Gjest 1111 Skrevet 16. februar 2006 #1 Skrevet 16. februar 2006 Lurte på noe angående Ebay. På Qxl legges det på fem minutter hvis et bud legges inn rett før auksjonsslutt, gjelder det samme på Ebay? Kunne ikke finne noe informasjon om det.
Gjest allium Skrevet 16. februar 2006 #2 Skrevet 16. februar 2006 Nei. Og det er veldig vanlig at det kommer mange bud de siste 20 sekundene. Det finnes faktisk egne nettsteder som tar seg av det for deg - du skriver inn hva du vil by, og de legger inn budet rett før auksjonen slutter.
Gjest 1111 Skrevet 16. februar 2006 #3 Skrevet 16. februar 2006 Det vil si at hvis pc'en min er litt treig med å refreshe så kan det være jeg ikke får plagget Huff da.
Gjest allium Skrevet 16. februar 2006 #4 Skrevet 16. februar 2006 Det vil si at hvis pc'en min er litt treig med å refreshe så kan det være jeg ikke får plagget Huff da. ← Det vil det si, ja. Og etter å ha opplevd det noen ganger, begynte jeg å bruke disse: http://www.auctionstealer.com/home.cfm
Gjest 1111 Skrevet 16. februar 2006 #5 Skrevet 16. februar 2006 Kan du fortelle meg litt om hvordan dette fungerer gjennom Ebay? *grønn* :klø:
Gjest 1111 Skrevet 16. februar 2006 #6 Skrevet 16. februar 2006 Hmm.. forsto det nå, men blir vanskelig for meg å bruke det da jeg skal bruke min venninne sin Ebay-konto.
Gjest allium Skrevet 16. februar 2006 #7 Skrevet 16. februar 2006 Hvorfor blir det vanskelig? Du kan jo lage din egen ebay-konto også.
Gjest 1111 Skrevet 16. februar 2006 #8 Skrevet 16. februar 2006 Har ikke kredittkort og det er derfor jeg skal bruke hennes denne ene gangen
Gjest allium Skrevet 16. februar 2006 #9 Skrevet 16. februar 2006 Aha. Du får prøve med den offisielle måten, da. Legg inn et bud i god tid, på maksbeløpet ditt. Dessverre fungerer det bedre å by i siste liten.
Gjest 1111 Skrevet 16. februar 2006 #10 Skrevet 16. februar 2006 Ja, får vel bare legge inn et maksbud en eller annen gang før auksjonen går ut og håpe på det beste. Er det lureste å legge inn maksbudet fem-seks minutter før auksjonen går ut da kanskje?
Gjest allium Skrevet 16. februar 2006 #11 Skrevet 16. februar 2006 Jo lenger du venter, desto bedre. Men da risikerer du også problemer med nettet akkurat da. Et tips: Legg inn to bud. De behøver ikke være særlig forskjellige, men det er et signal til andre interesserte om at du er interessert nok til at du har budt høyere. Hvor mye høyere vet de jo ikke.
Gjest 1111 Skrevet 16. februar 2006 #12 Skrevet 16. februar 2006 Hvordan legger jeg ut to bud? Føler meg litt dum her ja
Gjest allium Skrevet 16. februar 2006 #13 Skrevet 16. februar 2006 Du byr først en gang. Hvis du nå har det høyeste budet, er det for det første ikke sikkert at det budet som står som offisielt høyeste bud er ditt høyeste bud, siden ebay sørger for at det som står, bare er det budet som skal til for å overby forrige. Henger du med så langt? Nå venter du litt, og så legger du inn et bud til. Det behøver bare være en dollar høyere enn det første. Ditt offisielle bud øker ikke av den grunn, men når andre interesserte kikker på auksjonen, ser de at det er TO bud de må by over, og de vet egentlig ikke hvor høyt noen av dem er. Samtidig har du signalisert at du er veldig interessert i gjenstanden, og sannsynligheten for at du har budt høyt, er tilstede. Dermed skremmer du vekk mange.
Gjest 1111 Skrevet 16. februar 2006 #14 Skrevet 16. februar 2006 Jeg tror jeg skjønner. Litt flaut hvor grønn jeg er på dette da. Så da legger jeg ut et maksbud, venter litt og så legger ut et enkeltbud? Og på slutten, hvis det er f.eks jeg og en til som har lagt ut maksbud, så handler det bare om tilfeldigheter hvem som havner med det høyeste budet når auksjonen avsluttes, ikke sant? Tusen takk for at du er så hjelpsom!
Gjest allium Skrevet 16. februar 2006 #15 Skrevet 16. februar 2006 Nja... tilfeldigheter er det vel ikke. Den som har det høyeste budet, vinner. Erfaringen min tilsier bare at det er mange som kommer i siste sekund, og byr så mye som de må for å få det høyeste budet, nesten uansett hva de må by over. Så hvis ditt høyeste bud er 10, byr de til de er over på 11, men hvis du ikke hadde lagt inn noe bud, nøyer de seg kanskje med 5, og så kommer du etter dem og byr 10, og får det for 6. Viktigst: Ikke la deg rive med! Sett en grense og hold deg til den.
Gjest 1111 Skrevet 16. februar 2006 #16 Skrevet 16. februar 2006 Hvordan kan de by til 11 og så gå ned til 5 igjen? :klø:
Gjest allium Skrevet 16. februar 2006 #17 Skrevet 16. februar 2006 Nei, det var ikke det jeg mente. Hvis de finner en gjenstand som har utropsverdi på 1, og ingen bud, så byr de kanskje 5, men hvis den allerede har bud (ditt bud for eksempel) på 10, så fortsetter de å by til de er over, og ender på 11. I en sånn situasjon vil det lønne seg for deg å la være å by til siste sekund, for da vet ikke den andre hvor høyt du vil gå.
Gjest 1111 Skrevet 16. februar 2006 #18 Skrevet 16. februar 2006 Slik ja Takk for hjelpen! Tror jeg skjønner litt mer nå. Skal vente helt til slutten før jeg legger inn budet mitt og deretter krysse fingrene, for jeg vil virkelig ha den kjolen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå