AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #1 Skrevet 18. juli 2024 Venninnen til mi datter har hatt kjæreste siden hun var 13 år. Er 14 nå. Ett år eldre kjæreste. De har hatt sex siden hun var 13, også. Foreldrene har nok ikke godtatt det, siden de må sove i hver si seng på overnatting, ifølge min datter. Samtidig får disse to lov til å dra på telttur og hyttetur alene... Min datter synes jeg overdriver mtp aldersgrense, sex osv, når hun ser hvor "voksen" hennes 14årige venninne er... Er redd dette skal smitte over på min datter. Er det bare jeg som er fjern som tenker "Hæ, sex som trettenåring?!!!" Anonymkode: c900d...423
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #2 Skrevet 18. juli 2024 Det er gøy til fyren er utro eller hun blir uventa gravid… Da vil hun merke at hun ikke er så voksen enda likevel… Anonymkode: 46c06...c9d 1
Gjest jegerrinne Skrevet 18. juli 2024 #3 Skrevet 18. juli 2024 Er nok mange i 13-14 års alderen som har. Da jeg gikk i 9 klasse. Altså vi var 15. Da ble 2 jenter i klassen gravide med sine kjærester. Og ene paret er gift i dag og besteforeldre og ska bli oldeforeldre nå. Så er nok en del som ikke sier noe,noen vet om, noen venter til de blir eldre En får p piller alt fra en er 12 hos helsesøster uten at foresatte behøver å informeres
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #4 Skrevet 18. juli 2024 Jeg ser tilbake på mitt forhold i samme alder med et stort smil. Til tross for at det ble slutt er jeg glad jeg fikk den erfaringen, at det var med en fin type og at foreldrene våre ikke lekte moralpoliti men heller forsikret seg om at vi tok forhåndsregler. Anonymkode: 39e12...e53 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #5 Skrevet 18. juli 2024 Det at foreldre lar de overnatte på separate rom er viktig for å tydeligjøre grenser, men det er ikke dermed sagt at de tror de har kontroll. Mine foreldre satte også grenser som jeg overskred bak ryggen deres, men jeg satt og setter stor pris på at de var tydelige med hva de ville akseptere. Unge trenger at vi bryr oss og ikke oppmuntrer til alt. Vi kan bare si fra og snakke om enkelte ting, og det er hva de trenger. Om de hører på oss der og da er en annen sak, men de må også gjøre sine egne erfaringer. Det er sånn det er å være ung. Og å være forelder. Anonymkode: f9c40...f0d 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #6 Skrevet 18. juli 2024 Min 14 åring er LANGT fra moden nok til sex! er sjeleglad hun ikke en gang er forelsket enda Anonymkode: 4a01d...d1f
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #7 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Venninnen til mi datter har hatt kjæreste siden hun var 13 år. Er 14 nå. Ett år eldre kjæreste. De har hatt sex siden hun var 13, også. Foreldrene har nok ikke godtatt det, siden de må sove i hver si seng på overnatting, ifølge min datter. Samtidig får disse to lov til å dra på telttur og hyttetur alene... Min datter synes jeg overdriver mtp aldersgrense, sex osv, når hun ser hvor "voksen" hennes 14årige venninne er... Er redd dette skal smitte over på min datter. Er det bare jeg som er fjern som tenker "Hæ, sex som trettenåring?!!!" Anonymkode: c900d...423 Altså om foreldre godtar det eller ei - sex må ikke skje i en seng eller på nattestid. Så vil de ha sex - så har de sex uansett hva klokka er eller om det er dag eller natt. Foreldrene tydeliggjør grenser med at de må sove separat ved overnatting - det er i grunn det eneste rette de kan gjøre. Gjennomsnitt alderen i Norge for sex debut er fremdeles mellom 16-18 år, men selvsagt finnes det de som har sex lenge før dette. Din datter må lære å ikke sammenligne seg med andre. Modenhet har ikke kun med alder å gjøre. Selv om andre er "moden" for sex tidlig betyr jo ikke det at alle er det - eller at det skal oppfordres til eller aksepteres. Men har de først begynt er det lite man kan gjøre for å stoppe dem. Og heller at de begynner å ha sex tidlig med kjærester, enn de som har sex tidlig bare for å ha det - med Gud vet hvem.. Anonymkode: f6a39...20b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå