AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #1 Skrevet 18. juli 2024 Er ute etter en Toyota Yaris. Maks pris er ca 150.000 kr, men jeg kan gå 10-30.000 kr høyere for den riktig bilen. Problemet er at de fleste bilene jeg har vært og kikket på hos diverse seriøse bilforhandlere hvor jeg prøver med på pruting så er de ikke villig til å gi avslag på mer enn ca 4.000 kr av en pris for eks på 189.000 kr. Hva er greia med så lav prosent på avslaget? Det er jo kun noen prosenter, mens her og andre steder har jeg lest at man kan forvente å kunne prute 10-20% av prisen. Er det fordi jeg er kvinne? Er det biltypen som er så populær at de ikke er villig til å prute fordi den selger kjapt uansett? Eller er det andre tider nå enn for et par år siden? Selgerne selv sier at disse bilene forsvinner kjapt.. Anonymkode: 62995...7cd
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #2 Skrevet 20. juli 2024 Hvis det er en ettertraktet vare er det ikke vits i å selge til lavere pris. Det er lettere å prute på tungsolgte produkter. Anonymkode: 8adff...bfa
catman Skrevet 20. juli 2024 #3 Skrevet 20. juli 2024 Jeg har sjeldent kjøpt bil med mindre rabatt enn 10-20%, både fra forhandler og privat. "Trikset" er å forbli vennlig, men bestemt. Går de ikke ned i pris: Da skal du ha noen goder. 4 eller 8 nye dekk. Komplett lanolinbehandling. Full service og godkjenning. Tilhengerfeste. Velg noe som treffer deg og dine behov. Vil de ikke møte deg og du synes det er for dyrt...da blir det neste forhandler.
Silvia515 Skrevet 20. juli 2024 #4 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 18.7.2024 den 15.25): Er ute etter en Toyota Yaris. Maks pris er ca 150.000 kr, men jeg kan gå 10-30.000 kr høyere for den riktig bilen. Problemet er at de fleste bilene jeg har vært og kikket på hos diverse seriøse bilforhandlere hvor jeg prøver med på pruting så er de ikke villig til å gi avslag på mer enn ca 4.000 kr av en pris for eks på 189.000 kr. Hva er greia med så lav prosent på avslaget? Det er jo kun noen prosenter, mens her og andre steder har jeg lest at man kan forvente å kunne prute 10-20% av prisen. Er det fordi jeg er kvinne? Er det biltypen som er så populær at de ikke er villig til å prute fordi den selger kjapt uansett? Eller er det andre tider nå enn for et par år siden? Selgerne selv sier at disse bilene forsvinner kjapt.. Anonymkode: 62995...7cd Din utfordring er at det er få fine Yariser for salg, men mange som vil kjøpe
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #5 Skrevet 20. juli 2024 Silvia515 skrev (42 minutter siden): Din utfordring er at det er få fine Yariser for salg, men mange som vil kjøpe Ja, jeg har skjønt dette. Så da er det vel lite å håpe på når det kommer til pruting. Anonymkode: 62995...7cd
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #6 Skrevet 20. juli 2024 Hva med smarte alternativer? Honda Jazz er en mange ganger bedre bil, Hyundai i20 er en grei konkurrent og veldig billig. Anonymkode: a3bd5...711
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå