AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #1 Skrevet 18. juli 2024 Du betaler også leie, selv om du ikke leier bolig. Se hvor stor andel av avdraget ditt pr mnd er renter, et avdrag på type 16000 kan være bare 4000kr nedbetaling på lånet. Du leier pengene av banken for 12000kr 😂, hvor dumt er banksystemet? Banksystemet er jo største scamen vi lever under, penger opprettes ut av intet. Lånes ut, så skal du betale leie for dette! 😂 Penge/myntsystemet ble opprettet for å kontrollere folket, det ser vi virkelig resultatet av i dag. Alt er styrt av pengene, dreper samfunnet fullstending. Pengene har større verdi enn mennesket, uten penger får man for eks ikke helsehjelp. Har du flaks får du hjelp i det offentlige helsevesen, men mange får ikke det. Anonymkode: d3813...0e6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #2 Skrevet 18. juli 2024 Du kan jo fortelle oss hvordan folk skal få kjøpt bolig uten hjelp fra banker? Anonymkode: 5068f...a4b 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #3 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Du kan jo fortelle oss hvordan folk skal få kjøpt bolig uten hjelp fra banker? Anonymkode: 5068f...a4b Da kan du spare opp penger, enkelt og greit. Anonymkode: d3813...0e6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #4 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da kan du spare opp penger, enkelt og greit. Anonymkode: d3813...0e6 Det er ikke mulig å spare opp mange millioner for folk flest med mindre man bor i kollektiv til man er 50. Det er noe de færreste ønsker. Det virker ikke helt som om at du er så realitetsorientert. Anonymkode: 69981...93a 7 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #5 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke mulig å spare opp mange millioner for folk flest med mindre man bor i kollektiv til man er 50. Det er noe de færreste ønsker. Det virker ikke helt som om at du er så realitetsorientert. Anonymkode: 69981...93a Det stemmer, men tenk deg dette: Om man fjerner lån og kreditt, da må folk spare opp. Tar lang tid, hva skjer da? Jo prisene på boliger/andre dyre ting går NED! Fordi ingen har råd til prisene, derfor bør ikke et samfunn drives på kreditt. Men kun på ekte penger, ikke fiat penger. Anonymkode: d3813...0e6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #6 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du betaler også leie, selv om du ikke leier bolig. Se hvor stor andel av avdraget ditt pr mnd er renter, et avdrag på type 16000 kan være bare 4000kr nedbetaling på lånet. Du leier pengene av banken for 12000kr 😂, hvor dumt er banksystemet? Banksystemet er jo største scamen vi lever under, penger opprettes ut av intet. Lånes ut, så skal du betale leie for dette! 😂 Penge/myntsystemet ble opprettet for å kontrollere folket, det ser vi virkelig resultatet av i dag. Alt er styrt av pengene, dreper samfunnet fullstending. Pengene har større verdi enn mennesket, uten penger får man for eks ikke helsehjelp. Har du flaks får du hjelp i det offentlige helsevesen, men mange får ikke det. Anonymkode: d3813...0e6 Alle tjenester koster penger. Et lån er en tjeneste, det er ingen scam. Det er business. Anonymkode: 4c6e1...029 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #7 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det stemmer, men tenk deg dette: Om man fjerner lån og kreditt, da må folk spare opp. Tar lang tid, hva skjer da? Jo prisene på boliger/andre dyre ting går NED! Fordi ingen har råd til prisene, derfor bør ikke et samfunn drives på kreditt. Men kun på ekte penger, ikke fiat penger. Anonymkode: d3813...0e6 Nettopp. Og hva skjer når prisen går ned? Jo, alle som er tilknyttet jobben med å etablere en bolig må ha lavere inntekt. Og hva skjer med de som får lavere inntekt? Jo, de får ikke muligheter til å kjøpe seg bolig fordi prisen er for høy. Og da må prisen på boliger enda mer ned, etc. Anonymkode: e07de...731 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #8 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Da kan du spare opp penger, enkelt og greit. Anonymkode: d3813...0e6 Og hvor bor du i mellomtiden....? I telt, snylter på mor og far hjemme? Anonymkode: 7589e...c61 2
Apis Skrevet 18. juli 2024 #9 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du betaler også leie, selv om du ikke leier bolig. Se hvor stor andel av avdraget ditt pr mnd er renter, et avdrag på type 16000 kan være bare 4000kr nedbetaling på lånet. Du leier pengene av banken for 12000kr 😂, hvor dumt er banksystemet? Banksystemet er jo største scamen vi lever under, penger opprettes ut av intet. Lånes ut, så skal du betale leie for dette! 😂 Penge/myntsystemet ble opprettet for å kontrollere folket, det ser vi virkelig resultatet av i dag. Alt er styrt av pengene, dreper samfunnet fullstending. Pengene har større verdi enn mennesket, uten penger får man for eks ikke helsehjelp. Har du flaks får du hjelp i det offentlige helsevesen, men mange får ikke det. Anonymkode: d3813...0e6 Du må også ta med i betraktning at i tillegg til nedbetaling av lånet, så gjør verdiøkning på bolig og økningen i lønn, at andelen lånet spiser av lønn og verdien på boligen mindre for hvert år. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #10 Skrevet 18. juli 2024 Hvorfor mener du det er bedre å betale noen for å låne deg penger, kontra å betale noen for å få bruke deler av boligen deres? Jeg foretrekker å eie. Vi trenger aldri være redde for å måtte flytte, vi gjør hva vi vil med huset og slipper forholde oss til huseiere. Betaler lett kostnadene til banken i stede for en utleier. Anonymkode: fb69b...c64 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #11 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det stemmer, men tenk deg dette: Om man fjerner lån og kreditt, da må folk spare opp. Tar lang tid, hva skjer da? Jo prisene på boliger/andre dyre ting går NED! Fordi ingen har råd til prisene, derfor bør ikke et samfunn drives på kreditt. Men kun på ekte penger, ikke fiat penger. Anonymkode: d3813...0e6 La oss si at vi skulle fjernet lån og kreditt, så ville du satt veldig mange mennesker i en ekstremt vanskelig situasjon. Det er mennesker det går ut over når boligprisene stuper, altså de som eier boliger. Og før boligprisene går ned vil mange bli husløse fordi leieprisene ville blitt skyhøye fordi ingen kunne kjøpt seg bolig og alle hadde måttet leie, som hadde ført til at det ikke ville vært nok boliger til leie. Det er nok enda flere konsekvenser av dette enn de første jeg kommer på i farten. Anonymkode: 69981...93a
Myrmica Skrevet 18. juli 2024 #12 Skrevet 18. juli 2024 Er TS den samme som gnåler om at "banken eier boligen din" i annen hver tråd som omhandler kjøp og leie av bolig? Gjør det noe da? Jeg betaler MASSE til banken for å få bo i boligen min, og jeg lever svært godt med det. Alternativet hadde jo vært å betale samme sum, eller sannsynligvis mer, til en privatperson eller et utleiefirma, jeg kan ikke se hvordan det er noe bedre? Spiller det noen rolle at "banken eier boligen"? Overhodet ikke 🤷♀️ 4
Knirke Skrevet 18. juli 2024 #13 Skrevet 18. juli 2024 Det er jo bare å la være å ta opp lån, det🤷♀️. Det er ingen som tvinger deg... 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #14 Skrevet 18. juli 2024 Myrmica skrev (5 minutter siden): Er TS den samme som gnåler om at "banken eier boligen din" i annen hver tråd som omhandler kjøp og leie av bolig? Gjør det noe da? Jeg betaler MASSE til banken for å få bo i boligen min, og jeg lever svært godt med det. Alternativet hadde jo vært å betale samme sum, eller sannsynligvis mer, til en privatperson eller et utleiefirma, jeg kan ikke se hvordan det er noe bedre? Spiller det noen rolle at "banken eier boligen"? Overhodet ikke 🤷♀️ Banken eier jo boligen din når du har lån. Eller alt annet du har lån på. Anonymkode: d3813...0e6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #15 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Banken eier jo boligen din når du har lån. Eller alt annet du har lån på. Anonymkode: d3813...0e6 Bank eier deler av boligen. Etter noen år på boligmarkedet har de fleste kapital over minimumet. Anonymkode: d3246...3f0 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #16 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bank eier deler av boligen. Etter noen år på boligmarkedet har de fleste kapital over minimumet. Anonymkode: d3246...3f0 Om du ikke klarer lånet lenger, å betale. Så blir jo boligen solgt på tvang. Anonymkode: d3813...0e6
Camlon Skrevet 18. juli 2024 #17 Skrevet 18. juli 2024 45 minutter siden, AnonymBruker said: Det stemmer, men tenk deg dette: Om man fjerner lån og kreditt, da må folk spare opp. Tar lang tid, hva skjer da? Jo prisene på boliger/andre dyre ting går NED! Fordi ingen har råd til prisene, derfor bør ikke et samfunn drives på kreditt. Men kun på ekte penger, ikke fiat penger. Anonymkode: d3813...0e6 Om prisene går kraftig ned så vil utbyggerene ikke klare å selge nye boliger. Vi trenger banklån og lån er fortsatt bedre enn å leie, fordi det varer i 25 år og ikke for alltid. Problemet idag er ikke banklån, men at politikerene på begge sider har ført en politikk som begrenser boligbygging og belønner boliginvestorer.
Myrmica Skrevet 18. juli 2024 #18 Skrevet 18. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Banken eier jo boligen din når du har lån. Eller alt annet du har lån på. Anonymkode: d3813...0e6 Nei, den gjør jo ikke det? Jeg eier boligen min. For å få til det har jeg et kjempestort lån i banken, det er riktig. Om jeg av en eller annen grunn ikke klarer å betale lånet lenger, så må jeg selge noe for å gjøre opp for meg. Det mest nærliggende da er så klart å selge boligen. Men hva så? 🤷♀️ Jeg eier ikke boligen noe mindre av den grunn. Banksystemet er ikke en "scam". Det koster en god del penger å låne av banken, men det er da alle som tar opp boliglån vel vitende om. Det er jo helt frivillig om man vil inngå en slik avtale eller ikke. Endret 18. juli 2024 av Myrmica 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #19 Skrevet 18. juli 2024 Myrmica skrev (6 minutter siden): Nei, den gjør jo ikke det? Jeg eier boligen min. For å få til det har jeg et kjempestort lån i banken, det er riktig. Om jeg av en eller annen grunn ikke klarer å betale lånet lenger, så må jeg selge noe for å gjøre opp for meg. Det mest nærliggende da er så klart å selge boligen. Men hva så? 🤷♀️ Jeg eier ikke boligen noe mindre av den grunn. Banksystemet er ikke en "scam". Det koster en god del penger å låne av banken, men det er da alle som tar opp boliglån vel vitende om. Det er jo helt frivillig om man vil inngå en slik avtale eller ikke. Du er jo deleier, delen du betaler uten lån er din. Anonymkode: d3813...0e6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #20 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Banken eier jo boligen din når du har lån. Eller alt annet du har lån på. Anonymkode: d3813...0e6 Ja, og utleier eier der du leier. Betaler du lenge nok, så eier du også. Anonymkode: 7589e...c61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå