Gå til innhold

For kort tid å sende invitasjoner ca 3 mnd før bryllupsdagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det for kort tid å invitere 3 måneder før? Det er er bryllup i rådhuset og skal være rundt 20-30 inviterte. På senhøst

Anonymkode: f759c...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Går helt greit så lenge man godtar at folk kan ha andre planer, men det gjelder jo egentlig uansett hvor lang tid i forveien man inviterer. 

Anonymkode: 2a64f...959

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det funker nok greit det, ikke akkurat nødvendig med invitasjon flere mnd i forveien (så sant det ikke skal være i annet land, eller folk må ta fri flere dager). En får sjeldent beskjed om andre arrangementer mange mnd i forveien, og folk pleier jo stort sett prøve komme. 

Anonymkode: 11979...766

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sendte nesten seks måneder i forveien og fikk tilbakemeldinger om at det var litt vel kort frist. Tror det kommer an på om folk har fått beskjed om å holde av datoen før, og ikke minst som var tilfelle for vår del, har byullupet mitt i fellesferien.

Anonymkode: 4afe2...f64

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det går fint, gjorde det samme selv.

Anonymkode: e7e79...8d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer mye an på hvor gjestene bor. Hvis de ikke har lang reisevei, går det nok helt fint, men det kan jo hende at noen har planer akkurat da. 

Gratulerer!

Anonymkode: c464e...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har gitt beskjed om dato eller sendt save the date i forkant er det passe med tid.

Anonymkode: 84cbd...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.7.2024 den 13.30):

Er det for kort tid å invitere 3 måneder før? Det er er bryllup i rådhuset og skal være rundt 20-30 inviterte. På senhøst

Anonymkode: f759c...1a5

Synes tre måneders varsel var litt snaut jeg da... Ihvertfall hvis du vil at alle skal komme. Folk er så stressa og har så mye planer i dagens samfunn føler jeg 😂. Til og med sommerferien blir jo booka et år i forveien ofte...

Hadde sendt dem ut tidligst et år før, seinest seks måneder før...Liker å være føre var jeg da når det er noe som er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge du aksepterer at det kanskje ikke passer for alle. Har selv stilt opp som gjest i bryllup med en ukes varsel. Da hadde jeg anledning og jeg personlig sstrekker jeg meg langt for å komme i slike anledninger. Noen mener at mann trenger minst et år for å dukke opp i noe slikt men det er tull.

Anonymkode: dea1d...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke greid å planlegge mer enn 3 mnd fram så er ikke jeg viktig nok til at 3 mnd varsel greier seg så får de bare bli hjemme da. Jeg har ingen tro på at det er for kort tid, ingen jeg kjenner planlegger så mye at de ikke får til å komme i et bryllup de vil gå i. 

Anonymkode: 11299...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde ikke greid å planlegge mer enn 3 mnd fram så er ikke jeg viktig nok til at 3 mnd varsel greier seg så får de bare bli hjemme da. Jeg har ingen tro på at det er for kort tid, ingen jeg kjenner planlegger så mye at de ikke får til å komme i et bryllup de vil gå i. 

Det er mange som har kjøpt flybilletter til en helgetur om tre måneder. Allerede fått invitasjon til et annet bryllup. Fått dato for operasjon. Osv. Osv. 

Anonymkode: ebe88...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er mange som har kjøpt flybilletter til en helgetur om tre måneder. Allerede fått invitasjon til et annet bryllup. Fått dato for operasjon. Osv. Osv. 

Men om man får dato for operasjon etter bryllupsinvitasjon, så avlyser man vel bryllupet uansett. Det er ikke verdt å ende opp i flere måneder til i kø, bare for et bryllup. Og har man fått invitasjon til et annet bryllup så er det jo lite å gjøre med det. Har man bestilt en helgetur, kan man gjerne lett bytte dato på den, om det er veldig viktig å dra i bryllupet. Jeg går uansett ut fra at de aller nærmeste vet når bryllupet skal holdes rimelig fort etter dato er bestemt, og de er tross alt de viktigste gjestene. At en perifer venninne eller søskenbarn eller gamle tante Olga har lagt andre planer, er jo ikke så nøye.

Anonymkode: 4063f...a69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi sendte ut 8 måneder i forveien, men det er fordi vi måtte pga lokalet vi valgte. Med 3 måneder i forveien ville jeg i utgangspunktet sendt ut en Save the date litt under et år i forveien, eller informert om dato muntlig 😊 

Anonymkode: 3b894...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 15.39):

Vel da passer det ikke gor dem. Vuss standar er å sende invitasjon til bryllupet et år før vil det jo fortsatt kræsje med dato til et annet bryllup.

Med så lange helsekøer som det er nå er det flere behandlinger hvor man ikke får velge dato selv. Takker man nei til behandlings datoen blir mann satt bakerst i køen så selv om man får bryllups invitasjonen 12 måneder før kan man risikere å måtte melde avbud. Har flere i familien med helseutfordringer som dessverre har måttet kansellere viktige planlagte ting for å kunne få behandlingen de trenger.

Å gi invitasjon 12 måneder i forveien garanterer ikke for at de inviterte får kommet allikevel. De aller fleste som ønsker å delta vil takke ja. Noen få må kanskje melde avbud, that’s life.

Anonymkode: dea1d...082

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 7/25/2024 at 3:35 PM, AnonymBruker said:

3 mnd før kan gå helt bra, eller man har booket den ene andre tingene som er viktig. Jeg har en avtale om ca 7 mnd. Treffer du den kommer jeg ikke, men helgene før og etter er helt ledige. 

Anonymkode: 20dcf...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 15.39):

Operasjon er greit. Alt annet forandrer man på hvis brudeparet er noen man bryr seg om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...