Gå til innhold

samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hi, alle samen. 

Eg og kona mitt var 6år sammen, og 5 år gift. 

Vi har 2 barn (7 år og 4.)

Den eldste er fra før (har tatt kona og eldste når ho var 7mnd) 

Eg bor i Norge nesten 14år og ho har komt til Norge i 2018.

Fra starten der var god mellom oss, god tid, god relasjoner etc... 

I 2020 vi fått lisje jente. 

Men i dag vi bur ikke sammen. 

Eg har bestemt til å gå fra hverandre men ho vil ikke...

Vi leier en hus, og har budd der sammen i 4 år. 

Vi har prøvd å ta en pause (2/3veke fra hverandre, men etter 4 dager eg komt tilbake heime eg ser at det går ikke for oss.) 

Par dager etter eg flyttet ut igjen, eg komt til å besøke barnet og fant ut at ho har en ny mann inni huset våres. Prøvde å åpne døra, den var løst og nøkkelen virkte ikke (ho har byttet lås) og vil ikke åpne døra til meg. Eg  klarte opp på terrassen og komt inn i huset. Plutselig ho står der med ny mann, og startet krangle hvorfor eg komt heime uten beskjed. Begge barnet var ikke i senga enda, og ny mann var med barnet. 

Det var stor sjokk for meg. 

Ho fortelt meg at han er ikke ny kjæreste til henne, bare en venn som ho møtet 4 dager siden. 

Etter dette eg started å snakke om familiekontoret at vi må dra der å få ting og tang om barnet, men ho vil ikke gjøre dette. Og spørte meg å komme tilbake heime og prøve igjen. 

Eg si at det ikke mulig fordi ho har løgn til meg før, og vil løgn i framtida. 

Nå ho starta å terorisere meg med barnet, at eg vil ikke se barnet, og eg kan ikke komme til å besøke barnet mitt. Vis eg vil komme til å besøke barnet eg må gi beskjed til henne før eg kjem til huset  våres. Ho si også at ho vil "sende" barnet mitt til foreldrene hennes (utlande). 

Eg har flyttet til foreldrene minne nå. 
Alt som eg kjøpt før og etter bryllup ligger inni våres huset. 

Eg har betalt hus leige i heile perioden (ho har ikke jobbet så mykje, kanskje i 2 år fra 6). Ho si at eg har ingenting inni huset og at eg skal ikke få mitt ting. 
Eg har kontakted familiekontoret og skal få en time der om barnet. men største spørsmål er alt som ligger inni huset vårt skal deles 50/50?
Eg tenkte kanskje å selge ting som eg trenger ikke nå (atv, tv, musikk anlegg og osv.) fordi eg har ikke plass å ta med meg alt som ligger der, og har stor økonomiske problemer... 
Takk.... 

Unnskyld for mitt norsk.

Anonymkode: 98d91...cd1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

unskyld, har ikke noe med temaet å gjøre, men jeg synes måten du skriver på er utrolig sjarmerende 🥰

Samlivsbrudd er noe dritt uansett omstendigheter - ver ikke hvilke råd jeg skal gi deg dessverre 

Anonymkode: 655d9...589

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

unskyld, har ikke noe med temaet å gjøre, men jeg synes måten du skriver på er utrolig sjarmerende 🥰

Samlivsbrudd er noe dritt uansett omstendigheter - ver ikke hvilke råd jeg skal gi deg dessverre 

Anonymkode: 655d9...589

Hvis du ikke kan hjelpe så trenger heller ikke svare. 

Anonymkode: d9a0e...4f6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts Du har vel nøkkel? Dra inn og gjør krav på det som er ditt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ts Du har vel nøkkel? Dra inn og gjør krav på det som er ditt. 

Hva med å lese det han skriver? Står svart på hvitt og hun har skiftet lås på døra. 

Nei dette er ikke en enkel situasjon. Man må kanskje svelge noen kameler. Er tingene så viktig og du vil bråke om dem? Ja i utgangspunktet så skal det deles likt. Men i det praksis så er det ikke så enkelt. Fsmilievernkontoret må dere på når det er barn i bildet. Dem kommer med gode råd til dere. Også må hun betale husleien selv. Det blir for enkelt at du betaler den for da har hun det godt. Nav kommer inn i bildet hennes for å hjelpe til med penger hvis hun ikke har inntekt. Hun må kanskje skaffe seg en inntekt no da når hun skal bli alene. 

Anonymkode: 263d8...f28

AnonymBruker
Skrevet

Men er ho lov å skifte lås og gi ikke nøkkelen til meg som er registrert på adressa og betaler heile leige? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Men er ho lov å skifte lås og gi ikke nøkkelen til meg som er registrert på adressa og betaler heile leige? 

Står navnet ditt på leiekontrakten? Har du snakket med huseier?

Anonymkode: 7c75c...6a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...