AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #1 Del Skrevet 18. juli 2024 Hei! jeg skal gå Galdhøpiggen (fra Spiterstulen) tidlig i august. Gikk Besseggen i fjor, og det var en veldig fin tur (til tross for at selve Eggen var litt skummel) Noen som har noen meninger om hvor hard denne turen er i forhold til besseggen? Ellers er andre tips og anbefalinger alltid velkomne ⛰️🌄 Anonymkode: e5f3c...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti T Usen Skrevet 18. juli 2024 #2 Del Skrevet 18. juli 2024 Galdhøpiggen er nok endel tøffere enn besseggen sånn høydemetermessig. Men ingen luftige partier. Personlig ville jeg valgt andre mindre befolkede turmål, men skjønner jo at piggen er på bucket-lista:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #3 Del Skrevet 18. juli 2024 Ti T Usen skrev (1 minutt siden): Galdhøpiggen er nok endel tøffere enn besseggen sånn høydemetermessig. Men ingen luftige partier. Personlig ville jeg valgt andre mindre befolkede turmål, men skjønner jo at piggen er på bucket-lista:) Enig! Det er sååå mange fine turmål og også 2000-metringer å velge mellom. Hvorfor gå i kø ? Nesten 200 topper faktisk. Og så er det alle de litt mindre men både fine og spektakulære. Anonymkode: 7a6ef...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #4 Del Skrevet 18. juli 2024 Ti T Usen skrev (1 time siden): Galdhøpiggen er nok endel tøffere enn besseggen sånn høydemetermessig. Men ingen luftige partier. Personlig ville jeg valgt andre mindre befolkede turmål, men skjønner jo at piggen er på bucket-lista:) AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig! Det er sååå mange fine turmål og også 2000-metringer å velge mellom. Hvorfor gå i kø ? Nesten 200 topper faktisk. Og så er det alle de litt mindre men både fine og spektakulære. Anonymkode: 7a6ef...4c4 Skjønner at dere tenker det, men denne turen har jeg egnetlig bare slengt meg på - ikke jeg som planlegger, og tenker det kan bli gøy likevel. Har gått flere turer i feks. Sunnmøre før så har fått gått i mindre befolkede fjell også, men i dette tilfellet er det altså en sosial greie hovedsakelig 😊 Anonymkode: e5f3c...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #5 Del Skrevet 18. juli 2024 Galdhøpiggen fra Spiterstulen er jo utvilsomt en brattere og "hardere" tur enn Besseggen. Moren min som har røyket daglig i over 50 år og har kondis deretter har uten problemer gått Besseggen flere ganger, men hadde aldri orket Galdhøpiggen! Anonymkode: e3693...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #6 Del Skrevet 18. juli 2024 Gikk til Galdhøpiggen fra Spiterstulen om høsten og vi hadde piggen for oss selv ❤️ Da vi var nesten på tippen hørte vi det bråkete følget som skulle ned igjen til breen og gå til juvass. Så er så glad vi valgte en rute vi fikk g i fred på. Brukte 4 timar opp, så gikk ganske rolig. Kiosken var stengt pga den bare var åpen da taulaget fra Juvass var der, som sagt på høsten. Anonymkode: e8b7c...621 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #7 Del Skrevet 19. juli 2024 Har bare gått Galdhøpiggen. Det er jo en tøff tur fordi det er bratt og man går lenge, men samtidig ikke noe utfordrende partier på andre måter. Alle som ikke har skader eller har ekstremt dårlig kondis bør klare turen. Jeg gikk fra Spiterstulen selv og det var i fellesferien for noen få år siden. Vi gikk ikke i kø. Kunne stort sett se andre mennesker hele tiden, men det var ikke sånn at man ble forsinket av andre fordi det var kødannelse. Tror det skal mye til for at det blir sånn når man går fra Spiterstulen. Det var derimot ganske mange oppe på selve piggen, siden de som gikk fra Juvass også var der. Anonymkode: 3b8da...c3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #8 Del Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Gikk til Galdhøpiggen fra Spiterstulen om høsten og vi hadde piggen for oss selv ❤️ Da vi var nesten på tippen hørte vi det bråkete følget som skulle ned igjen til breen og gå til juvass. Så er så glad vi valgte en rute vi fikk g i fred på. Brukte 4 timar opp, så gikk ganske rolig. Kiosken var stengt pga den bare var åpen da taulaget fra JuvassHYTTA var der, som sagt på høsten. Anonymkode: e8b7c...621 Anonymkode: 7a6ef...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #9 Del Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har bare gått Galdhøpiggen. Det er jo en tøff tur fordi det er bratt og man går lenge, men samtidig ikke noe utfordrende partier på andre måter. Alle som ikke har skader eller har ekstremt dårlig kondis bør klare turen. Jeg gikk fra Spiterstulen selv og det var i fellesferien for noen få år siden. Vi gikk ikke i kø. Kunne stort sett se andre mennesker hele tiden, men det var ikke sånn at man ble forsinket av andre fordi det var kødannelse. Tror det skal mye til for at det blir sånn når man går fra Spiterstulen. Det var derimot ganske mange oppe på selve piggen, siden de som gikk fra JuvassHYTTA også var der. Anonymkode: 3b8da...c3b Anonymkode: 7a6ef...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #10 Del Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Anonymkode: 7a6ef...4c4 Er du seriøs?! Du siterer to av oss for å legge til "hytta" etter "Juvass"? Det i seg selv er utrolig barnslig, men det er også helt unødvendig, fordi området heter Juvass! Det er ikke gitt at alle overnatter på hytta og går derfra, men alle går fra området Juvass. Anonymkode: 3b8da...c3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå