Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne uka er mannen min og jeg uten barn. Vi reiste bort to dager til Sverige for å handle og nå sitter vi her hjemme i regnet igjen. Som vi gjør hver bidige dag. Jeg kjenner jeg trenger noe mer enn å bare gå i samme tralten med matlaging og rydding. Han er fornøyd bare vi er sammen og finner på ting hjemme. Jeg føler meg skikkelig i kjelleren nå og er rett og slett dritskuffa over at to overnattinger borte er årets ferie. Er det dette vi venter på i løpet av året liksom?  Barna kommer hjem på søndag så vi rekker ikke å reise noe særlig nå. 

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget men jeg kjenner på en skuffelse og kjedsomhet.  Jeg har trukket meg unna mannen nå og orker ikke snakke noe særlig til han. 

Anonymkode: 53b8a...eb6

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men har du foreslått ulike ferier og han takket nei til alt?

Anonymkode: 19f98...68c

• Liker 38
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det en grunn til at dere ikke har planlagt noe i forkant? Tenkte du at han skulle overraske deg med tur eller være den som tar initiativ?

Hva er du skuffet over?

Anonymkode: 6a8da...ac5

• Liker 28
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Han orker ikke sol og varme og kjeder seg på stranda. Det skjønner jeg. Når ferien nærmer seg eller vi snakker om det sier han liksom ingenting. Det var på mitt iniativ at vi dro bort to dager. Han kan fint være hjemme. Skjer liksom ikke noe. Har ikke lyst til å oppleve noe spesielt virker det som. Nevner ikke hvor han vil dra eller at noe må skje. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva sa han da du foreslo en liten ukestur til syden, eller en langhelg i en by? 

Hva sa han da du sa at du tar noen dager på reise alene? 

Anonymkode: 58659...a55

• Liker 15
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke søke opp noen forslag til hva dere kan gjøre? En liten tur med 1-2 overnattinger? Så legger du frem forslag til han, og sier det som det er: du kjeder deg med bare å være hjemme.

Skjønner deg forresten veldig godt: jeg hater hjemmeferie. Det er ikke ferie, da vi bare ender med å gjøre forefallende ting. 

Anonymkode: 035ef...632

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det en grunn til at dere ikke har planlagt noe i forkant? Tenkte du at han skulle overraske deg med tur eller være den som tar initiativ?

Hva er du skuffet over?

Med min forrige mann ble det både ferieturer til syden og Sørlandet og diverse og dette ble jo snakket om, slik at vi hadde noe å glede oss til. Det synes jeg er viktig. Dette er ikke ferie for meg, å være hjemme. Det gjør jeg hver bidige dag. Forstår ikke at han ikke vil oppleve noe eller se noe annet enn ellers. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vis han dette innlegget.

Hopp på et fly i kveld til en romantisk storby og kom hjem lørdag kveld❤️

Anonymkode: 66902...3ac

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med min forrige mann ble det både ferieturer til syden og Sørlandet og diverse og dette ble jo snakket om, slik at vi hadde noe å glede oss til. Det synes jeg er viktig. Dette er ikke ferie for meg, å være hjemme. Det gjør jeg hver bidige dag. Forstår ikke at han ikke vil oppleve noe eller se noe annet enn ellers. 

Hvorfor har du ikke planlagt en reise da? Virker som du venter på at mannen skal ordne noe, selv om han trives best hjemme. Du må organisere en tur om du vil på tur da 🤷‍♀️ Skjønner ikke hva du er skuffet over. Egen manglende planlegging?

Anonymkode: 24abd...96b

• Liker 29
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor har du ikke planlagt en reise da? Virker som du venter på at mannen skal ordne noe, selv om han trives best hjemme. Du må organisere en tur om du vil på tur da 🤷‍♀️ Skjønner ikke hva du er skuffet over. Egen manglende planlegging?

Anonymkode: 24abd...96b

Trodde jo hvermannsen hadde et ønske om ferie. Føler jeg må ta til takke med to dagers ferie siden det er nok for han

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Trodde jo hvermannsen hadde et ønske om ferie. Føler jeg må ta til takke med to dagers ferie siden det er nok for han

Du må ikke det, men det er hva du valgte selv. Du kunne vært pådriver og sagt at du skulle på en skikkelig ferietur med eller uten han og så fikk han velge.

Anonymkode: a570f...296

• Liker 19
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Stikk til en by, i Norge eller utlandet. Spørs hvor dere bor. Det finnes løsninger om man bare vil.

Anonymkode: a7034...6d0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Støtter forslaget over her om å bare hoppe på et fly idag 😊 Langhelg borte høres herlig ut og man rekker mye på de dagene som er igjen før barna kommer tilbake 😊

Anonymkode: cd8a6...4ec

• Liker 10
Skrevet

Dere er forskjellige og har ulike behov. 

Du må planlegge et kompromiss. 

Bare hjemme er uutholdelig for deg, og slik du beskriver han så vil bare tur være ulidelig for han.

Du får planlegge ferieturer og legge inn rom for å gjøre ingenting slik at han også trives.

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Han orker ikke sol og varme og kjeder seg på stranda. Det skjønner jeg. Når ferien nærmer seg eller vi snakker om det sier han liksom ingenting. Det var på mitt iniativ at vi dro bort to dager. Han kan fint være hjemme. Skjer liksom ikke noe. Har ikke lyst til å oppleve noe spesielt virker det som. Nevner ikke hvor han vil dra eller at noe må skje. 

Har denne endringen skjedd plutselig, eller har du visst dette om han?

Virker som at dette er en del av personligheten hans. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har denne endringen skjedd plutselig, eller har du visst dette om han?

Virker som at dette er en del av personligheten hans. 

Han er nok den typen ja som ikke klarer/gidder å planlegge. Virker jo totalt giddalaus og likegyldig synes jeg 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ferier må vel ikke være strand, varme og sol? Prøv å finne noe han også er interessert i. Og kanskje bare reise langhelger? Tror du må være på tilbudssiden. Om han f.eks vil på fotballtur til England, så gjør du noe annet mens han ser på kamp.

Anonymkode: 35d83...bcb

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ferier må vel ikke være strand, varme og sol? Prøv å finne noe han også er interessert i. Og kanskje bare reise langhelger? Tror du må være på tilbudssiden. Om han f.eks vil på fotballtur til England, så gjør du noe annet mens han ser på kamp.

Anonymkode: 35d83...bcb

Han kommer jo ikke med forslag og har heller ingen interesser. Virker som han er fornøyd bare han er hjemme og får mus. Han trenger ikke mer. Jeg orker ikke sitte i prompesofaen hver bidige dag slik som han. Forstår ikke at han ikke vil oppleve noe. Han er konfliktsky så det holder. Så han pusler med sitt ute og jeg sitter her å griner. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han er nok den typen ja som ikke klarer/gidder å planlegge. Virker jo totalt giddalaus og likegyldig synes jeg 

Men hvorfor gjør ikke du det for han da? Synes du høres gidalus ut.....

Mange har spurt hva han sier når du sier du vil reise på ferie? Hva sier han om du sier det er så viktig for deg at du også vil dra alene om han ikke blir med? Du sier han ikke sier noe, betyr det at han nekter å svare deg? Eller at du siter å venter på at han skal lese tankene dine og foreslå din drømmeferie? Altså hva har du sakt til han, hva har han svart? 

Du skriver tullete ting som at du føler du må ta til takke med to dager i sverje, men det er noe du velger selv. Vi kan ikke gi noen råd så lenge vi ikke aner noe om hva mannens argumenter eller synspunkt her. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da er det desto viktigere at DU tar initiativ og planlegger.

Hvis du mener det er for sent å planlegge utenlandstur, kan du se på alternativer. Hvilke muligheter er det der du bor? Jeg bor nær by. Selv hadde jeg søkt opp museer, kinofilmer, show og resturanter i nærheten. Jeg hadde trukket med mannen på tur i skogen, padling, minigolf, bowling eller noe annen aktivitet. Åpner du opp for muligheter, så kan det hende du finner noe 😊 Hva ville du vist en turist som kom dit du er? Hvorfor kan ikke du og mannen leke turister?

Ikke sitt og vent på noe som aldri vil skje! Ta tak i det selv!

Anonymkode: ff000...13f

• Liker 11
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...