Gå til innhold

Nome Kommune

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Er på flyttefot og lurer på om Nome Kummune er et sted og bosette seg 😀 
Kjørte innom Ulefoss her om dagen og ble litt småbesatt av plassen 🥰

Så jeg lurer på om der er noen som kan komme med noen positive og eventuelt negative ting om plassen. 
jobbmuligheter, kulturelle ting, få seg venner der etc etc 

Anonymkode: 545d8...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nome er fint det, i hvert fall på sommerstid. Men, ellers vil jeg si det er en guds forlatt plass. Har aldri bodd der selv, men med familie der, har jeg vært der mye. Ikke store sentrum verken i Lunde eller Ulefoss. Men, billige hus får du. Selv hadde jeg nok sett mot Bø evt. Skien. Mtp jobb, tror jeg det er vanskelig med mindre du jobber innen helsevesenet.

Anonymkode: 7dcd5...af9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ulefoss er et høl, som vi lokale sier. Det ser pent ut langs kanalen og gjestebrygga på sommeren, men ellers er det lite pent og lite som skjer. Det er fraflytting og dårlig økonomi i kommunen. Hvis du vurderer nærområde også, så er vel Bø (Midt-Telemark kommunen) det eneste stedet i området som faktisk er i vekst. Det er omtrent som by å regne, så det er mange flere muligheter der, selv om kommuneøkonomien der også er dårlig. 

Anonymkode: 36eba...1dd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.7.2024 den 19.40):

Ulefoss er et høl, som vi lokale sier. Det ser pent ut langs kanalen og gjestebrygga på sommeren, men ellers er det lite pent og lite som skjer. Det er fraflytting og dårlig økonomi i kommunen. Hvis du vurderer nærområde også, så er vel Bø (Midt-Telemark kommunen) det eneste stedet i området som faktisk er i vekst. Det er omtrent som by å regne, så det er mange flere muligheter der, selv om kommuneøkonomien der også er dårlig. 

Anonymkode: 36eba...1dd

Men hva med Lunde eller Gvarv som ligger veldig nærme Bø? Jeg er ikke TS, men for min del så vurderte jeg Ulefoss fordi det lå nærmest Skien som har ok med tilbud. Jeg må ikke ha tilbudene utenfor døra, men det kan ikke være for langt heller. 

Er Lunde et mindre "høl" enn Ulefoss?  :ler:

Anonymkode: b621b...210

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva gjør egentlig et sted til et "høl"? 

Anonymkode: b621b...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...