Gå til innhold

Hvor gammelt var barnet ditt da det kunne synge hele sanger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt var barnet når det kunne gjengi sanger og synge dem? Ikke bare en linje men hele sangen. Ikke nødvendigvis helt rent eller absolutt hvert ord riktig, men sånn noen lunde?

Anonymkode: 5ffa2...4d0

AnonymBruker
Skrevet

8? Null interessert i å synge 

Anonymkode: 9f88a...def

AnonymBruker
Skrevet

3 år. Litt forsinket språk, synging kom samtidig med at språket løsnet her.

Anonymkode: e18fd...2ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

8? Null interessert i å synge 

Anonymkode: 9f88a...def

Haha okey, trodde alle småbarn dreiv å sang for seg selv jeg😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke barn selv, men har alltid fått høre at jeg sang hele sanger før jeg kunne snakke. 

Anonymkode: 26ab6...afe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har ikke barn selv, men har alltid fått høre at jeg sang hele sanger før jeg kunne snakke. 

Vi aner ikke når du kunne snakke. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vi aner ikke når du kunne snakke. 

Ikke jeg heller 😛 1-2 år antar jeg.

Skrevet

Mine tre har vært ganske forskjellige på det. To som har sunget «bra» relativt tidlig (altså kunne synge hele sanger og truffet tonene sånn nogenlunde), og en som sang en del senere og som ikke hadde like lett for å huske tekst eller treffe toner. Litt usikker på når de sang ordentlig, men husker en av de jeg tenker på som litt tidlige hos oss hvertfall sang bra før han var to, fordi vi har en video fra da akkurat hadde fylt to og han sang en sang med ca riktige toner og tekst. Vet ikke hva som er vanlig, men det har vel både mye med interesse, hvordan man ligger an språklig og et visst anlegg for musikkforståelse.

AnonymBruker
Skrevet
Vera Vinge skrev (13 minutter siden):

Mine tre har vært ganske forskjellige på det. To som har sunget «bra» relativt tidlig (altså kunne synge hele sanger og truffet tonene sånn nogenlunde), og en som sang en del senere og som ikke hadde like lett for å huske tekst eller treffe toner. Litt usikker på når de sang ordentlig, men husker en av de jeg tenker på som litt tidlige hos oss hvertfall sang bra før han var to, fordi vi har en video fra da akkurat hadde fylt to og han sang en sang med ca riktige toner og tekst. Vet ikke hva som er vanlig, men det har vel både mye med interesse, hvordan man ligger an språklig og et visst anlegg for musikkforståelse.

Før to år høres veldig tidlig ut .

Mener ikke at barnet må synge rent og treffe tiner, bare når det kunne gjengi teksten og satt og sang for seg selv eller lignende😊

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 2 år, tror jeg. Før 2 år sang hun bruddstykker av sanger, som jeg kunne kjenne igjen. Nå som hun er snart tre synger hun rent og med ganske tydelig tekst. Det skal sies at vi synger og spiller svært mye her hjemme, jeg er musiker og har jobbet med musikk og små barn i mange år, og hun går i en barnehage som har stort fokus på musikk. 

Anonymkode: fc37b...7a2

AnonymBruker
Skrevet

Rundt to år er nok veldig vanlige. Typisk bæ bæ lille lam og lille Petter edderkopp. 

Anonymkode: 54409...914

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min er snart 4 og synger først nå lengre tekster, men hopper fortsatt over noen ord eller bruker noen "fantasiord". Språket ellers er godt.

Anonymkode: 7603c...766

AnonymBruker
Skrevet

Ca 2,5 år. 
Hun kunne ikke sette sammen hele setninger en gang, men sang som en nattergal 😁 

Veldig koselig ❤️

Anonymkode: 6cb30...e6c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ca 2,5 år. 
Hun kunne ikke sette sammen hele setninger en gang, men sang som en nattergal 😁 

Veldig koselig ❤️

Anonymkode: 6cb30...e6c

Det er mye enklere å gjengi en tekst enn å produsere setninger, sangtekster kan plugges og man trenger ikke forstå innholdet en gang, det gjør man når man snakker i setninger😊

AnonymBruker
Skrevet

1,5 år, kunne da mange sanger

Anonymkode: 72026...b4a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2024 den 20.15):

Hvor gammelt var barnet når det kunne gjengi sanger og synge dem? Ikke bare en linje men hele sangen. Ikke nødvendigvis helt rent eller absolutt hvert ord riktig, men sånn noen lunde?

1,5 år bæ bæ lille lam og mikkel rev, de andre kom rundt 2 års alderen

Anonymkode: 57aa7...2ac

AnonymBruker
Skrevet

2,5 år

Anonymkode: cd317...b69

AnonymBruker
Skrevet

Så vidt fylt to, da løsnet forståelsen for det tror jeg, og hun kunne plutselig synge seks sanger i løpet av en ukes tid.

Anonymkode: 703ac...9c1

AnonymBruker
Skrevet

5 på eldste og 2 på yngste. Yngste snakket i lange setninger ved den alderen, og eldste hadde forsinket utvikling. 

Anonymkode: 45c61...f6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...