Gå til innhold

Vær så snill og svar, INTENS hjernetåke!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet at jeg har lagt ut om dette før, men føler ikke jeg fikk forklart problemet mitt ordentlig og det har også forverret seg. Jeg har hatt covid i snart to uker, og det føles konstant som om jeg bare er halvveis bevisst, hjernetåken er så intens at det er helt tomt der oppe, bare bomull, og jeg føler meg helt borte vekk, føles som om jeg sover selvom jeg er våken, alt er helt tåkete og «drømme-aktig». Det er ikke så lett å beskrive følelsen... Bør jeg kontakte lege, eller er dette «normale» covid-symptomer som forsvinner av seg selv? Kan det være lavt oksygennivå? Det er utrolig skremmende og ubehagelig! Klarer bare å ligge i mørkt rom, symptomene blir sterkere så fort jeg beveger på meg/går ut i et lysere rom. Føler meg HELT borte!

Anonymkode: adcd2...51d

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Få deg en legetime og bli undersøkt 

Anonymkode: a086d...14c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan du ikke bare bestille deg en time til legen som andre folk?

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (3 minutter siden):

Kan du ikke bare bestille deg en time til legen som andre folk?

Legen har ingen ledige timer!

AnonymBruker
Skrevet

Moren og faren din skal kunne hjelpe deg med dette. Det er ikke meningen at du som ungt menneske skal finne ut av dette på egenhånd. Snakk med foreldrene dine om hvordan du har det.

Anonymkode: dbbc0...e1e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg kan trøste deg med at du skriver sammenhengende og meget forståelig, så du FREMSTÅR iallfall ikke surrete eller halvveis bevisst. Da kan man kanskje anta at det er mer en følelse, enn en reell svekket bevissthet?

Anonymkode: fa649...699

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

På et eller annet tidspunkt er det en ledig time. Bestill den første du kan da. Så kan du heller avlyse dersom du føler det ikke er nødvendig lenger. Du kan også høre med legevakten. Det kan hende de har tid til å snakke med deg. Du kan også kontakte en privat lege dersom du det er tilgjengelig der du bor. Og du kan el også ringe en eller annen onlinelege, vil jeg tro. Dette løser seg. :) 

Anonymkode: 33afa...b66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På et eller annet tidspunkt er det en ledig time. Bestill den første du kan da. Så kan du heller avlyse dersom du føler det ikke er nødvendig lenger. Du kan også høre med legevakten. Det kan hende de har tid til å snakke med deg. Du kan også kontakte en privat lege dersom du det er tilgjengelig der du bor. Og du kan el også ringe en eller annen onlinelege, vil jeg tro. Dette løser seg. :) 

Anonymkode: 33afa...b66

Er i kontakt med online lege nå. Takk☺️

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det eneste jeg kan trøste deg med at du skriver sammenhengende og meget forståelig, så du FREMSTÅR iallfall ikke surrete eller halvveis bevisst. Da kan man kanskje anta at det er mer en følelse, enn en reell svekket bevissthet?

Anonymkode: fa649...699

Har opplevd en liknende følelse i forbindelse med angst tidligere, kan bare ikke huske at den var like kraftig som den er nå, og da gikk det over etter å ha sovet det bort. Ganske utrolig hvis angst alene kan få meg til å føle meg så rar som jeg har følt meg de siste dagene. Men så skal det sies at jeg har vært hyperfokusert på denne følelsen også, da🤷‍♀️

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får insistere på å bli undersøkt, enten på legekontoret eller legevakten. Nei, dette er ikke normalt. 

Anonymkode: 2e30d...1c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du får insistere på å bli undersøkt, enten på legekontoret eller legevakten. Nei, dette er ikke normalt. 

Vanskelig å vite hvem jeg skal tro på når noen sier noe og noen andre sier noe helt annet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er i kontakt med online lege nå. Takk☺️

Lykke til! Hold oss gjerne oppdatert på hva legen finner ut.

Anonymkode: ab021...cf9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo det er helt normalt å føle seg tåkete når man har corona.

Anonymkode: 873da...d8d

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lykke til! Hold oss gjerne oppdatert på hva legen finner ut.

Anonymkode: ab021...cf9

Ok☺️

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Legevakt eller privat lege da.

Anonymkode: 2ae83...d5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet at jeg har lagt ut om dette før, men føler ikke jeg fikk forklart problemet mitt ordentlig og det har også forverret seg. Jeg har hatt covid i snart to uker, og det føles konstant som om jeg bare er halvveis bevisst, hjernetåken er så intens at det er helt tomt der oppe, bare bomull, og jeg føler meg helt borte vekk, føles som om jeg sover selvom jeg er våken, alt er helt tåkete og «drømme-aktig». Det er ikke så lett å beskrive følelsen... Bør jeg kontakte lege, eller er dette «normale» covid-symptomer som forsvinner av seg selv? Kan det være lavt oksygennivå? Det er utrolig skremmende og ubehagelig! Klarer bare å ligge i mørkt rom, symptomene blir sterkere så fort jeg beveger på meg/går ut i et lysere rom. Føler meg HELT borte!

Jeg tror du har ME.

Ingen andre symptomer fra mage/tarm ? Smerter i ledd? Lysømfintlige øyne? Influensasymptomer generellt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Har opplevd en liknende følelse i forbindelse med angst tidligere, kan bare ikke huske at den var like kraftig som den er nå, og da gikk det over etter å ha sovet det bort. Ganske utrolig hvis angst alene kan få meg til å føle meg så rar som jeg har følt meg de siste dagene. Men så skal det sies at jeg har vært hyperfokusert på denne følelsen også, da🤷‍♀️

Det er jo akkurat det som er greia med angst, da. Det kan gi nesten alle slags forskjellige symptomer fra kroppen og gjøre en så syk at en overhodet ikke greier å fungere. Jeg greide ikke verken sove eller spise når jeg var som sykest.

Anonymkode: dbbc0...e1e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette svarte onlinelegen. Skal kontakte legekontoret i morgen, siden det ser ut til at hun mener at det ikke er nødvendig med legevakt.

IMG_8885.jpeg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette svarte onlinelegen. Skal kontakte legekontoret i morgen, siden det ser ut til at hun mener at det ikke er nødvendig med legevakt.

IMG_8885.jpeg

Og dette svaret har du fått av flere andre på KG i tidligere tåder også. 

Anonymkode: c5b43...89c

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...