AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #1 Skrevet 18. juli 2024 Jeg pleier vanligvis kjøpe med meg Cliniderm solkrem når jeg reiser på ferie. Denne gangen sjekket jeg forbrukertest og så den fikk sur munn pga hormonforstyrrende innhold. Anglamark kom best ut og kjøpte derfor med meg 50 og 30 faktor. Gar brukt utelukkende 50 på rugg og skuldre, men har aldr vørt så brent før. Dette til tross for at jeg satt i skyggen og eksponerte meg kun 15 min pr gang kanskje 2-4 ganger den føste uken. Min daytwr har lik hud, hun ble brent første dag. Hun hadde med seg Cliniderm og byttet da over til denne og har ikke vært brent siden. Hun har brukt faktor 25 av den. Vi smører oss ca 1 gang i timen. Sitter mest i skygge, undet parasoll. Hsr aldri opplevd å bli brent av så kort tid i sol før, hvilket jeg mustenker er pga valgt solkrem. Blir ikke mer Anglamark på meg. Andte som har gjort seg samme erfaring? Både meg og min datter har lys hud og trenger lang tid på å opparbeide farge og blir lett brent ved for mye eksponering. Dette året har vi vært ekstra forsiktig, men ble altså brent likevel. Anonymkode: b0ee8...2e7 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #2 Skrevet 18. juli 2024 Jeg har ikke merket at jeg blir mer brent med Änglamark enn med andre solkremer, den fungerer veldig godt for meg. Pleier dere å reise sørover på ferie om sommeren? Jeg ville, om jeg var deg, vurdert å prøve andre merker uten hormonforstyrrende ingredienser, f.eks. Derma. Anonymkode: d7410...46a 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #3 Skrevet 18. juli 2024 50 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ikke merket at jeg blir mer brent med Änglamark enn med andre solkremer, den fungerer veldig godt for meg. Pleier dere å reise sørover på ferie om sommeren? Jeg ville, om jeg var deg, vurdert å prøve andre merker uten hormonforstyrrende ingredienser, f.eks. Derma. Anonymkode: d7410...46a Ja, vi pleier å reise til varmere strøk. Jeg har alltid brukt Cliniderm før og den har fungert bra. Irriterende at apotekene selger kremer som slår ut negativt på slike tester, burde jo automatisk være best kvalitet og trygt å hamdle der. Blir definitvt å sjekke ut andre alternativer, men hadde litt kbapø tid til å undersøke denne gangen. Men Anglamer er ikke rett produkt for meg i allefall Anonymkode: b0ee8...2e7 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #4 Skrevet 18. juli 2024 Derma er som en annen bruker sier, utrolig bra! Bruker den kids-versjonen i syden siden den er vannfast. Ikke hormonforstyrrende. Jeg prøvde avivir sin solkrem i syden som også hadde slått så bra ut på sånn test, og ble brent med den. Anglamark har jeg ikke prøvd. Anonymkode: 29243...615 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #5 Skrevet 18. juli 2024 Har nylig vært to uker i Spania og hadde kun med oss Anglamark sin solkrem. Faktor 50. Ingen ble solbrent. Har brukt den de siste årene og har ingen dårlig erfaring med den. Anonymkode: ebdea...84a 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #6 Skrevet 18. juli 2024 Jeg synes Anglemark er den beste kremen Anonymkode: d33e3...ba6 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai #7 Skrevet 16. mai Husket du på å kjøpe med UVA og UVB filter? Er blitt så ekstremt dyrt med solkrem hos apoteket nå.. selv med tilbud.. at vurderer sterkt å teste denne Änglamark. Anonymkode: 5dae6...b2c
AnonymBruker Skrevet 16. mai #8 Skrevet 16. mai Jeg har veldig lys hud og blir lett brent, men Änglamark SPF 50 fungerer utmerket for meg. Smører annenhver time. Anonymkode: 680b2...e0a 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai #9 Skrevet 16. mai Det skjedde noe rart på anglamark når vi var på ferie nå. Spraya ene ungen i hu og hast, så noen dråper kom her og der i ansiktet. Etterpåble han brent det dråpene hadde vært, og ikke i resten av ansiktet!!! Anonymkode: f4ac8...298
AnonymBruker Skrevet 16. mai #10 Skrevet 16. mai Jeg har samme erfaring, kjøpte med Anglamark til sydenturen i fjor. Alle ble brent og vi måtte kjøpe et annet merke der nede. bruker riktignok Anglamark her hjemme og har vært fornøyd med den i hverdagen, men da er det vanligvis færre soltimer per dag og mer påkledd enn syden. Anonymkode: 89993...b0a
AnonymBruker Skrevet 16. mai #11 Skrevet 16. mai Jeg er veldig fornøyd med den. Anonymkode: 4d7fe...9c9 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai #12 Skrevet 16. mai Merkelig rart at det skal være sånn.. Men kanskje det er noe i det dere sier, at den passer best til her hjemme, enn i syden. Var her som var planen min å bruke den, nå i helga. Skal jeg til syden pleier jeg selv å kjøpe fra apoteket. Anonymkode: 5dae6...b2c
AnonymBruker Skrevet 16. mai #13 Skrevet 16. mai Rart spm. men hvordan øyenfarge har dere som blir solbrente? Merker det at jeg ikke blir like lett solbrent som noen med lyse øyne, har vel noe å gjøre med melaninet i kroppen?? Anonymkode: 5dae6...b2c
AnonymBruker Skrevet 16. mai #14 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Rart spm. men hvordan øyenfarge har dere som blir solbrente? Merker det at jeg ikke blir like lett solbrent som noen med lyse øyne, har vel noe å gjøre med melaninet i kroppen?? Anonymkode: 5dae6...b2c Blå. Anonymkode: 680b2...e0a
Bloms Skrevet 18. mai #15 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 11.42): Jeg har samme erfaring, kjøpte med Anglamark til sydenturen i fjor. Alle ble brent og vi måtte kjøpe et annet merke der nede. bruker riktignok Anglamark her hjemme og har vært fornøyd med den i hverdagen, men da er det vanligvis færre soltimer per dag og mer påkledd enn syden. Anonymkode: 89993...b0a Som om jeg skulle skrevet det selv. Har helt samme erfaring, funker greit hjemme men i syden i fjor ble alle brent.
kaledonia Skrevet 19. mai #16 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 7.26): Husket du på å kjøpe med UVA og UVB filter? Er blitt så ekstremt dyrt med solkrem hos apoteket nå.. selv med tilbud.. at vurderer sterkt å teste denne Änglamark. Anonymkode: 5dae6...b2c Coop Xtra reduserte prisene på Änglamark sine solkremer ! ( Nivea er også på tilbud, men jeg foretrekker ikke kremer som inneholder hormonforstyrrende ingredienser ) 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai #17 Skrevet 19. mai Smører dere 20min før dere går ut i sola? Anonymkode: fe5f3...a6e 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #18 Skrevet 19. mai Vi har bare gode erfaringer med Anglamark. Brukt det i årevis. Tre av fire av lys hud, sånn ordentlig typisk nordisk hud som ikke tåler sol. Bruker faktor 50. Aldri opplevd å bli solbrent. Har vært i sydenland med den også. Kan du ha vært uheldig å ha fått en vare utgått på dato eller feil oppbevart? I år kjøpte jeg en annen type i solfaktor 50, da det var tomt for Anglamark i solfaktor 50 akkurat da jeg trengte solkremen (påska). Mener det var Cliniderm eller Derma. Ble jammen ganske så solbrent på lørdag... Solkremen gikk rett i søpla. Ble like solbrent som i hodebunnen, så skulle tro jeg ikke hadde brukt solkrem i ansiktet i det hele tatt. Påført korrekt også. Heldigvis hadde jeg fått tak i Anglamark sin solkrem etter påska, så barna ble smørt med den, og ble ikke solbrent i det hele tatt. Anonymkode: 23e06...247 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai #19 Skrevet 19. mai kaledonia skrev (4 timer siden): Coop Xtra reduserte prisene på Änglamark sine solkremer ! ( Nivea er også på tilbud, men jeg foretrekker ikke kremer som inneholder hormonforstyrrende ingredienser ) Jeg kjøpte Änglamark sin på extra i helga. Men spf 30 da det var tomt for 50. Trodde jeg ble solbrent etter en liten stund, men så smørte jeg på et lag til. Så gikk det bra Ja leste om den testen fra forbrukerrådet (var det vel), og at Änglamark sin var fri for sånt, dermed hoppet jeg inn her for å høre om erfaringer. Selv har jeg tidligere kjøpt Cosmica eller Cliniderm på apoteket, da det varer en stund, men blir jo bare dyrere og dyrere. Har da pleid bestille fra farmasiet, men rakk ikke det før helga. Anonymkode: 5dae6...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #20 Skrevet 20. mai Har veldig god erfaring med Änglamark, men nå reiser ikke vi til syden for å steke oss i solen, men for opplevelser. Vi unngår solen i de sterkeste timene når vi er i sydlige strøk, slik som lokalbefolkningen. Også mtp. faren for hudkreft. Anonymkode: 87485...02e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå