AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #1 Skrevet 18. juli 2024 Jeg har en datter som kommer til å begynne i barnehage, og senere på skolen om noen år. I de seneste årene har alt rundt 'woke'-styret bare blitt verre og verre med blant annet reformer hvor de lærer om upassende temaer alt for tidlig som vår familie ikke ser på som forankret i virkeligheten. Gruer meg veldig til at hun kommer til denne alderen, så da lurer jeg rett og slett på; hvor mye woke er det i bgh og skolen? Ser man mye blå-hårede lærere som prøver å snik-lære bort alt det amerikanske vrælet? Og om man uheldigvis får en slik lærer kan man da bytte skole/klasse? Slike ting vil hun lære tidsnok i ungdomsårene når hun kan gjøre opp sin egen mening, og i trygge rammer fra oppegående familie som er i miljøet. Anonymkode: d9f14...240 10
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #2 Skrevet 18. juli 2024 Etter min mening er det helt ekstremt mye. Det snikes inn alle steder, og elevene hjernevaskes med NRK super hver dag. Jeg tok mitt barn over på privat skole da det ble så ille at hun lærte om analsex i 4. klasse. Er helt sjokkert over at ikke flere protesterer mot denne galskapen Anonymkode: 45ff4...088 14 1 14
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #3 Skrevet 18. juli 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Etter min mening er det helt ekstremt mye. Det snikes inn alle steder, og elevene hjernevaskes med NRK super hver dag. Jeg tok mitt barn over på privat skole da det ble så ille at hun lærte om analsex i 4. klasse. Er helt sjokkert over at ikke flere protesterer mot denne galskapen Anonymkode: 45ff4...088 Film og tv er jeg ikke så bekymret over. Vi kan glatt bare sette på gamle disney-filmer og ting fra 80-90 tallet. De har mye bedre story og karakterer uansett. Men er helt enig i at dagens tv er hårreisende. Ser vi noe som har mye woke i seg så skrur vi bare av og setter på noe annet. Det går ann å finne noe som har woke elementer i seg som er ok, men da må det virkelig være godt på en smakfull måte i liten dose. Problemet er at det blir vanskelige å passe på dette når barnet er på f eks skolen siden vi ikke var kan tilstede og følge med på hva som blir sagt eller gjort. Media kan man alltids holde ett øye med når barna er små. -ts Anonymkode: d9f14...240 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #4 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tok mitt barn over på privat skole da det ble så ille at hun lærte om analsex i 4. klasse Hva f? Er du seriøs?? Anonymkode: f7d4d...013 8 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #5 Skrevet 18. juli 2024 Etter å ha lest bøkene på barnetrinnet tok jeg barna ut av skolen, egen undervisning nå. Så ser vi etter en privatskole. Anonymkode: 8d00d...e39 2 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #6 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg tok mitt barn over på privat skole da det ble så ille at hun lærte om analsex i 4. klasse. Anonymkode: 45ff4...088 I hvilken bok står det om det? Anonymkode: bd2a6...d49 12 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #7 Skrevet 18. juli 2024 Har ei på 14 og ei på 11 år. Har ikke inntrykk av at det er mye "woke" i skolen her. Men så bor vi i Finnmark og vi er ikke så opptatt av woke og den slags. Kanskje i samekommunene, men ikke her jeg bor Anonymkode: de376...9c5 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #8 Skrevet 18. juli 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: Etter å ha lest bøkene på barnetrinnet tok jeg barna ut av skolen, egen undervisning nå. Så ser vi etter en privatskole. Anonymkode: 8d00d...e39 Kan man ta ut barn for å gi de egen undervisning i perioder? Vi tenkte å gjøre det når de skal ha seksualundervisning i 3. klasse tror jeg der er når de har temaet. Anonymkode: d9f14...240
Memorangen Skrevet 18. juli 2024 #9 Skrevet 18. juli 2024 Dette må være en trolletråd. Analsex i 4 klasse? hva søren😂 hva har analsex med woke å gjøre? Ville vært mye mer bekymret for det de ser på youtube/nett/tiktok. 27 1 11
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #10 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan man ta ut barn for å gi de egen undervisning i perioder? Vi tenkte å gjøre det når de skal ha seksualundervisning i 3. klasse tror jeg der er når de har temaet. Anonymkode: d9f14...240 Usikker, ta de helt ut er min anbefaling. Privatskole. Anonymkode: 8d00d...e39 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #11 Skrevet 18. juli 2024 Opplys meg... Jeg kan ikke bare for mitt skjønne hvorfor dette er galt. "Woke betyr å være årvåken, oppmerksom på og kritisk til sosial forskjellsbehandling. En woke person er våken for og opptatt av identitetspolitikk og engasjert i kampen mot urettferdigheter i samfunnet, særlig rasisme, sexisme og annen diskriminering som anses som krenkende." Dette er definisjonen og hva er galt i dette? Anonymkode: ed218...839 9 1 31
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #12 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Usikker, ta de helt ut er min anbefaling. Privatskole. Anonymkode: 8d00d...e39 Privatskoler må også følge offentlig læreplan. Anonymkode: ed218...839 9 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #13 Skrevet 18. juli 2024 Syns generelt at vi er for "unge" til å klage over dagens ungdom. Men den generelle respekten for autoriteter er verre nå med foreldre som syns at blått hår gjør deg til en upassende lærer og som krangler over at de får servert banan og ikke pærer ved gratis frukt på skolen. Men dette er sikkert bare enda ett innlegg som er om manglende kunnskap om fagplaner på skolen og hva de faktisk lærer der. Anonymkode: 23d7f...c99 12 5
DoorKnob Skrevet 18. juli 2024 #14 Skrevet 18. juli 2024 Jeg tenker kanskje at man ikke trenger å importere all amerikansk meme-propaganda hit til Norge. Ta deg en tur ut istedet Ser du noen skumle lærhomoer eller blåhårede hekser som konverterer småbarn til transseksualisme? Neida. Som nevnt ovenfor kan du jo også sette deg inn i læreplanen. 14 16
Memorangen Skrevet 19. juli 2024 #15 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Opplys meg... Jeg kan ikke bare for mitt skjønne hvorfor dette er galt. "Woke betyr å være årvåken, oppmerksom på og kritisk til sosial forskjellsbehandling. En woke person er våken for og opptatt av identitetspolitikk og engasjert i kampen mot urettferdigheter i samfunnet, særlig rasisme, sexisme og annen diskriminering som anses som krenkende." Dette er definisjonen og hva er galt i dette? Anonymkode: ed218...839 Jeg har heller aldri skjønt problemet med å være såkalt woke. Høres jo mer ut som en normal oppegående måte å tenke på utfra definisjonen. 26 2 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #16 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kan man ta ut barn for å gi de egen undervisning i perioder? Vi tenkte å gjøre det når de skal ha seksualundervisning i 3. klasse tror jeg der er når de har temaet. Anonymkode: d9f14...240 Er du seriøs nå? INGEN barn tar skade av å vite hvordan barn blir til i 3. klasse, dette har ingenting med «woke» å gjøre. Dette hadde vi på barneskolen i 2. klasse for 40 år siden også. Anonymkode: e75df...31c 23 2 6
Camlon Skrevet 19. juli 2024 #17 Skrevet 19. juli 2024 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har en datter som kommer til å begynne i barnehage, og senere på skolen om noen år. I de seneste årene har alt rundt 'woke'-styret bare blitt verre og verre med blant annet reformer hvor de lærer om upassende temaer alt for tidlig som vår familie ikke ser på som forankret i virkeligheten. Tror det handler mye lokalisasjon. Sender du barnet til en skole på Grünerløkka så er det sikkert en del woke, fordi foreldrene støtter det. Men om du bor i områder hvor folk er mer lik deg selv så tviler jeg på at det er et stort problem. 1
Yodas Skrevet 19. juli 2024 #18 Skrevet 19. juli 2024 Det kommer an på lærerne. Men de fleste er normale mennesker. 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #19 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har ei på 14 og ei på 11 år. Har ikke inntrykk av at det er mye "woke" i skolen her. Men så bor vi i Finnmark og vi er ikke så opptatt av woke og den slags. Kanskje i samekommunene, men ikke her jeg bor Anonymkode: de376...9c5 Bor du i en kommune i Finnmark, så bor du i en "samekommune". Anonymkode: abc03...6c0 6 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #20 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Opplys meg... Jeg kan ikke bare for mitt skjønne hvorfor dette er galt. "Woke betyr å være årvåken, oppmerksom på og kritisk til sosial forskjellsbehandling. En woke person er våken for og opptatt av identitetspolitikk og engasjert i kampen mot urettferdigheter i samfunnet, særlig rasisme, sexisme og annen diskriminering som anses som krenkende." Dette er definisjonen og hva er galt i dette? Anonymkode: ed218...839 Enig, jeg klarer ikke skjønne hva som er galt i dette. Håper og tror de lærer om dette på skolen, selv om vi selvsagt også kommer til å snakke om det hjemme. Anonymkode: c2952...384 11 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå