AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #1 Skrevet 18. juli 2024 Ser lønningene i mitt fagfelt er nesten dobbelt så høye der som i Norge, er det verdt det å flytte? Anonymkode: 05312...4b9
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #2 Skrevet 18. juli 2024 Det får du nesten vurdere selv. Jeg ville husket på at Sveits også er mye dyrere å bo i enn Norge. Du kan også lese den først: https://www.nrk.no/ytring/sveits-_-et-glansbilde-for-de-privilegerte_-1.16809722 Anonymkode: 3742a...013 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #3 Skrevet 18. juli 2024 30.000 i måneden for barnehage var jo litt hissig da, men gjetter det er lovlig med aupair der Anonymkode: 05312...4b9
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #4 Skrevet 18. juli 2024 du betaler for helseforsikring. Det er obligatorisk og dyrt. Leilighetene er dyre. Stort press i jobben. Lange dager. Det er fullt av mennesker overalt og alltid kjåka fullt på tog, trikk og buss. Veldig mye fokus på å være bedre enn andre. Mye aggresjon og lite hjertelighet (jeg bor der derfor sier jeg det. Det er kanskje likevel litt fredeligere utenfor de store byene). Anonymkode: 668aa...682 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #5 Skrevet 18. juli 2024 Et tips er å bosette seg nært grensen til Tyskland så kan du gå over grensen og Harry-handle billig der og ta tog til jobb. De har gode togtilbud. Det vanlige er å leie leiligheter og finn deg noe lite til en grei pris. Det er jo utrolig dyrt i Sveits. Anonymkode: 6b7b3...f79 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #6 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): du betaler for helseforsikring. Det er obligatorisk og dyrt. Leilighetene er dyre. Stort press i jobben. Lange dager. Det er fullt av mennesker overalt og alltid kjåka fullt på tog, trikk og buss. Veldig mye fokus på å være bedre enn andre. Mye aggresjon og lite hjertelighet (jeg bor der derfor sier jeg det. Det er kanskje likevel litt fredeligere utenfor de store byene). når det er sagt; jeg foretrekker likevel Sveits. Alt bare fungerer i dette landet. Helt topp. Anonymkode: 668aa...682
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #7 Skrevet 18. juli 2024 Prater du flytende tysk (eller fransk) - hadde seriøst vurdert det. Hvis ikke bør du lære deg språket først ellers kan det bli en isolerende affære. Anonymkode: e8562...cba 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå