Gå til innhold

Syke priser i butikken, verste du har sett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

500g laks til 172kr 😵 Koster å spise sunt! Kanskje like greit at de har gått ut med nye kostholdsråd om å spise mindre fisk 😅

Anonymkode: e2828...705

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette er ikke matvarer, men den aller minste posen på Jernia, 7kr. 

Anonymkode: 827bc...931

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke på matbutikken, men min gamle mormor elsker Egon, så vi møtes der. Der var det jammen 57 kroner for en kopp svart kaffe!😱

Anonymkode: 2cc5b...330

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

48kr for en pakke Maarud micropop.

Anonymkode: 29915...c05

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ikke verst, men det første jeg kommer på nå: 350 gram First Price skivet gulost.  Kostet 48,90 for et par uker siden og 54,90 denne uken.   I juli i fjor kostet den 46,40.  250 g Skinkepålegg First Price har steget fra 31,90 i juli 23 til 41,90 denne uken, altså 10 kroner pakken, tilsvarende 40kr kg i prisstigning.  

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel blitt en høyere tollavgift på alt av import, samtidig som det dyrkes mindre i Norge. Det sies at det vi ser nå bare er toppen av isfjellet. 

vurderer sterkt å sette meg mer inn i hvordan man dyrker poteter, gulrøtter og Melkerull 

• Liker 15
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40.- kroner for en liten blomkål. 79.- kroner for 1.5 kilo poteter.

Er det jeg kommer på akkurat nå, men ALT har blitt sinnsykt mye dyrere. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi butikkene har en ananasjuice, 1 liters kartong fra Cevita, til kr 40. Det er greit. Kjøper ofte den.

Så skulle jeg handle hos Oda, og søkte på ananasjuice. Eneste de har som kommer opp, er en 0.75 liter flaske økologisk ananasjuice fra Helios... til 109 kroner! 

Vet at økologisk pleier å være dyrere altså, men denne var drøy.

(PS! Oda har en ananasjuice til i tillegg til den økologiske nevnt ovenfor, og jeg har prøvd å kjøpe den før. Dessverre er det noe som smaker som en utvannet greie som må være laget fra frossent konsentrat eller noe, og den var ikke noe god. Derfor uaktuelt å kjøpe den. Det blir derfor ikke noe ananasjuice de gangene jeg handler fra Oda.no 😛)

Endret av Million
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig i at mye har blitt sinnsykt dyrt, men disse voldsomme kiloprisene på potet? Hvor finner dere de? 24.90 pr kilo på rema.. nå 30% av med Æ.

Anonymkode: 85074...5c9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig i at mye har blitt sinnsykt dyrt, men disse voldsomme kiloprisene på potet? Hvor finner dere de? 24.90 pr kilo på rema.. nå 30% av med Æ.

Kiwi har 1,5 kg-poser til 52,- nå, men ikke løs vekt.  Det blir nok Rema1000 som får handelen denne uka.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilig saften til REMA 1000 49.90 koste sist jeg kjøpte den 28.90 . Et par år siden kr 14.90 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Perine skrev (8 minutter siden):

Kiwi har 1,5 kg-poser til 52,- nå, men ikke løs vekt.  Det blir nok Rema1000 som får handelen denne uka.

Ja, rema blir nok vinneren iallfall denne uka.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ferdigpizza har økt en del i pris også.

Anonymkode: 5a7ae...68e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kjøpte et brød, en ost og smør

jupp, de få tingene så er 100 kr for lite

Anonymkode: 2e7f2...d53

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poteter har jeg og syntes har vært dyrt, men nå er det 18kr kiloen på Rema denne uken for norske nypoteter. Kan ikke hamstre da, for de holder jo ikke særlig godt. 
Grønnsaker som før var billig, og en kunne bulke opp med er blitt vesentlig dyrere, som nevnte poteter, men også gulrøtter og løk. 
Og SOPP! Over 70kr kiloen for sjampinjong. Den helt vanlige hvite. Det blir kjøpt betraktelig mindre av det om dagen. Var lenge 40kr på Kiwi i vår, så har på frys. 

Jeg har sett tidenes minste blomkål på Rema og Extra idag. Ikke så gal pris, henholdsvis 25 og 20kr, men bittesmå. Tipper de hadde kostet 10kr før. 

Jeg er derimot ikke så sjokkert over at f.eks jordbær og bringebær koster mye i starten av den norske sesongen. Det gjør de hvert år, også synker de. 35kr begeret for bringebær på Rema denne uken (med æ), så det er jo ikke så galt. Jeg har kjøpt og fryst ned litt som jeg sprer utover vinteren. Det blir likevel lagt enda mer innsats i å plukke bær hos naboen i år, for å fylle fryseboksen. Naboen spiser ikke bærene selv, så de er bare glade for at noen vil ha dem, og jeg er veldig takknemlig. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chomsky89 skrev (2 minutter siden):

er ikke det  ca.  prisen man må betale i 2024, med mindre bærene er plukket av mindreårige eller en stor gruppe innleide mennesker fra Øst-europa/sør-øst asia som ofte plasseres i særdeles trange kår?

Fortsatt altfor dyrt 😝 Så gode er faktisk ikke de norske jordbærene 😄

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, rema blir nok vinneren iallfall denne uka.

Etter å ha sammenlignet prisene i ulike butikkkjeder, så kuttet jeg helt ut Rema 1000 for flere år siden.

De holder gjerne noe lavere priser på typiske varer som brød og melk (som jeg ikke kan spise), men utover det kunne jeg f.eks. faktisk handle bedre og billigere grønnsaker på Meny. På den tiden endte jeg med å handle grønnsaker på meny, og basisvarer på Kiwi.

Nå har Kiwi økt prisene på så mye at jeg gikk innom Rema 1000 for få dager siden for å sammenligne priser igjen på ting jeg kjøper. Rema 1000 får stryk fra meg - også på pris. En del ting var jo til og med dyrere enn de er på Mega.

Jeg har funnet ut at det eneste som gjelder nå er å være ekstremt prisbevisst, følge med og handle på tilbud (om man har råd til det...).

Rema 1000 får ikke meg som kunde igjen, for de er rett og slett for dyre, spesielt på grønnsaker og mindre prosessert mat.

Anonymkode: 03d8b...ba1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...