Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser lønningene i mitt fagfelt er nesten dobbelt så høye der som i Norge, er det verdt det å flytte?

Anonymkode: 05312...4b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

30.000 i måneden for barnehage var jo litt hissig da, men gjetter det er lovlig med aupair der

Anonymkode: 05312...4b9

AnonymBruker
Skrevet

du betaler for helseforsikring. Det er obligatorisk og dyrt. Leilighetene er dyre. Stort press i jobben. Lange dager. Det er fullt av mennesker overalt og alltid kjåka fullt på tog, trikk og buss. Veldig mye fokus på å være bedre enn andre. Mye aggresjon og lite hjertelighet (jeg bor der derfor sier jeg det. Det er kanskje likevel litt fredeligere utenfor de store byene). 

Anonymkode: 668aa...682

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Et tips er å bosette seg nært grensen til Tyskland så kan du gå over grensen og Harry-handle billig der og ta tog til jobb. De har gode togtilbud. Det vanlige er å leie leiligheter og finn deg noe lite til en grei pris. Det er jo utrolig dyrt i Sveits. 

Anonymkode: 6b7b3...f79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

du betaler for helseforsikring. Det er obligatorisk og dyrt. Leilighetene er dyre. Stort press i jobben. Lange dager. Det er fullt av mennesker overalt og alltid kjåka fullt på tog, trikk og buss. Veldig mye fokus på å være bedre enn andre. Mye aggresjon og lite hjertelighet (jeg bor der derfor sier jeg det. Det er kanskje likevel litt fredeligere utenfor de store byene). 

når det er sagt; jeg foretrekker likevel Sveits. Alt bare fungerer i dette landet. Helt topp. 

Anonymkode: 668aa...682

AnonymBruker
Skrevet

Prater du flytende tysk (eller fransk) - hadde seriøst vurdert det. Hvis ikke bør du lære deg språket først ellers kan det bli en isolerende affære. 

Anonymkode: e8562...cba

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...