AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #1 Skrevet 18. juli 2024 Vet at jeg har lagt ut om dette før, men føler ikke jeg fikk forklart problemet mitt ordentlig og det har også forverret seg. Jeg har hatt covid i snart to uker, og det føles konstant som om jeg bare er halvveis bevisst, hjernetåken er så intens at det er helt tomt der oppe, bare bomull, og jeg føler meg helt borte vekk, føles som om jeg sover selvom jeg er våken, alt er helt tåkete og «drømme-aktig». Det er ikke så lett å beskrive følelsen... Bør jeg kontakte lege, eller er dette «normale» covid-symptomer som forsvinner av seg selv? Kan det være lavt oksygennivå? Det er utrolig skremmende og ubehagelig! Klarer bare å ligge i mørkt rom, symptomene blir sterkere så fort jeg beveger på meg/går ut i et lysere rom. Føler meg HELT borte! Anonymkode: adcd2...51d 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #2 Skrevet 18. juli 2024 Få deg en legetime og bli undersøkt Anonymkode: a086d...14c 3 2
BobbySocks Skrevet 18. juli 2024 #3 Skrevet 18. juli 2024 Kan du ikke bare bestille deg en time til legen som andre folk? 6 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #4 Skrevet 18. juli 2024 BobbySocks skrev (3 minutter siden): Kan du ikke bare bestille deg en time til legen som andre folk? Legen har ingen ledige timer! Anonymkode: adcd2...51d
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #5 Skrevet 18. juli 2024 Moren og faren din skal kunne hjelpe deg med dette. Det er ikke meningen at du som ungt menneske skal finne ut av dette på egenhånd. Snakk med foreldrene dine om hvordan du har det. Anonymkode: dbbc0...e1e 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #6 Skrevet 18. juli 2024 Det eneste jeg kan trøste deg med at du skriver sammenhengende og meget forståelig, så du FREMSTÅR iallfall ikke surrete eller halvveis bevisst. Da kan man kanskje anta at det er mer en følelse, enn en reell svekket bevissthet? Anonymkode: fa649...699 13 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #7 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Legen har ingen ledige timer! Anonymkode: adcd2...51d På et eller annet tidspunkt er det en ledig time. Bestill den første du kan da. Så kan du heller avlyse dersom du føler det ikke er nødvendig lenger. Du kan også høre med legevakten. Det kan hende de har tid til å snakke med deg. Du kan også kontakte en privat lege dersom du det er tilgjengelig der du bor. Og du kan el også ringe en eller annen onlinelege, vil jeg tro. Dette løser seg. Anonymkode: 33afa...b66 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #8 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På et eller annet tidspunkt er det en ledig time. Bestill den første du kan da. Så kan du heller avlyse dersom du føler det ikke er nødvendig lenger. Du kan også høre med legevakten. Det kan hende de har tid til å snakke med deg. Du kan også kontakte en privat lege dersom du det er tilgjengelig der du bor. Og du kan el også ringe en eller annen onlinelege, vil jeg tro. Dette løser seg. Anonymkode: 33afa...b66 Er i kontakt med online lege nå. Takk☺️ Anonymkode: adcd2...51d 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #9 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det eneste jeg kan trøste deg med at du skriver sammenhengende og meget forståelig, så du FREMSTÅR iallfall ikke surrete eller halvveis bevisst. Da kan man kanskje anta at det er mer en følelse, enn en reell svekket bevissthet? Anonymkode: fa649...699 Har opplevd en liknende følelse i forbindelse med angst tidligere, kan bare ikke huske at den var like kraftig som den er nå, og da gikk det over etter å ha sovet det bort. Ganske utrolig hvis angst alene kan få meg til å føle meg så rar som jeg har følt meg de siste dagene. Men så skal det sies at jeg har vært hyperfokusert på denne følelsen også, da🤷♀️ Anonymkode: adcd2...51d 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #10 Skrevet 18. juli 2024 Du får insistere på å bli undersøkt, enten på legekontoret eller legevakten. Nei, dette er ikke normalt. Anonymkode: 2e30d...1c2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #11 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får insistere på å bli undersøkt, enten på legekontoret eller legevakten. Nei, dette er ikke normalt. Anonymkode: 2e30d...1c2 Vanskelig å vite hvem jeg skal tro på når noen sier noe og noen andre sier noe helt annet. Anonymkode: adcd2...51d
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #12 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er i kontakt med online lege nå. Takk☺️ Anonymkode: adcd2...51d Lykke til! Hold oss gjerne oppdatert på hva legen finner ut. Anonymkode: ab021...cf9
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #13 Skrevet 18. juli 2024 https://www.taramd.com/post/brain-fog-and-brain-health-in-perimenopause Anonymkode: a9f52...5e2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #14 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du får insistere på å bli undersøkt, enten på legekontoret eller legevakten. Nei, dette er ikke normalt. Anonymkode: 2e30d...1c2 Jo det er helt normalt å føle seg tåkete når man har corona. Anonymkode: 873da...d8d 3 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #15 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lykke til! Hold oss gjerne oppdatert på hva legen finner ut. Anonymkode: ab021...cf9 Ok☺️ Anonymkode: adcd2...51d
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #16 Skrevet 18. juli 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Legen har ingen ledige timer! Anonymkode: adcd2...51d Legevakt eller privat lege da. Anonymkode: 2ae83...d5e
TomSawyer Skrevet 18. juli 2024 #17 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet at jeg har lagt ut om dette før, men føler ikke jeg fikk forklart problemet mitt ordentlig og det har også forverret seg. Jeg har hatt covid i snart to uker, og det føles konstant som om jeg bare er halvveis bevisst, hjernetåken er så intens at det er helt tomt der oppe, bare bomull, og jeg føler meg helt borte vekk, føles som om jeg sover selvom jeg er våken, alt er helt tåkete og «drømme-aktig». Det er ikke så lett å beskrive følelsen... Bør jeg kontakte lege, eller er dette «normale» covid-symptomer som forsvinner av seg selv? Kan det være lavt oksygennivå? Det er utrolig skremmende og ubehagelig! Klarer bare å ligge i mørkt rom, symptomene blir sterkere så fort jeg beveger på meg/går ut i et lysere rom. Føler meg HELT borte! Anonymkode: adcd2...51d Jeg tror du har ME. Ingen andre symptomer fra mage/tarm ? Smerter i ledd? Lysømfintlige øyne? Influensasymptomer generellt?
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #18 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Har opplevd en liknende følelse i forbindelse med angst tidligere, kan bare ikke huske at den var like kraftig som den er nå, og da gikk det over etter å ha sovet det bort. Ganske utrolig hvis angst alene kan få meg til å føle meg så rar som jeg har følt meg de siste dagene. Men så skal det sies at jeg har vært hyperfokusert på denne følelsen også, da🤷♀️ Anonymkode: adcd2...51d Det er jo akkurat det som er greia med angst, da. Det kan gi nesten alle slags forskjellige symptomer fra kroppen og gjøre en så syk at en overhodet ikke greier å fungere. Jeg greide ikke verken sove eller spise når jeg var som sykest. Anonymkode: dbbc0...e1e 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #19 Skrevet 18. juli 2024 Dette svarte onlinelegen. Skal kontakte legekontoret i morgen, siden det ser ut til at hun mener at det ikke er nødvendig med legevakt. Anonymkode: adcd2...51d 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #20 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette svarte onlinelegen. Skal kontakte legekontoret i morgen, siden det ser ut til at hun mener at det ikke er nødvendig med legevakt. Anonymkode: adcd2...51d Og dette svaret har du fått av flere andre på KG i tidligere tåder også. Anonymkode: c5b43...89c 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå