ClausSaus Skrevet 19. juli 2024 #21 Del Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Prøver å la være, men så sitter jo jammen mennesker der ute og tenker slikt. Og mennesker, uansett nivå av galskap bør tas alvorlig Anonymkode: 88516...94b Jeg applauderer engasjementet og ønsker lykke til, men er litt bekymret for at du kan komme til å brenne ut… 😏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #22 Del Skrevet 19. juli 2024 ClausSaus skrev (4 minutter siden): Jeg applauderer engasjementet og ønsker lykke til, men er litt bekymret for at du kan komme til å brenne ut… 😏 Skal nok se du får rett Anonymkode: 88516...94b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #23 Del Skrevet 19. juli 2024 Majer skrev (På 18.7.2024 den 10.51): Både monogami og jomfrudom ble svært populært som følge av Kristendommen. Nå bannlyser man folk som ønsker jomfruer, men hva med trofaste monogami forhold? Ekstremt mange er utro, 1 av 3 menn ønsker polygame forhold og et flertall av befolkningen har vært i seriemonogame relasjoner, altså at de har hoppet fra den ene til den andre, ofte med mindre enn ett års pause i mellom. Så hvorfor har man ikke tatt steget helt ut? Kommer vårt levesett til å bli sett på som merkelig i fremtiden? Vi velger hverken fugl eller fisk, kirkens monogami eller det åpne. Vi har laget en slags moralsk kodeks som ikke er tuftet på annet enn kontroll Tja.. Kan ikke snakke for flere, men for meg så kreves det å være monogam, NULL kontroll🤷♀️ Jeg og mannen og i vår krets, snakker nå altså kun om de jeg kjenner, sier ikke jeg har noe fasit, men å være monogam er ikke noe som er forbunnet med kontroll, men ett ønske.. Og Ja, har både kvinner og menn i omganskretsen som har og er utro, så jeg lever ikke i en boble, sier bare at det finnes mange mennesker, helt uavhengig av kjønn som rett og slett bare ØNSKER av mange grunner å være monogame🤷♀️ Anonymkode: ac197...873 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #24 Del Skrevet 19. juli 2024 Majer skrev (34 minutter siden): Til de av dere som ikke tror på at 1 av 3 menn ønsker flere partnere samtidig. Her ser vi at det samme antallet er 11% for kvinner. Da er det noe som ikke går opp. Det betyr at de fleste menn som ønsker flere partnere går med på monogame forhold. Men er det bærekraftig over tid? Det blir fort en del utroskap, mens menn som ikke er utro kanskje oftere får en slags midtlivskrise. Når vi i tillegg legger til at så mange menn er utro er det nesten rart å høre på folk bli overrasket over at partneren snakker med en annen dame osv. https://www.nrk.no/trondelag/en-av-tre-menn-kunne-tenkt-seg-mer-enn-en-partner_-viser-en-undersokelse-fra-storbritannia-1.16677161 Ikke nok med det, men det er faktisk ulovlig å gifte seg med flere selv om så mange menn kunne tenkt seg det. Så er det ikke rart hvordan vi lar kirken styre deler av livene våre, men dømmer mennesker når de lar kirken styre andre deler som jomfrudom osv? Nå er det ikke akkurat kirken som står i veien for at du skal få gifte deg med flere. Med mindre du er mormoner vil du slite med å finne prest som er Jesus tilhengere som sier ser villig til å vie mer enn 2 personer. Men det er faktisk regjeringene i de fleste vestelige land som stopper folk ikke kirken. Trodde aldri det skulle være en situasjon hvor jeg av alle personer kom til å sette noen som helst kirke i forsvar men her er de uskyldige. Hvorfor tror du de som har flere koner i vesten enten flytter til Nevada eller før slike beskyttede områder i Utah som i ca 40 år. Pålikhet med Vatikanet og deres egne lover opererte som eget land inn til en hvis grad. De kunne dermed komme unna med å la menn gifte seg med flere. Og at foreldrene gav tilatelse til at døttrene deres fikk lov til å gifte seg med en voksen mann når de ble 14 helt tils de fikk fratatt de rettighetene in 2017. Ah det var mye bedre etter å ha måttet ta kirken i forsvar et sekund fikk jeg lov til å smelle til med hvor tilbakestående du må være for å tro på det religioner sier. Leste du hele artikkelen eller leste du bare overskriften? For de poengterer at av de 400 som svarte inkluderte de både menn som kunne tenkt seg flere partnere, og de som synes at det burde vært lovlig. Hadde jeg vært inkludert i de 400 hadde de kommet til å ta meg med som 1 av 3. Selv om jeg aldri kunne tenkt meg å være gift med 2 stykker. Så kan jeg ikke si at jeg tror på at folk skal få lov å gjøre med egne liv, kropper og sinn nøyaktig som de vil så lenge de ikke tvinger noen til noe. Og samtidig si at jeg ville stoppet mer enn 2 stykker å ville gifte seg ville vært hyklerisk. Så har du hovedforfatteren sin egen konkludering at han mener at det er "inn" for tiden. Gå 10 år tilbake og folk vil ha hørt om folk som har åpent eksteskap. Men ting som poly var ikke kjent blant gjennomsnittlige folk. Jeg hadde ikke blitt overasket om vi kunne bevist det at mange av de som sa det. Var hovedsakelig fordi de er hetrofil men har sett hvordan ting fungerer idag. De ønsket å kunne legge til enda en bokstav på LGBTQIAAP2+ for å gi seg selv et politisk skjold. Anonymkode: f5290...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #25 Del Skrevet 19. juli 2024 ClausSaus skrev (1 time siden): Jeg applauderer engasjementet og ønsker lykke til, men er litt bekymret for at du kan komme til å brenne ut… 😏 Mens kvinnehatet som TS lirer ut av seg i hovedinnlegget og svarene - det går deg hus forbi, og du applauderer brukeren innerst inne. Menn kan altså aldri gjøre eller si noe feil, bare kvinner kan. Jeg synes for øvrig det er veldig drøyt å påstå at kvinner er utro av noble hensikter. Etter mitt syn er utroskap like forkastelig uansett kjønn. Men når kun det ene kjønnet kritiseres hele tiden, mens det andre kjønnets hatefulle ytringer forblir uimotsagt, er det ikke bra. Anonymkode: cdbfa...c57 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #26 Del Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mens kvinnehatet som TS lirer ut av seg i hovedinnlegget og svarene - det går deg hus forbi, og du applauderer brukeren innerst inne. Menn kan altså aldri gjøre eller si noe feil, bare kvinner kan. Jeg synes for øvrig det er veldig drøyt å påstå at kvinner er utro av noble hensikter. Etter mitt syn er utroskap like forkastelig uansett kjønn. Men når kun det ene kjønnet kritiseres hele tiden, mens det andre kjønnets hatefulle ytringer forblir uimotsagt, er det ikke bra. Anonymkode: cdbfa...c57 Hovedinnlegget er kjønnsnøytralt. Det er du som leser det med fordommer Anonymkode: 88516...94b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #27 Del Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hovedinnlegget er kjønnsnøytralt. Det er du som leser det med fordommer Anonymkode: 88516...94b Hovedinnlegget er skrevet av en mann som påstår at 1 av 3 menn tar til takke med et monogamt forhold, selv om de ønsker seg flere partnere samtidig, og at det burde ordnes på en eller annen måte. Hadde begge kjønn ønsket å være polygami like mye, så ville innlegget ha vært kjønnsnøytralt. Den samme brukeren har ved flere anledninger påstått at kvinner som har hatt flere partnere enn mannen før de ble sammen, bør la mannen pule andre til deres totale antall partnere har jevnet seg ut. Og at det ikke er utroskap, men utjevning. Anonymkode: cdbfa...c57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #28 Del Skrevet 19. juli 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Tror du bør lese innlegget ditt en gang til og se hvordan du totalt misser på å balansere det Anonymkode: 88516...94b Jeg balanserer det veldig fint og hvis du tar deg nær av det så må du spørre deg hvorfor? Hvorfor reagerer du så voldsomt? Hva er det som gjør deg så usikker på mitt innlegg? Ingen steder så påstår jeg det gjelder alle menn, men jeg som alle andre skriver om egne erfaringer! At de ikke passer med dine tanker, og gjør deg så provosert, ja, da må du spørre deg hvorfor? Hvorfor kan ikke jeg som alle andre dele mine erfaringer? Hva er det som trigger deg sånn med å høre at det finnes dårlige menn der ute? Tror du alle menn er gode, snille og omsorgsfulle? Anonymkode: a7bdf...bd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akebrett Skrevet 19. juli 2024 #29 Del Skrevet 19. juli 2024 Majer skrev (På 18.7.2024 den 10.51): Både monogami og jomfrudom ble svært populært som følge av Kristendommen. Nå bannlyser man folk som ønsker jomfruer, men hva med trofaste monogami forhold? Ekstremt mange er utro, 1 av 3 menn ønsker polygame forhold og et flertall av befolkningen har vært i seriemonogame relasjoner, altså at de har hoppet fra den ene til den andre, ofte med mindre enn ett års pause i mellom. Så hvorfor har man ikke tatt steget helt ut? Kommer vårt levesett til å bli sett på som merkelig i fremtiden? Vi velger hverken fugl eller fisk, kirkens monogami eller det åpne. Vi har laget en slags moralsk kodeks som ikke er tuftet på annet enn kontroll Hvem er vi? Lurer oppriktig altså.. Vi som i samfunn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #30 Del Skrevet 19. juli 2024 Monogram-kjærester høres ut som Märtha og Durek, og dem er det ganske riktig ikke så mange av. Monogame derimot er det heldigvis mange av. Anonymkode: 9a58a...032 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #31 Del Skrevet 19. juli 2024 Majer skrev (På 18.7.2024 den 10.51): Både monogami og jomfrudom ble svært populært som følge av Kristendommen. Nå bannlyser man folk som ønsker jomfruer, men hva med trofaste monogami forhold? Ekstremt mange er utro, 1 av 3 menn ønsker polygame forhold og et flertall av befolkningen har vært i seriemonogame relasjoner, altså at de har hoppet fra den ene til den andre, ofte med mindre enn ett års pause i mellom. Så hvorfor har man ikke tatt steget helt ut? Kommer vårt levesett til å bli sett på som merkelig i fremtiden? Vi velger hverken fugl eller fisk, kirkens monogami eller det åpne. Vi har laget en slags moralsk kodeks som ikke er tuftet på annet enn kontroll Det er svært, svært få som ønsker eller lever i poly forhold, hvor har du det med 1/3 fra? Anonymkode: 43f6c...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #32 Del Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg balanserer det veldig fint og hvis du tar deg nær av det så må du spørre deg hvorfor? Hvorfor reagerer du så voldsomt? Hva er det som gjør deg så usikker på mitt innlegg? Ingen steder så påstår jeg det gjelder alle menn, men jeg som alle andre skriver om egne erfaringer! At de ikke passer med dine tanker, og gjør deg så provosert, ja, da må du spørre deg hvorfor? Hvorfor kan ikke jeg som alle andre dele mine erfaringer? Hva er det som trigger deg sånn med å høre at det finnes dårlige menn der ute? Tror du alle menn er gode, snille og omsorgsfulle? Anonymkode: a7bdf...bd4 Du er veldig svart hvitt er du ikke? Joda, dine erfaringer tilsier at menn er drittsekker om de er utro, og at kvinner rømmer fra farlige menn om de er utro. Dine erfaringer sier at kvinners utroskap er redningen fra farlige menn. Om du prøvde å formidle noe annet, burde du skrevet noe annet. Det er like relevant det du skriver som alle disse incels som påstår at ingen norske kvinner er å samle på, løst basert på deres egne erfaringer - slik som deg. Altså er det du skriver kun for å provosere. For selv du vet at virkeligheten er noe annet enn det dine erfaringer skulle tilsi. Anonymkode: 88516...94b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 19. juli 2024 Forfatter #33 Del Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Mens kvinnehatet som TS lirer ut av seg i hovedinnlegget og svarene - det går deg hus forbi, og du applauderer brukeren innerst inne. Menn kan altså aldri gjøre eller si noe feil, bare kvinner kan. Jeg synes for øvrig det er veldig drøyt å påstå at kvinner er utro av noble hensikter. Etter mitt syn er utroskap like forkastelig uansett kjønn. Men når kun det ene kjønnet kritiseres hele tiden, mens det andre kjønnets hatefulle ytringer forblir uimotsagt, er det ikke bra. Anonymkode: cdbfa...c57 Hva har dette med kvinnehat å gjøre? Har du lest det jeg har skrevet ser du at jeg stort sett har mer mot menn enn kvinner. Det er jo nettopp på grunn av disse mennene at man tenker på fortid osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 20. juli 2024 #34 Del Skrevet 20. juli 2024 Majer skrev (18 timer siden): Til de av dere som ikke tror på at 1 av 3 menn ønsker flere partnere samtidig. Her ser vi at det samme antallet er 11% for kvinner. Da er det noe som ikke går opp. Det betyr at de fleste menn som ønsker flere partnere går med på monogame forhold. Men er det bærekraftig over tid? Det blir fort en del utroskap, mens menn som ikke er utro kanskje oftere får en slags midtlivskrise. Når vi i tillegg legger til at så mange menn er utro er det nesten rart å høre på folk bli overrasket over at partneren snakker med en annen dame osv. https://www.nrk.no/trondelag/en-av-tre-menn-kunne-tenkt-seg-mer-enn-en-partner_-viser-en-undersokelse-fra-storbritannia-1.16677161 Ikke nok med det, men det er faktisk ulovlig å gifte seg med flere selv om så mange menn kunne tenkt seg det. Så er det ikke rart hvordan vi lar kirken styre deler av livene våre, men dømmer mennesker når de lar kirken styre andre deler som jomfrudom osv? Ok, dette er fra studien. Deltakerne skulle gi disse ulike valgene en score på - 3 (minst ønskelig) til 3 (mest ønskelig). Monogami var som forventet den store vinneren hos kvinner og menn. Både kvinner og menn ønsket å være single mer enn dem ønsket ulike former av polygami. Så lurer jeg på når denne typen av forskere skal slutte med disse dårlige studiene. I denne rekrutterte man studieobjekter fra sosiale medier med bruk av snøball metode... Det betyr at det selvfølgelig var en betydelig seleksjonbias i studien. Som fremgår tydelig ved at kun 10 % av respondente hadde barn, og en betydelig majoritet var kvinner. Så hadde mann en esklusjonstest som jeg kun syns var merkelig der objektene skulle svare korrekt på påstander om polyforhold for å kunne bli inkludert i studien. Hvorfor skal vi bry oss om hva litt under 200 ikke for befolkningen representative menn har svart på en online spørreundersøkelse? Men hvis vi skal bry oss så vant Monogami overlegent. PS. Som noen som kommer fra seriøs realfaglig bakgrunn, slutter aldri å forundre meg om hva folk i myke fag kommer unna med for noe tull. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå