Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i 2 etg i en blokk. Det er veldig lytt her. Naboene tar hensyn til hverandre. Spesielt om morgenen og kveld/natt. 

Nå har jeg besøk av søster og sønn på 3 år. Og gutten bråker veldig mye. Løper og roper. Dunker i gulvet med leker. Begynner kl 8 om morgenen. Jeg vet at naboene under har ferie og vil sikkert sove litt om morgenen 

Jeg har snakket med de under og over og de sier at de hører han ja. De under sa at det er litt slitsomt med mange timer pr dag med konstant lyder. Enten løping eller leker som bråker i gulvet. 

Har snakket med søsteren min om det, men hun sier at han er aktiv og han er vant med å gjøre sånn. 

De skal være her i 2 uker til og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Må naboene bare godta det?

Anonymkode: 33c06...a9d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må si at leker som dunker, er uaktuelt om morgenen. Søstera di må forstå at hun er på besøk, og må innrette seg etter hvordan det er hos deg, så langt som mulig. Ta barnet med mye ut når det er vær til det.

Anonymkode: d712e...c85

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Og et tykt teppe kan hjelpe. Han kan leke på det.

Anonymkode: d712e...c85

Skrevet

Naboene må godta det og du må si at med mindre de klarer å roe ned guttungen må de gå ut å herje eller komme seg hjem å oppføre seg som udyr hjemme hos seg selv 

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig så må naboene bare godta det, men du kan gjøre tiltak for at det skal bli mindre støy. feks be han ha leker på ett teppe. Hun kan fint gå ut med han noen timer på dagen. Løpe inne er nei, da går dere heller ut 

Anonymkode: 958c3...42f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bor i 2 etg i en blokk. Det er veldig lytt her. Naboene tar hensyn til hverandre. Spesielt om morgenen og kveld/natt. 

Nå har jeg besøk av søster og sønn på 3 år. Og gutten bråker veldig mye. Løper og roper. Dunker i gulvet med leker. Begynner kl 8 om morgenen. Jeg vet at naboene under har ferie og vil sikkert sove litt om morgenen 

Jeg har snakket med de under og over og de sier at de hører han ja. De under sa at det er litt slitsomt med mange timer pr dag med konstant lyder. Enten løping eller leker som bråker i gulvet. 

Har snakket med søsteren min om det, men hun sier at han er aktiv og han er vant med å gjøre sånn. 

De skal være her i 2 uker til og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Må naboene bare godta det?

Nei, stakkars nabo. Dere får forsøke å tilrettelegge bedre. Forstår at det er vanskelig å endre på atferden hvis det er slik han er vant til, men nå er de på besøk og da må det nesten være andre regler. 

- Bruk tepper eller gummimatter de kan leke på. Da vil det ikke høres like mye om lekene dunkes i gulvet. 

- Forsøk å finn roligere leker som bygge med duplo, tegne osv. 

- Pass på innestemme og utestemme 

- Må det løpes og herjes så vilt inne? Det bør vel være mulig å skille på uteaktiviteter og inne aktiviteter 

- Ta de med ut, og la ungen leke ute og få utløp for energien ute. 

Anonymkode: 29ed2...843

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Egentlig så må naboene bare godta det, men du kan gjøre tiltak for at det skal bli mindre støy. feks be han ha leker på ett teppe. Hun kan fint gå ut med han noen timer på dagen. Løpe inne er nei, da går dere heller ut 

Anonymkode: 958c3...42f

Jeg ordnet ett teppe til han. Men etter noen minutter er han overalt i leiligheten 

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren din er jo helt tafatt. På tide å begynne å korrigere gutten om hva som han kan gjøre når. Eller lar hun ham styre showet med null oppdragelse? 

Anonymkode: 51e1f...627

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier til han at han gå eller løpe lett. Men han tramper veldig hardt i gulvet. Skjønner godt at naboene reagerer. 

AnonymBruker
Skrevet

Si at hos deg er det ikke lov til å hoppe, løpe og herje inne. Det blir nok utfordret og må gjentas 1000 ganger, men det kan gjøre det bedre likevel. Vi måtte lære det til min 3 åring da vi flyttet fra 1.etasje til 3.etasje. Det var litt vondt i vilja å lære det, men nå er det lært. 

Også viktig å ta med barnet ut så han kan få brukt energien sin der. Ikke vær redd for regnvær, barn i den alderen liker å leke i regn og plaske i dammer. 

Anonymkode: 45bf4...397

• Liker 2
Skrevet

Har et veldig aktivt barn her også. Hun er stort sett rolig på morgenen frem til frokost, etter det er det full fart. Vi har ikke noe annet valg enn å ta henne med ut, som de fleste barn har behov for. Da får hun løpe, herje og klatre. Lettere å holde henne stille på kvelden når hun har fått rase fra seg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette skal selvfølgelig ikke naboene dine bare måtte finne seg i. Først må du irettesette søsteren din og så får hun ta det videre med sitt barn. Ta han med ut kl 8 da?  Vær ute mye på dagtid? Lås av rom som ligger rett over soverommet til naboen, hvis mulig? 

Anonymkode: 9e27b...c9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette skal selvfølgelig ikke naboene dine bare måtte finne seg i. Først må du irettesette søsteren din og så får hun ta det videre med sitt barn. Ta han med ut kl 8 da?  Vær ute mye på dagtid? Lås av rom som ligger rett over soverommet til naboen, hvis mulig? 

Skal prate med henne. Jeg jobber på dagtid så de er hjemme her alene da. Tror ikke hun er mye ute med han før jeg kommer hjem. Vi går ut med han etter middag 

Forstår at naboene blir sure hvis de blir vekket hver dag i ferien sin. Det hadde jeg også blitt 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Skal prate med henne. Jeg jobber på dagtid så de er hjemme her alene da. Tror ikke hun er mye ute med han før jeg kommer hjem. Vi går ut med han etter middag 

Forstår at naboene blir sure hvis de blir vekket hver dag i ferien sin. Det hadde jeg også blitt 

Bra! Hun må rett og slett mer ut med han høres det ut som. Du vil sikkert ha et ok naboforhold når de har reist og, så håper det ordner seg.

AnonymBruker
Skrevet

Bestemmer ikke du hjemme hos deg selv?

Dem får være ute, hvis dem ikke klarer å bedrive normal inneaktivitet.. 

Anonymkode: a2471...e5e

• Liker 1
Skrevet

å endre vanene til en 2 åring for 2 uker er ikke bare bare, jeg synes han bør få holde på og at naboene dine må tåle det, sjansen for at det ettervært flytte inn en barne familie i blokken er tilstede.

Barn er barn og de må få lov til å utfolde seg. og barn har masse leker som bråker nå til dags.

Men om de er stort sett inne så kan du gjerne ta en prat med henne og spør om de kan vær litt mer ute., 

AnonymBruker
Skrevet

Da sier du fra til gutten selv. Det får være måte på hvor tafatt du skal være da.

Anonymkode: e5769...282

AnonymBruker
Skrevet
Hololo skrev (1 time siden):

å endre vanene til en 2 åring for 2 uker er ikke bare bare, jeg synes han bør få holde på og at naboene dine må tåle det, sjansen for at det ettervært flytte inn en barne familie i blokken er tilstede.

Barn er barn og de må få lov til å utfolde seg. og barn har masse leker som bråker nå til dags.

Men om de er stort sett inne så kan du gjerne ta en prat med henne og spør om de kan vær litt mer ute., 

Man skal da ta hensyn til sine naboer, en dag trenger du at de tar hensyn til deg. Noen dager hadde ikke vært et problem, men å få ødelagt hele ferien av en overaktiv unge fordi moren ikke gidder å ta ham med ut?

Anonymkode: 35dff...b90

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man skal da ta hensyn til sine naboer, en dag trenger du at de tar hensyn til deg. Noen dager hadde ikke vært et problem, men å få ødelagt hele ferien av en overaktiv unge fordi moren ikke gidder å ta ham med ut?

Anonymkode: 35dff...b90

Jeg er enig. Har snakket med henne nå. Men er ikke lett når han er vant med å løpe inne 

AnonymBruker
Skrevet

Dunking i gulvet trenger man ikke løpe, men roping, løping og vanlig lek må naboene under tåle. Så lenge det er innenfor normal aktivitet for et barn (og et barn har et annet aktivitetsnivå enn en pensjonist) hadde jeg ikke gjort noe for å dempe det. Sånt må man godta når man bor i blokk. Åtte om morgenen er ikke tidlig. 

Anonymkode: 16521...d83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...