AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #1 Skrevet 18. juli 2024 Vært syk i 2 uker, men bedre. Har hoster mye, vært stemmeløs og sår i brystet. Crp normal. tok prøve i nesen og fikk til svar at alle prøver var negativ. Ikke virus og ikke bakterie.. Hva er det jeg har hatt da? Kan man bli syk og utslått uten at det er virus eller bakt? Eller er det noe alvorlig? Anonymkode: 724cc...305
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #2 Skrevet 18. juli 2024 At prøven er negativ, betyr ikke at du ikke har hatt et virus. Du har bare enten ikke hatt ett av virusene som de er testet for, eller så ble ikke prøven tatt på en god nok måte slik at det ble med. Anonymkode: aadae...be3 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #3 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At prøven er negativ, betyr ikke at du ikke har hatt et virus. Du har bare enten ikke hatt ett av virusene som de er testet for, eller så ble ikke prøven tatt på en god nok måte slik at det ble med. Anonymkode: aadae...be3 De sa ikke influensa A eller B, ikke klamydia?? Ikke covid og ikke noe annet jeg ikke husker.. så sitter jeg igjen å tenker det må være kreft. Jeg sliter litt med helseangst. Når jeg svelger river det litt på ene siden av halsen og i øre på samme side. ok, så det kan være forkjølelses virus bare inne influensa? Anonymkode: 724cc...305
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #4 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At prøven er negativ, betyr ikke at du ikke har hatt et virus. Du har bare enten ikke hatt ett av virusene som de er testet for, eller så ble ikke prøven tatt på en god nok måte slik at det ble med. Anonymkode: aadae...be3 Dette. Jeg ble så jævlig dårlig og de testet for bakterier, det var det ikke, de sa det var virus og de testet ikke mer. Det gikk nå over. Anonymkode: 79ea4...b72
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #5 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De sa ikke influensa A eller B, ikke klamydia?? Ikke covid og ikke noe annet jeg ikke husker.. så sitter jeg igjen å tenker det må være kreft. Jeg sliter litt med helseangst. Når jeg svelger river det litt på ene siden av halsen og i øre på samme side. ok, så det kan være forkjølelses virus bare inne influensa? Anonymkode: 724cc...305 Høres ut som det jeg hadde, virus ja, det slo seg vrang i hals og senere bihuler, vondt. Garantert ikke kreft... Anonymkode: 79ea4...b72
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #6 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres ut som det jeg hadde, virus ja, det slo seg vrang i hals og senere bihuler, vondt. Garantert ikke kreft... Anonymkode: 79ea4...b72 Men rart de sa virus prøven var negativ? Anonymkode: 724cc...305
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #7 Skrevet 18. juli 2024 Om de kun testet fra nesen så gjorde de testjobben for dårlig, rett og slett. Covid og andre virus kan sitte i halsen og lengre ned i luftveiene, uten å være i nesen. Husker en norsk case studie om en innlagt kvinne, alvorlig syk med covid symptomer - som testet negativt. Ikke før de tok vevsprøver dypt i lungene fant de viruset. Anonymkode: 9d6c1...b07 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #8 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De sa ikke influensa A eller B, ikke klamydia?? Ikke covid og ikke noe annet jeg ikke husker.. så sitter jeg igjen å tenker det må være kreft. Jeg sliter litt med helseangst. Når jeg svelger river det litt på ene siden av halsen og i øre på samme side. ok, så det kan være forkjølelses virus bare inne influensa? Anonymkode: 724cc...305 Det finnes mange virus som kan gi sår hals annet enn influensa og covid. Du trenger absolutt ikke bekymre deg. De fleste av oss har sår hals når vi er forkjølet uten at vi tester oss for hvilket virus det er Anonymkode: aadae...be3 3
lajlaj Skrevet 18. juli 2024 #9 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vært syk i 2 uker, men bedre. Har hoster mye, vært stemmeløs og sår i brystet. Crp normal. tok prøve i nesen og fikk til svar at alle prøver var negativ. Ikke virus og ikke bakterie.. Hva er det jeg har hatt da? Kan man bli syk og utslått uten at det er virus eller bakt? Eller er det noe alvorlig? Anonymkode: 724cc...305 Med tanke på hvor lite folk har vært syke de siste årene så må man regne med at vanlige virus treffer ganske hardt nå. 1
Paulinetta Skrevet 18. juli 2024 #10 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men rart de sa virus prøven var negativ? Anonymkode: 724cc...305 Da har du et virus de ikke har testet for. De tester et bestemt utvalg, det handler om sannsynlighet og økonomi. Du har noe som er hakket mindre vanlig. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #11 Skrevet 19. juli 2024 Jeg ble syk i desember 22. Da tok legen en dyp nese prøve (lignet pp covid test, bare mye lenger inn i nesa). Var ubehagelig de seks den varte. Skulle gi oversikt over ca 25 ulike virus eller noe. Slo ut den gangen på svineinfluensa. Ikke så dårlig denne gangen, og andre symptomer. Ble helt stemmeløs i løpet av en dag for snart 1 uke siden. Ingen feber, ingen halsvondt, ingen hodepine, ingen muskelverk, bitte litt hoste og litt slapp en dag. Stemmen er på vei tilbake, men ikke fullt enda. Håper den er tilbake på mandag, da har jeg avtale som innebærer snakking Anonymkode: 7e0fd...3c5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #12 Skrevet 19. juli 2024 Vi har mange hundre forskjellige virus. Laben testet nok kun de mest "fremtredende" Mest sannsynlig et virus. God bedring Anonymkode: aa90a...297
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå