Gå til innhold

Lei meg i dag - dårlig råd og ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde store utgifter i vår pga ting som ble ødelagt. Div dyre maskiner på bad og vaskerom og jeg har vel hatt utlegg på ca 30 000. Det tok et stort innhugg i mine feriepenger. Jeg har en pode på 11 og litt over en tusenlapp som skal vare til lønna som kommer på mandag. Vi har vært på kino og det er nok av ting å finne på, men alt koster. Drar vi på åpen gård, så er det 200 parkering, 200 per burger osv. Bare kino for oss er 500 kr.

Så i dag er jeg lei meg, og har lyst å ta han med på badeland, men venter da på lønna. Sola skinner og jeg synes litt synd på oss. 🙈  Poden har fått fine turer med den andre forelder og besteforeldre, men jeg som har helt normal lønn får ikke råd. Sånn er det når man er alene og har bolig og ting som blir ødelagt. Det er trist og litt flaut. Jeg tror ikke jeg har hatt en tur noen steder på 4 år, selv. 

Det er så klart mye man kan gjøre, feks dra å bade et sted, eller bare skru på hageslangen og spyle rundt. Men jeg føler meg litt neppå i dag og må liksom slåss med tårene. Kansje noen andre som har det sånn?

Anonymkode: 67f92...352

• Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke spise burger til 200, eller kjøpe masse godteri på kino. Kinobilletter koster ikke 500 for to. Er det bare nå i forbindelse med kjøp av hvitevarer dere sliter, eller er det like trangt til vanlig? 

Anonymkode: 85d26...8e8

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket store maskiner har du på badet, når du har vaskerom? 

Det er mye som ikke koster penger. Hvordan er været hos dere? Dra på en fotballbane kan drive med annet ballspill enn fotball. Dra på stranda. 

Hør med barnet ditt, vil barnet finne på noe, eller er det du som føler på det? 

Anonymkode: 6d625...8d0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er jo vanlige ting alle har da... Bare den ene kostet 20 000 med installasjon og vannstopper ( bereder ) to andre maskiner tok dagen også ila i vår. Tuller ikke. 

Det er bare nå det har vært så ille.  🙈  

Tenkte på å dra på et lokalt badeland men så at biletter for oss to kommer på 500 kr. Og så tusenfryd, det er minst like dyrt og det går det jo masse penger på å spille spill også. 

Så for nå så blir vi hjemme frem til lønna kommer og tar en tur til badeland senere. For poden går det visst greit. Han vil ikke dra på stranda. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hør med barnet ditt, vil barnet finne på noe, eller er det du som føler på det? 

Han synes det er ok. Det er nok jeg som føler mest på det.

AnonymBruker
Skrevet

Om det går fint for poden så krisemaksimerer du dette litt nå. Slapp av og senk skuldre litt.

Hva er hobbyene hans? Og hva liker han å gjøre?

Spis lunsj eller middag ute i det fri. Lag filmkveld hjemme som er litt mer forseggjort enn å slenge på Netflix. Sjekk ut om stedet du bor har noen dager med gratis inngang på museumer. Sjekk om det er disse utlånsbuene i nærheten som du kan låne vannsportutsryr hos (padlebrett eksempel). Det finnes apper til forskjellige ting som Geocaching eller stolpejakt.

Det virker som om mange låser seg litt på at noen må stå for aktiviteten i disse dager, i stede for å finne på ting selv. Med badeland, lekeland, Tusenfryd etc. 

Anonymkode: 95570...c87

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi mødre er for raske med å dømme oss selv og den samvittigheten gnager fort. Men du har ordnet ett vaskerom og fått ting i orden igjen det er en stor tommel opp fra meg. Prøv å nyte helgen og kjøp noe ekstra godt på lørdag, så er det lønning på mandag. Dette ordner seg ts, syns du er flink jeg. 

Anonymkode: 4f9a6...3fc

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ting må ikke koste penger ❤️ man kan dra på turer og strandtur, fiske krabber, sykkelturer, pikniker, filmdager hjemme med popcorn og skogsturer, telttur også kanskje om du er typen til det 😀

Jeg har to barn og lite penger, vi fikk til èn kostbar dagstur tur til dyreparken, men thats it. De storkoser seg meg strender, is, film, biblioteket, lekeplass og besøk i ferien 😀

Anonymkode: bcdb4...1b2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bli med i Norstatpanel. Poengene der kan løses ut i Norgesbilletter til kino. Ingen kjapp løsning, men da har du på sikt noe i bakhånd der.

Ellers høres det jo ut som om sønnen din er fornøyd. Legg lista lavere. Pinnebrød, få ham med på Sommerles, og la ham nyte late sommerdager. 

Anonymkode: 82ea7...6d6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har dere prøvd å spille pokemon go? Seriøst spørsmål. Om ikke, så er det ganske gøy å gjøre sammen - ut og utforske og fange pokemon :) gjør det gøy å dra til nye steder bare for å sjekkes hva som finnes der. Koster ingenting å laste ned og starte.

Gamer poden?

Da jeg hadde veldig snaut med penger en sommer, så startet vi noe som er blitt en tradisjon.

Kjøpte inn til å bake et par store pizza til helga, litt godis og sånt - også fikk min pode resten av pengene! Til å kjøpe seg spill på sommersalg. Tror både Nintendo, PlayStation og steam har sommersalg, med ‘idiotpriser’ på spill, så han fikk en del for de 2-300 kronene.

Så rigga vi opp spillutstyret på stua, så han fikk spille på den store tv’n. Og jeg er dritdårlig på gaming, men spilte sammen med han litt på noe gøyale greier, og satt ellers sammen med ham og fulgte historien og hjalp med oppgaveløsing og bare var sammen og delte fine opplevelser med gutten min.

Det som var min ‘kjipe nødløsning’ ble noe av det fineste han husker fra barndommen, og ennå som stor tenåring insisterer han på at vi gjør dette en gang i løpet av sommeren :)

Anonymkode: 75524...0b8

• Liker 8
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg. 

Anonymkode: e2675...49a

Skrevet

Det er ekstremt mye man kan gjøre som ikke koster penger. Det er ikke mange dagene man skal fylle før det er mandag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei det er jo vanlige ting alle har da... Bare den ene kostet 20 000 med installasjon og vannstopper ( bereder ) to andre maskiner tok dagen også ila i vår. Tuller ikke. 

Tenkte på å dra på et lokalt badeland men så at biletter for oss to kommer på 500 kr. Og så tusenfryd, det er minst like dyrt og det går det jo masse penger på å spille spill også. 

Så for nå så blir vi hjemme frem til lønna kommer og tar en tur til badeland senere. For poden går det visst greit. Han vil ikke dra på stranda. 

Dere har jo nok til en helt ok helg hvis det bare er dere to. Har du grill? Grill pølser! Ta med matpakker i skogen/parken/stranda. Dra på biblioteket. Har han noen venner som er hjemme som han kan overnatte hos? 

Har du coop-kort, trumf osv h or du har penger stående inne? Tomflasker? Nyinnkjøpte ting du kan returnere? Cash liggende i lommer og vesker? 

Anonymkode: 755b5...5a1

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har grill. Så vi kan grille pølser i helga om det ikke bøtter ned. Han liker ikke skog og strand og sånn så han vil ikke dit. 🙈 Vet jeg har noe tennis leker i garasjen, som jeg kan finne fram i helga. Ellers så får jeg finne fram mastercard da... 😛 Men jeg er heldig så kommer lønna på konto på lørdag. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, har grill. Så vi kan grille pølser i helga om det ikke bøtter ned. Han liker ikke skog og strand og sånn så han vil ikke dit. 🙈 Vet jeg har noe tennis leker i garasjen, som jeg kan finne fram i helga. Ellers så får jeg finne fram mastercard da... 😛 Men jeg er heldig så kommer lønna på konto på lørdag. 

Men kan dere virkelig ikke ha det koselig uten å gjøre noe som koster? Tror du barnet ditt ønsker at du skal ta opp gjeld for at dere skal dra på badeland?

Anonymkode: 755b5...5a1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gratis å overnatte i alle landets gapahuker. Søk gapahuk så får du opp hvor de ligger. Bestill via nettet, og ta med dere liggeunderlag og sovepose. Barnet vil elske å sove ute i gapahuk. Smør matpakke med og ta med T-lys. Kos dere på gratis tur. 🥰

Anonymkode: 61003...b2f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dropp badeland, find en strand, badeplass i skogen osv.... Hvis man leter finnes det mange ting man kan gjøre som koster lite eller ingenting.

Lag mat hjemme, ta med, det er mange ganger billigere enn å kjøpe mat ute når man skal finne på noe.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du har lov å være lei deg og syns litt synd på dere selv jeg. Noen dager føles dritt, og det er helt greit. Sånne følelser må vi også kjenne på. 

Tenker sønnen din har en fin sommer, men du har likevel lov til være lei deg. 

Ønsker dere en fortsatt fin sommer 🥰

Anonymkode: 88ec5...775

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde store utgifter i vår pga ting som ble ødelagt. Div dyre maskiner på bad og vaskerom og jeg har vel hatt utlegg på ca 30 000. Det tok et stort innhugg i mine feriepenger. Jeg har en pode på 11 og litt over en tusenlapp som skal vare til lønna som kommer på mandag. Vi har vært på kino og det er nok av ting å finne på, men alt koster. Drar vi på åpen gård, så er det 200 parkering, 200 per burger osv. Bare kino for oss er 500 kr.

Så i dag er jeg lei meg, og har lyst å ta han med på badeland, men venter da på lønna. Sola skinner og jeg synes litt synd på oss. 🙈  Poden har fått fine turer med den andre forelder og besteforeldre, men jeg som har helt normal lønn får ikke råd. Sånn er det når man er alene og har bolig og ting som blir ødelagt. Det er trist og litt flaut. Jeg tror ikke jeg har hatt en tur noen steder på 4 år, selv. 

Det er så klart mye man kan gjøre, feks dra å bade et sted, eller bare skru på hageslangen og spyle rundt. Men jeg føler meg litt neppå i dag og må liksom slåss med tårene. Kansje noen andre som har det sånn?

Forstår godt hva du mener, det er tungt å ha så trang økonomi ❤️

Anonymkode: 386d1...f39

AnonymBruker
Skrevet

Vet du, det hjelper ingen at du skal sitte å synes synd på deg selv. I alle fall ikke deg og ungen. Det er faktisk ikke synd på dere. Du har det litt trangt frem til mandag. Du har tydeligvis prioritert 500kr på kino for to. Dersom du har råd til dette, så har dere det fint. Åpen gård med en 11åring er vel uansett ikke slager, og noe det er verdt å bruke så mye penger på. Det er torsdag i dag. Bare en kort helg til mandag. 

Anonymkode: 67923...a3c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...