Gå til innhold

Marmorering i beina?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg inntok en substans jeg ikke skal nevne. Plutselig ble jeg svimmel og svak i kroppen. Likblek i ansiktet og smått cyanotisk lepper. Fingerneglene har normal farge og normal kapillærfylling. 

Så til det som var det som ble bekymrende for meg. Det ser ut som om beina mine har marmoreringer og misfarging pga dårlig sirkulasjon.

Legger ved tre bilder hvor 1 er det eldste bildet og bilde tre tok jeg imens jeg skriver her. 

Jeg kan vel da slappe av og at det er i ferd med å gjenopprette normal sirkulasjon til underekstremitetene? Puls har vært regelmessig på ca 120. Pulsslagene er ikke svake, men ikke sånn kjempekraftige heller. 

Føler meg ikke svimmel lengre, har ikke tung pust eller brystsmerter. 

Så vil tro det kun var en akutt reaksjon på inntaket, men at kroppen har klart å regulere seg tilbake til normal funksjon? 

Og skal så klart ikke innta mer nå. Jeg er en rusavhengig som prøver å bli rusfri, men som av og tii snubler litt. Før så tålte jeg store mengder, men selv når jeg doserer veldig svakt så reagerer jeg. En god grunn til å ikke ha flere sprekker. Det bare er litt merkelig at jeg tåler det mindre og mindre for hver sprekk. Har blitt hentet noen ganger av ambulanse pga illebefinnende pga rus. Men jeg vil ikke det, så jeg dro til et kjøpesenter sånn at jeg har folk rundt meg skulle jeg mot formodning svime av. Men kjennes ikke sånn ut. Tok uansett to vival før jeg dro og det motvirker virkningen til den type rusmiddel. 

IMG_20240718_151116.jpg

Anonymkode: 83061...ff1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så til det som var det som ble bekymrende for meg. Det ser ut som om beina mine har marmoreringer og misfarging pga dårlig sirkulasjon.

Jeg kan være enig i at det ser ut som dårlig sirkulering, det er noe annet enn marmorisering.

Marmorisering skjer når blodet SLUTTER å sirkulere, og det ser ut som marmor fordi blodet samler seg der det stopper opp. Du hadde vært død om beina dine hadde marmorisert. Marmorisering kjennes også som livor mortis, som hvis oversatt fra latin betyr ''blueish colour of death''. Se https://wikipedia.org/wiki/Livor_Mortis.

Anonymkode: 50e02...a3d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg kan være enig i at det ser ut som dårlig sirkulering, det er noe annet enn marmorisering.

Marmorisering skjer når blodet SLUTTER å sirkulere, og det ser ut som marmor fordi blodet samler seg der det stopper opp. Du hadde vært død om beina dine hadde marmorisert. Marmorisering kjennes også som livor mortis, som hvis oversatt fra latin betyr ''blueish colour of death''. Se https://wikipedia.org/wiki/Livor_Mortis.

Åja da har jeg misforstått. Trodde marmorering var noe som skjer når hjertet ikke får fraktet nok oksygen i blodet pga det er på tur til å svikte. 

Var på et prøverom og prøvde klær. Da ble de helt blå. Så blir det bedre igjen når jeg sitter på en benk og hviler. 

20240718_161130.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Men neglene ser helt fine ut og jeg har jo ikke noen plager ellers bortsett fra mye svette i panna. Men det er normalt når man har tatt det jeg har tatt. 

20240718_161737.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Har forresten opplevd dette før, men kanskje ikke like ille. Uansett må det være et par år siden forrige gang. Jeg har BT apparat og pulsoksymeter hjemme og det er ingen alarmerende målinger jeg får. 180/90 i bt, men det er et "typisk" blodtrykk når man har dette stoffet innabords. Ellers fine og jevne pulsbølger og helt regelmessig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har forresten opplevd dette før, men kanskje ikke like ille. Uansett må det være et par år siden forrige gang. Jeg har BT apparat og pulsoksymeter hjemme og det er ingen alarmerende målinger jeg får. 180/90 i bt, men det er et "typisk" blodtrykk når man har dette stoffet innabords. Ellers fine og jevne pulsbølger og helt regelmessig. 

Obs menye 150/90

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

TS mener nok marmorering, som skjer hos levende mennesker i aller høyeste grad. 

TS: hvis du er bekymret er det legevakt du må kontakte.

Anonymkode: 2ba1f...4a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

TS mener nok marmorering, som skjer hos levende mennesker i aller høyeste grad. 

TS: hvis du er bekymret er det legevakt du må kontakte.

Anonymkode: 2ba1f...4a0

Det kan jeg dessverre ikke gjøre. Må holde skjult at jeg fikk en sprekk. Men det går greit med meg sånn fysisk. Var bare det med nedsatt sirkulasjon som bekymret meg litt. Men det har nå rettet seg opp selv før så gjør det sikkert nå også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...