AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #1 Skrevet 18. juli 2024 Det blir nok studier via realkompetanse på sikt, grunnet en god del utfordringer blandet med koronarestriksjoner og manglende oppfølging av diagnoser. Har et mål om å studere en gang på sikt, har i dag full jobb. Jeg trives godt i jobben, men kjenner jo at jeg gjerne vil ta en utdanning på sikt, både i forhold til lønn men også muligheter. Jeg har en drøm om å bli noe innen psykologi. Bachelor i psykologi krever matematikk ser jeg. Er det noen som vet hvorfor det? Det står videre på OsloMet sin hjemmeside at det kreves 84 timer matematikk på dette studiet. Vil det si bestått matematikk første året på vgs? Er det noen som har tatt sin utdanning via realkompetanse? Hvordan er deres erfaringer?https://www.oslomet.no/studier/soknad-og-opptak/realkompetanse/retninglinjer-realkompetanse Anonymkode: 2aa2d...e37
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #2 Skrevet 18. juli 2024 Nå har jeg bare erfaring med at eksen studerte psykologi profesjon på UiO, men husker at hun hadde en eksamen hvor man måtte kunne grunnleggende statistikk. Typ varians, median, signifikans, korelasjon osv. Vet at matematikk 2P på vgs har et omfang på 84 timer, så mulig de mener at du må ha bestått VG2-nivå matematikk? https://www.udir.no/eksamen-og-prover/eksamen/privatist/Fag-og-fagkoder-for-studiekompetanse/ Anonymkode: 708bf...2db 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #3 Skrevet 18. juli 2024 De har sannsynligvis et metodeemne med grunnleggende statistikk, så det forstår jeg godt at de har. Anonymkode: a1abd...a28
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #4 Skrevet 18. juli 2024 Fordi du skal mest sannsynligvis ha et metode fag, der den kvantitative metoden består av mye statistikk. Jeg synes ikke statistikken på master var vanskelig, enda jeg strøk på eksamen i 2P-Y på vgs. Sikkert fordi at jeg mestret Geogebra, men ikke algebra, likninger, prosentregning etc. SPSS på master var også null problem. Da jeg søkte høyere utdanning, fikk jeg dispensasjon fra kravet om GENS, da jeg har matematikk vansker. Men det skal mye til å få dispensasjon. Jeg hadde dokumentasjon fra sykehus, PPT og kompetansebeviset. La også ved et motivasjonsbrev. Konkurrerte likevel med karakterene mine fra vgs. Selv om jeg kom inn uten matematikk, forstår jeg godt hvorfor det er krav om matematikk. Anonymkode: 690ea...1b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå