Gå til innhold

Spøkelse på bilde fra 50 tallet

Anbefalte innlegg

Kjenner noen som har et bilde tatt ute av av en hel familie. Den minste på bildet, Ettåring sitter på bakken og snur seg mot trappa på huset. På trappa står en hvit litt lysende figur og lener seg på rekkverket. Figuren står også litt bøyd framover. Da dette bildet ble tatt så var det en i den familien som nylig hadde gått bort. Da han levde hadde han hatt ryggproblemer som gjorde at han gikk litt framoverbøyd. Noen vil nok si at bildet er jukset med, me. Jeg tenker at den som tok bildet neppe hadde i tankene og jukse med et bilde, er sorthvitt og tatt av noen som hadde kamera. Var vel begrenset hva man kunne gjøre med bilder på den tiden så tror ikke det var mulig. Barnet snudde seg kanskje bare tilfeldig unna vil noen si, men det tror jeg heller ikke, for er tydelig at hun ser på noe som bare hun ser. Og noen vil nok mene at jeg lyver og er gal. Jeg vet ikke hva jeg skal tro, men er nok litt mer åpen nå for at det kanskje er noe mer etter at man dør. Det ser ikke ut som dobbel eksponering heller for figuren er hvit og lysende og lener seg på rekkverket på trappa. Det var også mye lyder og uroligheter i det huset før men har blitt bedre. Jeg har desverre ikke bildet, da det er noen andre i familien som har det, men så det for en del år siden, og hadde jeg hatt det hadde jeg ikke nølt med å legge det ut her. Men kan jo høre en gang da om jeg kan se det igjen og kanskje ta bilde med mobilen og legge det ut her hvis de syns det er greit. Husker jeg skulle gå hjem i mørket da jeg hadde vært der og sett bildet og var livredd og løp 😂 Dere som ikke tror meg så er det greit, jeg har uansett sett det.

Hva tenker andre her inne?

Andre som har sett noe merkelig på bilder?

Anonymkode: 508a9...822

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjenner noen som har et bilde tatt ute av av en hel familie. Den minste på bildet, Ettåring sitter på bakken og snur seg mot trappa på huset. På trappa står en hvit litt lysende figur og lener seg på rekkverket. Figuren står også litt bøyd framover. Da dette bildet ble tatt så var det en i den familien som nylig hadde gått bort. Da han levde hadde han hatt ryggproblemer som gjorde at han gikk litt framoverbøyd. Noen vil nok si at bildet er jukset med, me. Jeg tenker at den som tok bildet neppe hadde i tankene og jukse med et bilde, er sorthvitt og tatt av noen som hadde kamera. Var vel begrenset hva man kunne gjøre med bilder på den tiden så tror ikke det var mulig. Barnet snudde seg kanskje bare tilfeldig unna vil noen si, men det tror jeg heller ikke, for er tydelig at hun ser på noe som bare hun ser. Og noen vil nok mene at jeg lyver og er gal. Jeg vet ikke hva jeg skal tro, men er nok litt mer åpen nå for at det kanskje er noe mer etter at man dør. Det ser ikke ut som dobbel eksponering heller for figuren er hvit og lysende og lener seg på rekkverket på trappa. Det var også mye lyder og uroligheter i det huset før men har blitt bedre. Jeg har desverre ikke bildet, da det er noen andre i familien som har det, men så det for en del år siden, og hadde jeg hatt det hadde jeg ikke nølt med å legge det ut her. Men kan jo høre en gang da om jeg kan se det igjen og kanskje ta bilde med mobilen og legge det ut her hvis de syns det er greit. Husker jeg skulle gå hjem i mørket da jeg hadde vært der og sett bildet og var livredd og løp 😂 Dere som ikke tror meg så er det greit, jeg har uansett sett det.

Jeg tror deg 😊❤️

Har opplevd veldig mye helt siden jeg var liten. Merker energier og kan kjenner om det er vond energi eller god ( god er litt de som kikker innom av og til) 

Å være mottakelig er ikke alltid gøy. Spennende å høre fra andre. 

Har bilder og film med orbs på, runde kuler som beveger seg i rommet. Forholder meg anonym siden det er mange ikke troende her. 

K 36 😊

Anonymkode: 4519c...259

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror deg 😊❤️

Har opplevd veldig mye helt siden jeg var liten. Merker energier og kan kjenner om det er vond energi eller god ( god er litt de som kikker innom av og til) 

Har bilder og film med orbs på, runde kuler som beveger seg i rommet. Forholder meg anonym siden det er mange ikke troende her. 

K 36 😊

Har også et bilde der det ser ut som farmoren min står vedsiden av. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tror deg 😊❤️

K 36 😊

🙂♥️

Ja jeg tror egentlig mer på at det er noe mer etter man er død 🙂

Jeg har ikke tro på at man bare forsvinner 🙂

Kan tenke meg det kan være litt vanskelig av og til hvis man er veldig mottagelig.

Spennende er det 🙂♥️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett lignende flere ganger og alltid på gamle svart/hvitt bilder. De tilfellene hadde i allfall en naturlig forklaring enten at fremtrekk på kameraet var upresis så man har fått en dobbelteksponering eller at fotografen har satt inn en film som var brukt tidligere, en annen mulighet er at det har skjedd under kopieringen at man har eksponert 2 bilder mot foto-papiret samtidig, jeg sier ikke at det har skjedd her men det er nok den mest sannsynlige forklaringen.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (5 minutter siden):

Har sett lignende flere ganger og alltid på gamle svart/hvitt bilder. De tilfellene hadde i allfall en naturlig forklaring enten at fremtrekk på kameraet var upresis så man har fått en dobbelteksponering eller at fotografen har satt inn en film som var brukt tidligere, en annen mulighet er at det har skjedd under kopieringen at man har eksponert 2 bilder mot foto-papiret samtidig, jeg sier ikke at det har skjedd her men det er nok den mest sannsynlige forklaringen.

Kanskje det. Men da lurer jeg på hva den lille jenta som satt der så på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje det. Men da lurer jeg på hva den lille jenta som satt der så på...

Det får man aldri vite men det kan ha vært tilfeldig at hun snudde seg den veien akkurat i det bildet ble tatt, små barn som sitter stille når man tar bildet er vel nesten like uvanlig som hønsetenner. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (2 minutter siden):

Det får man aldri vite men det kan ha vært tilfeldig at hun snudde seg den veien akkurat i det bildet ble tatt, små barn som sitter stille når man tar bildet er vel nesten like uvanlig som hønsetenner. :)

Skjønner. Jeg velger hvertfall å tro på at det er noe som gikk igjen der. De hadde jo også hatt mye romstering og rare lyder i huset men det hadde blitt roligere med årene. Fortalt av noen i den familien. Tviler på at det var løgn. 

Men ikke alle tror på det, vi er forskjellige.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som ikke tror på det overnaturlige som tror at de har fasiten og bastant mener de har rett. Jeg tror på sånt men sier ikke at det er sannheten siden jeg ikke kan vite det. For ingen kan nemlig vite hva som skjer etter døden, men man kan jo tro på forskjellig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv tatt ett bilde hvor det kom frem en stor skikkelse. Ikke noe galt med filmen, og bildet er ekte. Alt er sjekket ut. Tatt på en spøkelsestur i London. Der Jack the ripper holdt på.

Anonymkode: 873ac...e55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har selv tatt ett bilde hvor det kom frem en stor skikkelse. Ikke noe galt med filmen, og bildet er ekte. Alt er sjekket ut. Tatt på en spøkelsestur i London. Der Jack the ripper holdt på.

Anonymkode: 873ac...e55

Kult 🤙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på det. En person i familien tok et bilde av flere i et familieselskap med mobil, inne i en stue. Helt klart og tydelig, men samtidig gjennomsiktig, så kan også ses en slektning midt mellom de andre. Bare at den slektningen hadde vært død i 35 år da bildet ble tatt. Det har fått selv de argeste skeptikerne i familien til å innse at det kanskje er mer enn vi kan bevise pr. i dag.

Jeg selv tok mange bilder med samme motiv rett etter hverandre, fra samme sted, i samme retning. Midt innimellom disse bildene, som er tatt med sekunders mellomrom, kan man på ett av bildene tydelig se et stort objekt, som ikke lå der. Det finnes ingen forklaringer på hvorfor dette tydelige objektet plutselig ligger der og føyer seg naturlig inn i naturen akkurat der. Det er helt tydelig, ser detaljer i det. Har spurt mange, men selv ikke en fotograf kunne forklare det. Dagen etter bildet ble tatt var det en merkedag (100 år siden) noe som var knyttet til det objektet (som ikke lenger eksisterer) skjedde.

Jeg har opplevd mye, så er ikke i tvil om at det finnes langt mer mellom himmel og jord enn mennesket pr. i dag kan bevise gjennom vitenskap.

Kjenner dere igjen slektningen, ts, og dere ser 1-åringen se på vedkommende ved trappen, så tror jeg du har rett i at det var som du skrev.

Anonymkode: 88a99...50e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Spm mitt er jo hvor gammelt ca er bildet. Og lever noen som var der?

Fordi tidligere var kameraene mer var på lys. Man måtte sitte helt stille lengre. I tillegg var det å ta bilder dyrt. Så ddt kan ha medført at en person ikke har klart å holde seg i ro. Og da vil du kunne få et spøkelse.

Jeg tar bilder selv, og har laget spøkelser på bilder bevisst  ved bruk av lukketid og bevegelser. Og det gjøres i ett opptak. Så bildet er 100% ekte. 

Så å lage spøkelser på bilder er ganske vanlig. Derimot er bildet tatt i sterkt sollys. Da blir det noe annet fordi da er lukkertiden kort. Og man kan ikke få til å lage spøkelser. Alternstivet er at bildet da blir svært lyst eller helt hvitt

Anonymkode: 52dd7...ddd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi tidligere var kameraene mer var på lys. Man måtte sitte helt stille lengre. I tillegg var det å ta bilder dyrt. Så ddt kan ha medført at en person ikke har klart å holde seg i ro. Og da vil du kunne få et spøkelse.

Jeg tar bilder selv, og har laget spøkelser på bilder bevisst  ved bruk av lukketid og bevegelser. Og det gjøres i ett opptak. Så bildet er 100% ekte. 

Så å lage spøkelser på bilder er ganske vanlig. Derimot er bildet tatt i sterkt sollys. Da blir det noe annet fordi da er lukkertiden kort. Og man kan ikke få til å lage spøkelser. Alternstivet er at bildet da blir svært lyst eller helt hvitt

1956. 

Skjønner, men kan uansett ikke vite sikkert at det var noe med kameraet.

Bildet er et er tatt på en solfylt dag. Alle sitter og står på bakken forran huset. Spøkelset står på trappa og lener seg på rekkverket. Og tydelig at det faktisk står på trappa, man ser at det ikke er et bilde utenpå et annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, de fleste av barna på bildet lever. Yngste som har bildet, hun som bare var ett år da det ble tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette spøkelset hadde vært lysere om sola som er bak skyene hadde vært bak meg og evnt litt mindre skyer. Men denne er laget i motlys og da er spøkelset mørkt

FB_IMG_1721256380064.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette spøkelset hadde vært lysere om sola som er bak skyene hadde vært bak meg og evnt litt mindre skyer. Men denne er laget i motlys og da er spøkelset mørkt

FB_IMG_1721256380064.jpg

Det er hvertfall ikke hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vanskelig uten å vite mer om bildet. I gamle dager var slike fenomener vanlig som en følge av lang eksponeringstid.

Mest sannsynlig er dette et pers8n som har stått i trappen og flyttet på seg når bildet er blitt tatt.

Anonymkode: 3218e...a8e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På gamle film ruller kunne man også lett få dobbelt eksponering. Så hvilke type kamera her også er jo litt vesentlig.  

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er hvertfall ikke hvitt.

Nei som jeg skrev. Det blir ikke hvitt når man har motlys som på bildet her. Derimot har man medlys kan det bli hvitt.  I tilegg om man bruker blits blir det hvitt. Her er det både motlys og  forsåvidt blits. Men på alt for lang avstand.  Så ikke sterkt nok for å lyse opp nok . Kunne ha gått om heg sto nermere 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

FB_IMG_1721256380064.jpg

Jeg vet det er mulig å bruke teknikker hvor man kan få en slik effekt. Men i ingen av det to tilfellene jeg beskrev har dette vært mulig, og likevel viser bildene det de viser.

I første tilfellet var bildet tatt innendørs, ikke sol ute, ingen reflekterende overflater, ingen bilder som kunne gitt skinn i glass, ingen lamper som skinte på en slik måte at det kunne forklare. Det er jo heller ikke mulig å skape nøyaktig gjengivelse av en persons ansikt og kropp, plassert mellom alle andre, når bildet er tatt som det er gjort.

For å forsøke å illustrere det andre eksemplet, se for deg at du tar mange bilder etter hverandre av et svært jorde, ingen bebyggelse, ingen veier, det er overskyet vær. Og på ett av bildene ser du plutselig en Hummer stående midt på jordet. Ikke bare det, du ser at hjulene står nedi gresset og at det er mørkere under bilen enn rundt. Man kan ikke fake noe slikt på et par sekunder, og jeg vet at jeg ikke gjorde det! Jeg var ikke klar over dette idet jeg tok bildet, for tok også flere bilder umiddelbart etterpå, hvor objektet ikke er der, som det heller ikke var på noen av alle bildene jeg tok før det ene hvor objektet dukket opp. Omtrent dette skjedde, men i annen setting og annet objekt.

Kult bilde du la ut, men skyggen i vannet er avslørende ;)

Anonymkode: 88a99...50e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...