AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #1 Del Skrevet 18. juli 2024 Ok å reise til med barn? Alle erfaringer tas i mot🫶🏻 Anonymkode: 2eab5...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #2 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok å reise til med barn? Alle erfaringer tas i mot🫶🏻 Anonymkode: 2eab5...aef Vi var i Nessebar med ungdommer på 13 og 15. Fin strand. Kjedelig mat. Billig. Bodde på hotell med basseng og gode tilbakemeldinger fra tidligere gjester. Viktig å bruke Tripadvisor, også for å finne restauranter. Vi fant aldri et spisested med skikkelig bra mat, men sånn helt greit liksom. Ingen store matopplevelser, men vi ble mette. Det var der vi la lista etterhvert .. Vi ønsket badeferie og det fungerte sånn sett bra. Alt gikk fint, ingen matforgiftning eller andre gufne opplevelser. Så jeg vil tenke at med litt forsiktighet og god hygiene (husk antibac) er det trygt å reise med mindre barn også. Men det er noe jeg ikke helt kan sette fingeren på som gjør at jeg ikke er gira på å dra dit igjen. Mangel på skikkelig god mat, og litt lite sjarmerende, kanskje. Anonymkode: 22b56...12e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #3 Del Skrevet 18. juli 2024 Tja, jeg og mannen var i Sunny Beach for endel år siden, før vi fikk barn. Det var helt ok, fin strand. Men mange masete selgere og mye bråk og styr syns vi. Fint hotell (tror det har sunket i standard nå). Kjedelig og smakløs mat overalt. Hadde nok ikke reist dit med barn. Anonymkode: 9d530...277 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #4 Del Skrevet 18. juli 2024 Vi var i Varna, kun et par dager på slutten etter å ha vært i Albena, angret på at vi ikke bare hadde hele ferien i Varna (bortsett fra at vi leide fint hus med basseng 😊). Fin strand, grei shopping, lavere priser og bedre mat. Anonymkode: f1de4...aed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #5 Del Skrevet 18. juli 2024 Bulgaria skal jeg aldri tilbake til. Stedet i seg selv var greit nok, vi hadde ålreit hotell og stranda var grei. Men maten var ikke noe høydare og servitørene (og generelt befolkningen) var sure, lite serviceinnstilt og ikke særlig gjestfrie. Så mange andre destinasjoner/land som har triveligere mennesker og bedre kultur. Anonymkode: 2b5e5...47d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #6 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bulgaria skal jeg aldri tilbake til. Stedet i seg selv var greit nok, vi hadde ålreit hotell og stranda var grei. Men maten var ikke noe høydare og servitørene (og generelt befolkningen) var sure, lite serviceinnstilt og ikke særlig gjestfrie. Så mange andre destinasjoner/land som har triveligere mennesker og bedre kultur. Anonymkode: 2b5e5...47d Det med gjestfrihet har nok noe med at de i likhet med mange andre steder forakter turister Anonymkode: 0da55...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #7 Del Skrevet 19. juli 2024 Jeg er veldig fornøyd med Varna. Mye god mat i Varna, det er et hav av spise steder i byen så noe for en vær smak. Spiste også på 2 steder i albena / constantin og elena i fjor og maten var god. Hvordan det er i golden sands og Sunny Beach kan jeg ikke svare på da jeg ikke trakter typisk bade ferie i området med kun turister. Jeg velger å ha byen som base også tar jeg bussen til ulike strender lenger vekk når jeg ønsker variasjon fra by stranden. Har reist hit med barn flere ganger og det er ting å gjøre. Barn er velkomne på spise steder og når det er varmt er gjerne barn her oppe til sent. I Varna er sjøhagen fin, der er det også et lite tivoli for mindre barn (ikke ungdom) . Delfinarium har delfin show. Det er også et lite tivoli ved varna port. Der har de også karuseller som passer eldre barn / ungdom. Mye shopping muligheter for de som liker det. Noe i sentrum men beste er å besøke de 2 gedigne kjøpesentrene. Er også en adidas outlet i byen hvor man kan gjøre noen kupp. Det er et stort basseng anlegg som heter Aqua house i varna (constantin og elena) det er vært et besøk. Der var maten dårlig i fjor så ville planlagt å spise et annet sted. Mange andre steder i Bulgaria som også er vært et besøk. Min favoritt by er Veliko Ternavo. Bulgaria er et land med rik histore og gammel kultur, mange ting som er vært å se. Fantastiske fjellområder osv men det er for eldre barn / ungdom. Anonymkode: bb434...b9f 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #8 Del Skrevet 19. juli 2024 Takk for svar alle sammen, siste innlegg var positivt, så setter Bulgaria på listen over mulige reisemål ☺️ Nå som krona er lav må man tenke alternativt, nytter ikke med Danmark nå lengre! Anonymkode: 2eab5...aef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #9 Del Skrevet 19. juli 2024 Alle steder i Bulgaria som IKKE er ved kysten er mye bedre enn disse ved kysten. Jeg er bulgarer, men har ikke vært ved kysten på 20 år. Dårlig mat, skittent vann, dyrt er det også. Liker Sofia og de andre storbyene, men fjellene er absolutt best Anonymkode: 469f0...4ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #10 Del Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Alle steder i Bulgaria som IKKE er ved kysten er mye bedre enn disse ved kysten. Jeg er bulgarer, men har ikke vært ved kysten på 20 år. Dårlig mat, skittent vann, dyrt er det også. Liker Sofia og de andre storbyene, men fjellene er absolutt best Anonymkode: 469f0...4ce Viss du ikke har vært et sted på 20 år synes jeg ikke du er den beste kilden til informasjon om hvordan en plass er i 2024. Men er enig at det er mange flotte områder lenger inn i landet. Rila blandt annet er jo nydelig. Og ja råvarene smaker fantastisk på små steder i innlandet da alt er kortreist og laget lokalt. Sofia blir storby ferie, det er ikke akkurat så spennende i 30 pluss pluss grader og oppover som det har vært i Bulgaria de siste dagene. Sofia er ikke et sted jeg ville anbefalt en familie og legge sommerferien. Anonymkode: bb434...b9f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #11 Del Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for svar alle sammen, siste innlegg var positivt, så setter Bulgaria på listen over mulige reisemål ☺️ Nå som krona er lav må man tenke alternativt, nytter ikke med Danmark nå lengre! Anonymkode: 2eab5...aef Angående rimelig reise mål så er Polen et bra alternativ å ha i bakhodet. Svært billige fly billetter med wizzair og prisene var fortsatt på et bra nivå når jeg var der for noen måneder siden. Anonymkode: bb434...b9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #12 Del Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Viss du ikke har vært et sted på 20 år synes jeg ikke du er den beste kilden til informasjon om hvordan en plass er i 2024. Men er enig at det er mange flotte områder lenger inn i landet. Rila blandt annet er jo nydelig. Og ja råvarene smaker fantastisk på små steder i innlandet da alt er kortreist og laget lokalt. Sofia blir storby ferie, det er ikke akkurat så spennende i 30 pluss pluss grader og oppover som det har vært i Bulgaria de siste dagene. Sofia er ikke et sted jeg ville anbefalt en familie og legge sommerferien. Anonymkode: bb434...b9f Jeg har flere venner som har feriehus ved havet, så jeg følger med. Og tilbakemeldingene fra folk som har vært på ferie ved kysten er ganske like. Så jeg har sluttet å anbefale Bulgaria som reisemål. Mulig jeg tar feil, men folk er takknemlig når jeg svarer ærlig. Bulgarere selv drar heller til Hellas enn å feriere ved kysten Anonymkode: 469f0...4ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #13 Del Skrevet 21. juli 2024 Reiste på restplass til Bulgaria. Havnet i svetivlas, rikmannsstrøk. Fin plass. Tok buss inn til sunny beach der det var mange burger king og mc d. Spiste der nesten hver dag. Mye shopping. Ikke så varmt som hellas. Super plass. Anonymkode: b5872...eda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #14 Del Skrevet 22. juli 2024 Vi har vært i Sunny Beach, Golden Sands, Nessebar og Albena. Jeg hadde egentlig takket for meg, men så ble jeg anbefalt Albena. Ekstremt skuffendes. Var veldig lite folk, typ 4 resturanger som var åpne. Dem har vist ett ganske ok badeland, men det var også stengt når vi var der. Å da var vi der i slutten av juni. Pratet med litt lokale folk, vi fikk beskjed om at slike ting er åpent alt etter hvor mye turister som er der… Anonymkode: c4ace...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #15 Del Skrevet 22. juli 2024 Bulgaria er flott for en billig badeferie med barn. For andre formål finnes bedre destinasjoner. Anonymkode: a5d6d...79e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #16 Del Skrevet 22. juli 2024 Jeg har vært i Sozopol ved Burgas med barna flere ganger. Koselig by, masse god mat og fine ruiner. Anonymkode: 3f569...cab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #17 Del Skrevet 22. juli 2024 Jeg har vært der tre ganger og synes igrunn det var supert. Med barn😃 Vi følte oss rike, kort flytid, syden er syden. Men ja, servitørene var kjølige, null smil eller flørt. Liker også Varna. Anonymkode: 713e9...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #18 Del Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har vært i Sunny Beach, Golden Sands, Nessebar og Albena. Jeg hadde egentlig takket for meg, men så ble jeg anbefalt Albena. Ekstremt skuffendes. Var veldig lite folk, typ 4 resturanger som var åpne. Dem har vist ett ganske ok badeland, men det var også stengt når vi var der. Å da var vi der i slutten av juni. Pratet med litt lokale folk, vi fikk beskjed om at slike ting er åpent alt etter hvor mye turister som er der… Anonymkode: c4ace...8e6 Albena hadde sin storhetstid på 90-tallet. Da var det masse liv og røre. Kjøpesenter som var Spennede å handle på, masse utesteder og restauranter. Badeland var åpnet og luksushotellet var nydelig da. Nå er det veldig forfallent der. Var der siste for noen år tilbake, men første gang i ‘95. Stor forskjell. Anonymkode: 32cd2...bac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #19 Del Skrevet 22. juli 2024 Har feriert i Varna by i snart 20 år på rad. Har alltid bodd sentralt der - kortest mulig unna sjøparken/stranden og sentrum. Veldig avslapennde atmosfære. Akkurat passe stor - storbymuligheter som shopping, stort utvalg av restuaranter, underholdning - både klassisk musikk, jazz og diverse konserter. Noe av maten er veldig bra - spesielt salater og enklere grillretter. Men fine dining er ikke spesielt bra. Servicenivået er også svært variabelt. Rik historie i Bulgaria - og midt i sentrum ligger det Arkelolgiske museet der man kan finne verdens eldste gull som er bearbeidet av mennesker. Og prisnivået er behagelig på mat og drikke. Hotell og overnatting i Varna sentrum har etter hvert blitt på vestlig nivå, dessverre - men slik er det med populære byer. Veldig mange lokale turister i byen, få utlendinger, foreløpig - men det har tatt seg opp de siste årene. Anonymkode: 231d9...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå