AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #1 Del Skrevet 17. juli 2024 Er det noen her som har tegnet helseforsikring, isåfall hvor? Noen erfaringer eller noe jeg burde vite om? Trenger ikke kommentarer om at det er tull med helseforsikring, dersom dere ikke kan gjøre rede for hvorfor. Anonymkode: 239aa...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #2 Del Skrevet 17. juli 2024 If er generelt gode på personforsikringer. Anonymkode: 303dc...ee4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #3 Del Skrevet 18. juli 2024 Flere? Anonymkode: 239aa...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 18. juli 2024 #4 Del Skrevet 18. juli 2024 Jeg har den via jobben. Mange arbeidsgivere i det private har helseforsikringer, og en fordel der er at du ikke trenger noen helseattest eller legeerklæring. For meg, som tidligere har slitt psykisk, er det veldig greit å slippe at forsikringsselskapet f.eks. tar forbehold mot psykiatri, selv om jeg er helt psykisk frisk nå. Hvis jeg ikke hadde hatt det via jobben, hadde jeg utvilsomt tegnet det selv (selv om jeg da trolig hadde fått forbehold mot psykiatri). Du får spesialistvurdering ila. 10 dager hos de fleste, og behandling innen 14-28 dager, om nødvendig i utlandet. Alt du trenger er henvisning fra fastlege (eller annen allmennlege). Det er selvfølgelig utrolig trist at slike tilbud trengs, men det er dessverre et faktum i Norge i dag. Angivelig blir man frisk av å stå i kø i det offentlige helsevesen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #5 Del Skrevet 18. juli 2024 isw skrev (4 minutter siden): Jeg har den via jobben. Mange arbeidsgivere i det private har helseforsikringer, og en fordel der er at du ikke trenger noen helseattest eller legeerklæring. For meg, som tidligere har slitt psykisk, er det veldig greit å slippe at forsikringsselskapet f.eks. tar forbehold mot psykiatri, selv om jeg er helt psykisk frisk nå. Hvis jeg ikke hadde hatt det via jobben, hadde jeg utvilsomt tegnet det selv (selv om jeg da trolig hadde fått forbehold mot psykiatri). Du får spesialistvurdering ila. 10 dager hos de fleste, og behandling innen 14-28 dager, om nødvendig i utlandet. Alt du trenger er henvisning fra fastlege (eller annen allmennlege). Det er selvfølgelig utrolig trist at slike tilbud trengs, men det er dessverre et faktum i Norge i dag. Angivelig blir man frisk av å stå i kø i det offentlige helsevesen... Kjenner du til ulike helseforsikringer, har du en du spesifikt vil anbefale? Anonymkode: 239aa...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 18. juli 2024 #6 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjenner du til ulike helseforsikringer, har du en du spesifikt vil anbefale? Anonymkode: 239aa...efc Via jobben har jeg den i Gjensidige, og tidligere jobb hadde jeg den i Tryg. Mitt inntrykk er at dette er et område hvor tjenesten er nokså lik mellom de ulike tilbyderne, ingen ønsker nok å tilby dårligere vilkår enn den andre. Jeg tror, dersom du leser vilkårene og finner disse tilfredsstillende, at jeg bare hadde valgt det stedet hvor jeg hadde andre forsikringer, evt. forhørt meg litt rundt om priser. Som sagt er denne tjenesten (og prisen) relativt lik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #7 Del Skrevet 18. juli 2024 isw skrev (3 minutter siden): Via jobben har jeg den i Gjensidige, og tidligere jobb hadde jeg den i Tryg. Mitt inntrykk er at dette er et område hvor tjenesten er nokså lik mellom de ulike tilbyderne, ingen ønsker nok å tilby dårligere vilkår enn den andre. Jeg tror, dersom du leser vilkårene og finner disse tilfredsstillende, at jeg bare hadde valgt det stedet hvor jeg hadde andre forsikringer, evt. forhørt meg litt rundt om priser. Som sagt er denne tjenesten (og prisen) relativt lik. Ok, takk for svar!😊 Anonymkode: 239aa...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #8 Del Skrevet 18. juli 2024 Hører gjerne fra flere her om erfaringer med spesifikke helseforsikringer! Anonymkode: 239aa...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 18. juli 2024 #9 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok, takk for svar!😊 Anonymkode: 239aa...efc Ingen problem Lykke til i valget! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #10 Del Skrevet 18. juli 2024 Har hatt Vertikal Helse (dette er vel If) gjennom jobb og var ikke fornøyd. Iht. deres vilkår er det kun spesialist som kan henvise til behandling, ikke fastlege. I mange tilfeller er det ikke noen spesialist å gå via, og da var forsikringa ubrukelig. Og noen ganger er det bare tull å gå via spesialist, om man f. eks. kun behøver behandling hos fysioterapeut. Har hatt annen helseforsikring hos annen arbeidsgiver, hvor de aksepterte at fastlege henviste direkte til behandling. Husker ikke hvilket selskap dette var, men det er en ting som det er greit å være klar over. Anonymkode: 24b1d...5a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 18. juli 2024 #11 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har hatt Vertikal Helse (dette er vel If) gjennom jobb og var ikke fornøyd. Iht. deres vilkår er det kun spesialist som kan henvise til behandling, ikke fastlege. I mange tilfeller er det ikke noen spesialist å gå via, og da var forsikringa ubrukelig. Og noen ganger er det bare tull å gå via spesialist, om man f. eks. kun behøver behandling hos fysioterapeut. Har hatt annen helseforsikring hos annen arbeidsgiver, hvor de aksepterte at fastlege henviste direkte til behandling. Husker ikke hvilket selskap dette var, men det er en ting som det er greit å være klar over. Anonymkode: 24b1d...5a2 Jeg trenger ikke henvisning for å få inntil 10 timer fysioterapi, heller ikke fra fastlege. Jeg trodde dette var ganske standard nå? Når det gjelder dette med spesialistvurdering er det litt mer komplekst, og kommer jo litt an på hvilken sykdom. Hvis jeg f.eks. skulle ta en hjerteoperasjon, så ville jeg vært fornøyd med at en spesialist gjorde vurderingen rundt om jeg trengte denne behandlingen, heller enn en 15 minutters konsultasjon hos fastlegen Jeg trodde man stort sett trengte en spesialistvurdering før f.eks. operasjoner, uavhengig av forsikringsselskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #12 Del Skrevet 18. juli 2024 Jeg jobber med personforsikring, og har tegnet flere forsikringer på både meg og samboer. Det eneste vi har via jobb er behandlingsforsikring og livsforsikring (dødsfallsforsikring). Det som er aller viktigst er å sikre inntekten din dersom du skulle bli ufør, altså en uførepensjon. Dersom du blir ufør får du ca. 66% av inntekten din fra NAV (maks inntil 6 G). Har du en uførepensjon vil du da få utbetalt en fastsatt årlig sum, feks 60.000 i året frem til det året du fyller 67. Uførepensjon er GULL. Du kan få avkortning/ingen utbetaling om uføregraden skylles sykdom/skade som oppsto før du tegnet forsikringer. Så, fint å tegne denne så tidlig som mulig. De fleste uførepensjoner kommer til full utbetaling dersom man blir 50% ufør eller mer - men dette varierer i STOR grad fra selskap til selskap. Sett bort i fra uførepensjon så er kritisk sykdom/alvorlig sykdom fin å ha. Denne gir en engangsutbetaling ved utvalgte sykdommer som feks. Kreft, MS osv. Her kan man sette feks. Det man har i årlig inntekt, dvs. feks. 600.000kr, så har man frihet til å bruke pengene til det man ønsker. Feks; alternativ behandling, lengre fri, nedbet. Av gjeld osv. Ellers er behandlingsforsikring en fantastisk forsikring, jeg har denne via jobb, men alle mine nære har av undertegnede blitt overtalt til å tegne denne😅 Gir rask(!) behandling hos spesialist, slik at man ikke behøver å vente på time hos offentlig sykehus etc. Anonymkode: b5791...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 18. juli 2024 #13 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg jobber med personforsikring, og har tegnet flere forsikringer på både meg og samboer. Det eneste vi har via jobb er behandlingsforsikring og livsforsikring (dødsfallsforsikring). Det som er aller viktigst er å sikre inntekten din dersom du skulle bli ufør, altså en uførepensjon. Dersom du blir ufør får du ca. 66% av inntekten din fra NAV (maks inntil 6 G). Har du en uførepensjon vil du da få utbetalt en fastsatt årlig sum, feks 60.000 i året frem til det året du fyller 67. Uførepensjon er GULL. Du kan få avkortning/ingen utbetaling om uføregraden skylles sykdom/skade som oppsto før du tegnet forsikringer. Så, fint å tegne denne så tidlig som mulig. De fleste uførepensjoner kommer til full utbetaling dersom man blir 50% ufør eller mer - men dette varierer i STOR grad fra selskap til selskap. Sett bort i fra uførepensjon så er kritisk sykdom/alvorlig sykdom fin å ha. Denne gir en engangsutbetaling ved utvalgte sykdommer som feks. Kreft, MS osv. Her kan man sette feks. Det man har i årlig inntekt, dvs. feks. 600.000kr, så har man frihet til å bruke pengene til det man ønsker. Feks; alternativ behandling, lengre fri, nedbet. Av gjeld osv. Ellers er behandlingsforsikring en fantastisk forsikring, jeg har denne via jobb, men alle mine nære har av undertegnede blitt overtalt til å tegne denne😅 Gir rask(!) behandling hos spesialist, slik at man ikke behøver å vente på time hos offentlig sykehus etc. Anonymkode: b5791...7f7 Veldig enig! Problemet er at de fleste begynner å tenke på dette først når noe inntreffer som gir enten forbehold eller vesentlig dyrere premie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #14 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg jobber med personforsikring, og har tegnet flere forsikringer på både meg og samboer. Det eneste vi har via jobb er behandlingsforsikring og livsforsikring (dødsfallsforsikring). Det som er aller viktigst er å sikre inntekten din dersom du skulle bli ufør, altså en uførepensjon. Dersom du blir ufør får du ca. 66% av inntekten din fra NAV (maks inntil 6 G). Har du en uførepensjon vil du da få utbetalt en fastsatt årlig sum, feks 60.000 i året frem til det året du fyller 67. Uførepensjon er GULL. Du kan få avkortning/ingen utbetaling om uføregraden skylles sykdom/skade som oppsto før du tegnet forsikringer. Så, fint å tegne denne så tidlig som mulig. De fleste uførepensjoner kommer til full utbetaling dersom man blir 50% ufør eller mer - men dette varierer i STOR grad fra selskap til selskap. Sett bort i fra uførepensjon så er kritisk sykdom/alvorlig sykdom fin å ha. Denne gir en engangsutbetaling ved utvalgte sykdommer som feks. Kreft, MS osv. Her kan man sette feks. Det man har i årlig inntekt, dvs. feks. 600.000kr, så har man frihet til å bruke pengene til det man ønsker. Feks; alternativ behandling, lengre fri, nedbet. Av gjeld osv. Ellers er behandlingsforsikring en fantastisk forsikring, jeg har denne via jobb, men alle mine nære har av undertegnede blitt overtalt til å tegne denne😅 Gir rask(!) behandling hos spesialist, slik at man ikke behøver å vente på time hos offentlig sykehus etc. Anonymkode: b5791...7f7 Tusen takk for godt svar! Kan du være så snill nevne hvilke selskaper forsikringene du nevner er i? Anonymkode: 239aa...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #15 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tusen takk for godt svar! Kan du være så snill nevne hvilke selskaper forsikringene du nevner er i? Anonymkode: 239aa...efc Fremtind Forsikring☺️ Anbefaler deg å lese vilkårene godt, da spesielt uførepensjon er noe ulik fra selskap til selskap. Fremtind er en av selskapene med best dekning på uførepensjon. Fremtind har krav om minst 50% uføregrad for full utbetaling, men Gjensidige feks. Har krav om kun 40%. Ulike graderinger når det kommer til utbetaling altså. De fleste selskaper har relativt like vilkår, men det er fortsatt en del forskjeller mellom de ulike selskapene. Kritisk sykdom/alvorlig sykdom er stort sett lik i de fleste selskap, men noen har dekning for sykdommer som andre ikke har. Anonymkode: b5791...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #16 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har hatt Vertikal Helse (dette er vel If) gjennom jobb og var ikke fornøyd. Iht. deres vilkår er det kun spesialist som kan henvise til behandling, ikke fastlege. I mange tilfeller er det ikke noen spesialist å gå via, og da var forsikringa ubrukelig. Og noen ganger er det bare tull å gå via spesialist, om man f. eks. kun behøver behandling hos fysioterapeut. Har hatt annen helseforsikring hos annen arbeidsgiver, hvor de aksepterte at fastlege henviste direkte til behandling. Husker ikke hvilket selskap dette var, men det er en ting som det er greit å være klar over. Anonymkode: 24b1d...5a2 Dette er ikke riktig nå iaf. Fastlegen skriver henvisnignene mine og har vært hos flere spesialister inkl. gynekolog. Har vært hos Kiropraktor uten å måtte igjennom legen, bare sende inn søknad til vertikal helse. Anonymkode: 16d37...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #17 Del Skrevet 31. juli 2024 Dytter Anonymkode: 239aa...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #18 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 18.7.2024 den 17.57): Jeg jobber med personforsikring, og har tegnet flere forsikringer på både meg og samboer. Det eneste vi har via jobb er behandlingsforsikring og livsforsikring (dødsfallsforsikring). Det som er aller viktigst er å sikre inntekten din dersom du skulle bli ufør, altså en uførepensjon. Dersom du blir ufør får du ca. 66% av inntekten din fra NAV (maks inntil 6 G). Har du en uførepensjon vil du da få utbetalt en fastsatt årlig sum, feks 60.000 i året frem til det året du fyller 67. Uførepensjon er GULL. Du kan få avkortning/ingen utbetaling om uføregraden skylles sykdom/skade som oppsto før du tegnet forsikringer. Så, fint å tegne denne så tidlig som mulig. De fleste uførepensjoner kommer til full utbetaling dersom man blir 50% ufør eller mer - men dette varierer i STOR grad fra selskap til selskap. Sett bort i fra uførepensjon så er kritisk sykdom/alvorlig sykdom fin å ha. Denne gir en engangsutbetaling ved utvalgte sykdommer som feks. Kreft, MS osv. Her kan man sette feks. Det man har i årlig inntekt, dvs. feks. 600.000kr, så har man frihet til å bruke pengene til det man ønsker. Feks; alternativ behandling, lengre fri, nedbet. Av gjeld osv. Ellers er behandlingsforsikring en fantastisk forsikring, jeg har denne via jobb, men alle mine nære har av undertegnede blitt overtalt til å tegne denne😅 Gir rask(!) behandling hos spesialist, slik at man ikke behøver å vente på time hos offentlig sykehus etc. Anonymkode: b5791...7f7 Får håpe det ikke var du som tegnet forsikringer på deg, samboer og nærstående.... Anonymkode: 6e89a...3d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #19 Del Skrevet 1. august 2024 . Anonymkode: 239aa...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #20 Del Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Får håpe det ikke var du som tegnet forsikringer på deg, samboer og nærstående.... Anonymkode: 6e89a...3d7 Tegnet selvfølgelig en drøss på samboeren ja - har planer om å bli alenemor - så greit med litt ekstra i livsforsikring. Tåpelig kommentar ❤️ Anonymkode: b5791...7f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå