AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #1 Skrevet 17. juli 2024 Punkterte for 3 år siden dekket var ikke til å fikse. Da fikk jeg beskjed om å sette på to nye fordi dekket var over ett år. Punkterte i dag med samme utfall, men kunne bare kjøpe ett om jeg ville. Forskjellen er at jeg nå er i Danmark. Hva er det som er så ekstra med Norge? Anonymkode: 35240...ff6 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #2 Skrevet 17. juli 2024 Er ikke noen lov som sier du må bytte to her i Norge. Anonymkode: bfd74...b38
bvp Skrevet 17. juli 2024 #3 Skrevet 17. juli 2024 Man må ikke skifte begge bare fordi de er over ett år, kjøretøyforskriften sier at hjul på samme aksel skal ha tilsvarende egenskaper, du har blitt lurt av en dekkselger.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #4 Skrevet 17. juli 2024 Man må ikke bytte begge dekkene i Norge heller, men det er anbefalt å ha 2 like dekk på hver side. Det er for å unngå ulik rotasjonshastighet som i verste fall kan være en sikkerhetsrisiko Anonymkode: 9055b...013
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #5 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Punkterte for 3 år siden dekket var ikke til å fikse. Da fikk jeg beskjed om å sette på to nye fordi dekket var over ett år. Punkterte i dag med samme utfall, men kunne bare kjøpe ett om jeg ville. Forskjellen er at jeg nå er i Danmark. Hva er det som er så ekstra med Norge? Anonymkode: 35240...ff6 Kommer vel mer sn på hva de vet om dekkenes egeneskapet eller ikke. For på samme aksel må de være like, derfor. Anonymkode: aea9c...046
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #6 Skrevet 17. juli 2024 Falck nektet å sette på ett reservehjul så jeg kunne kjøre 1 km til verksted. Der var de tydelige på at begge måtte skiftes. Anonymkode: 35240...ff6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #7 Skrevet 18. juli 2024 Jeg var på verksted med punktert dekk for en måneds tid siden, de anbefalte å bytte begge, men aksepterte at jeg bare ville ha ett nytt dekk. Anonymkode: 3d8ea...2d1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #8 Skrevet 18. juli 2024 bvp skrev (17 timer siden): Man må ikke skifte begge bare fordi de er over ett år, kjøretøyforskriften sier at hjul på samme aksel skal ha tilsvarende egenskaper, du har blitt lurt av en dekkselger. Tilsvarende egenskap innebærer at dekkene skal ha samme mønster, hvis dekkene er slitt så kan man heller ikke montere ett nytt selv om det er samme mønster. Hvis dekkforhandleren ikke har akkurat den modellen dekk eller hvis det andre dekket på samme aksling er mye slitt så må de montere to nye dekk. Anonymkode: 4f1cc...a3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå