig i at man må vise dem ting, og gjerne være med i leken selv i starten. 

Anonymkode: e02ad...f80

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva liker barnet å gjøre da? Og hva pleier barnet å leke med hjemme? 

Barnet vårt har lekt i sandkasse siden hu var rundt 1 år, liker å klatre, huske, sparke ball osv. Er 3 år, og har lekt med dette en stund… Men vi har måtte vise og lære, kan ikke bare plassere barnet på en lekeplass og forvente at en 2 åring skal forstå alt selv🫣

Anonymkode: e14b8...ec1

Viser såklart barnet og er med i "leke". Er vel ikke foreldre som bare setter ned ungen og forventer at den tar for seg og leker vel🙈🙈🙈😅😅😅

AnonymBruker
Skrevet

Er med i leken. 

Anonymkode: 24026...162

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er med i leken. 

Anonymkode: 24026...162

Ja men hva liker det å gjøre det? Min vil ingen ting selv om jeg er med på alt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja men hva liker det å gjøre det? Min vil ingen ting selv om jeg er med på alt. 

Å gjøre der*

AnonymBruker
Skrevet

Vår er også 2,5 år og trenger at vi leker sammen med det. Det er ikke særlig fan av lekeplasser (opplever at mange lekeplasser er egnet for litt større barn i vårt område), men elsker å dra på turer / få styre leken selv. Gå i skogen å plukke kongler, kaste stein i ei elv, leke med vann på terrassen, vanne blomster. 

De eneste gangene jeg virkelig kan sette med ned å drikke en kopp kaffe, er hvis hun får ei bøtte med vann å leke med 😂

Anonymkode: e510d...fa8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Min har aldri vært interessert i å sitte å grave i sandkassen, har aldri likt å verken huske eller skil.

Og lurer på hva deres gjør på lekeplassen og om dere kan sitte på en benk å drikke kaffe mens det holder på?

Bar et er 2,5 år nå, hadde vært så deilig om det var interessert i å leke litt på lekeplasser. Da hadde vi hadde noe å holde på med og jeg kunne kanskje fått satt meg ned litt(?).

Mine blir som apekatter på en lekeplass og er høyt og lavt. Noe som krever at jeg er delaktig, så en dag på lekeplassen er krevende for meg. Jeg kunne aldri satt meg ned for å følge med på de. 

Anonymkode: 02850...f71

AnonymBruker
Skrevet

Min er 2 år. På lekeplassen balanserer vi på dumpen )jeg holder hendene hans) Vi husker, og han sklir på sklien. Jeg tar imot, eller holder en hånd. Vi leker i en båt, da klatrer han, og hopper i armene mine. Han liker godt sandkasse og. Da må jeg sitte ved siden av, og lage «kake» Det viktigste du kan gjøre er å lære barnet ditt å leke. Barn kan leke overalt om det er en engasjerer voksen med i leken. Barn som ikke leker, er bekymringsverdig. Har du tatt dette opp med barnehagen? Hvordan leker barnet ellers? 

Anonymkode: 5cc22...ed3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Min er 2 år. På lekeplassen balanserer vi på dumpen )jeg holder hendene hans) Vi husker, og han sklir på sklien. Jeg tar imot, eller holder en hånd. Vi leker i en båt, da klatrer han, og hopper i armene mine. Han liker godt sandkasse og. Da må jeg sitte ved siden av, og lage «kake» Det viktigste du kan gjøre er å lære barnet ditt å leke. Barn kan leke overalt om det er en engasjerer voksen med i leken. Barn som ikke leker, er bekymringsverdig. Har du tatt dette opp med barnehagen? Hvordan leker barnet ellers? 

Barne leker men kun med et par ting det har interesse for selv, er vanskelig å får det "overtalt" til å leke noe annet. Ellers liker det aller beste å henge på oss voksne og ta over våres gjøremål, men det gjør vel alle små barn😅 

Skrevet

Når de er så små må du enda være med i leken, men etterhvert kommer hun til å leke mer og mer alene og med andre på samme alder.

Lekeplass ble fort kjedelig, her likte hun vannlek og leire (play doh). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er bruk av iPad og tv.

Anonymkode: aba70...ffe

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Haha, før jeg gikk inn på tråden tenkte jeg "Vedder for at barnet er 2 år gammelt" og se der ja. Min 2,5-åring vil ikke gjøre noe uten at jeg må fotfølge barnet. Det går ikke automatisk og setter seg og graver i en sandkasse uten meg. I barnehagen, ja. På lekeplassen, nei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Høres da mer ut som at TS heller vil drikke kaffe enn å være delaktig med ungen og forventer at barnet vil leke selv. Så barnet følger vel etter mor: på benken der kaffen drikkes.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Problemet er bruk av iPad og tv.

Anonymkode: aba70...ffe

Min er ikke interessert i skjerm og ser derfor ikke på noe. 

Folk må slutte å være så forutinntatte og dømmende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...