Gå til innhold

katt i do

Anbefalte innlegg

Skrevet

i går fant jeg katten min hengende ned i do, han drakk vannet derfra :kvalm:

han syns tydeligvis det var for langt å gå heelt ned for å drikke av skåla si. skikkelig kvalmt, skal i hvertfall passe på å holde dolokket nede fra nå av ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest *Snart medlem*
Skrevet

:ler:

En av kattene jeg hadde gjorde det også, vi oppdaget det da vi hørte et plask, gikk inn på badet, og så katten desperat klatre opp av doskålen ;)

Skrevet

hahaha..

det så ganske spesielt ut for pusen min også. han hang liksom i bakbeina opp av doen, forbeina hadde han neddi. så bare et par bein og en stor hale stikke opp av doen :grine2:

Skrevet

Snåle dyr:-) Vår var utrolig opptatt av doen da han var liten - hvis vi trakk ned eller lot vannet i vasken renne løp han rett bort til doen og kikka nedi. Kunne stå i flere minutter og bare glo. Tror ikke han drikker av den, heldigvis...

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg har hørt at katter bare må smake på vann de kommer forbi, for å sjekke om det går an å drikke det. Han har vel smakt en gang, og oppdaget at det er helt fint vann å forsyne seg av... Det skal visst ha noe med at de opprinnelig er ørkendyr å gjøre.

Skrevet

Bikja mi drikker også av do hvis han får sjansen. :riste:

Har efterhvert blit flink til å lokke igjenn døra..

Skrevet

Katter og vann er en spesiell konbinasjon.

Den forrige katten vår fulgte nøye med på både bruk av dopapir og bruk av badekar. Hun forstod at alt vann i badekaret forsvant sporløst av segselv, og begynte plutselig å tisse ved sluket... Vi fikk henne aldri helt til å slutte med det etter hun først hadde begynt.

Men hun misforstod tingen med dopapir, hun trodde det var til å tisse på... Det ble heldigvis ingen gjentagelser av det :TooHappy:

Har ikke merket noen sånne spesielle ting med den katten vi har nå

Gjest Varg-Menja
Skrevet
hahaha..

det så ganske spesielt ut for pusen min også. han hang liksom i bakbeina opp av doen, forbeina hadde han neddi. så bare et par bein og en stor hale stikke opp av doen  :grine2:

Akkurat sånn pleier min hannkatt også å gjøre... :ler:

Begynte å lukke dolokket da jeg hadde kattunger, siden de faktisk kan drukne oppi der, men nesten hver gang vi glemmer det henger katten min der og drikker. Vannkrana på badet og dusjen er favorittene til de andre kattene.

Skrevet

Hvorfor begynner dere ikke bare å legge ned lokket etter dere har brukt toalettet? dette er faktisk minst viktig som håndvask med tanke på hygiene. Når man trekker i snora virvles jo alt man har lagt igjen rundt og mange dråper virvles også opp. Særlig noe å tenke på hvis man har tannbørsten hengende ikke langt ifra. :overrasket: I forbindelse med all sykdommen i den norske OL-leiren var det dette legen trakk fram som en av de viktigste smittereduserende tiltakende.

Jeg er ikke over-renslig av meg, men akkurat dette er noe jeg har blitt bevisst på etter å ha snakket med en smittevernansvarlige.

Skrevet (endret)

Jeg ville passet på, ramler han nedi med hodet først så det synger i porselenen, kan han skade seg.

Det er også ganske uhygienisk å ha en katt som kravler rundt nedi do.

Jeg fikk fanget min i det han prøvde å gjøre et luftig svev opp i doen, og etter den episoden er jeg alltid nøye med å legge ned dolokket.

Spesielt om natten hvor jeg ikke kan fiske han opp igjen om han skulle ta seg en dukkert.

Endret av Replica
Gjest Varg-Menja
Skrevet
Hvorfor begynner dere ikke bare å legge ned lokket etter dere har brukt toalettet? dette er faktisk minst viktig som håndvask med tanke på hygiene.

De fleste her sier jo at de legger ned lokket pga dette. Utover det er det faktisk flere bakterier på en gjennomsnittlig mobiltelefon enn ett dosete, så det er ingen grunn til å være hysterisk. I forhold til smitte er det bare nødvendig å legge ned lokket før man skyller dersom man har omgangssjuke ol. (Men selv har jeg gjort det til en vane pga kattene mine.)

Skrevet

Jeg er ikke hysterisk i forhold til smitte. Men jeg vet at tarmbakterier er noe av det verste man kan få i seg. Ja, omgangssyke er smittsom, men den er som regel smittsom før den slår ut hos pasienten. Så man vet jo aldri når noen er i smittesonen.

Gjest camillo
Skrevet

Bikkja mi drikker også av dass hvis han får mulighet til det. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...