AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #1 Del Skrevet 17. juli 2024 Min veninne har blitt mer og mer rotete med årene, og drar leiligheten full av møbler som det ikke er plass til. Når jeg er på besøk vet jeg ikke hvor jeg skal sette meg ned, fordi det er ting overalt som ligger på stolene/ sofaen. Hun jobber mye på en bar der det foregår noe sosialt hele tiden, og selv om hun har planer om å gå hjem og rydde/ vaske så blir det spontant nachtspiel, blåtur, spillkveld, cosplay osv, og det eneste hun gjør hjemme er å sove og spise. Det flyter av oppvask som hun aldri har tid til å ta, fordi det er kjedelig og oppvaskmaskin skal hun ikke ha for det er unødvendig, mener hun. Kjøkkenet er grisete med tom emballasje, søppel/ tomflasker som flyter. Hun ønsket å passe katten min når vi skal på ferie, og da har jeg sagt at hun må rydde slik at det er plass til å sette fra seg kattens do og kattens matkopper, men da jeg leverte katten i dag fikk jeg sjokk fordi det var så rotete/ skittent, og jeg synes synd på katten som skal leve i dette kaoset. Hun unnskylder rotet, men gjør ikke noe med det. Kommer til å ha dårlig samvittighet for katten mens jeg er borte. Venninnen min skjønner jeg meg ikke på 🤨 Anonymkode: e8874...435 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silviana Skrevet 17. juli 2024 #2 Del Skrevet 17. juli 2024 Jeg hadde vært bekymret for at katten skulle klare å spise noe rart i alt rotet der, og bli syk. Hvor lenge skal katten din være der? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #3 Del Skrevet 17. juli 2024 Silviana skrev (3 minutter siden): Jeg hadde vært bekymret for at katten skulle klare å spise noe rart i alt rotet der, og bli syk. Hvor lenge skal katten din være der? 6 dager Ts Anonymkode: e8874...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #4 Del Skrevet 17. juli 2024 Hvis du hadde vært reelt bekymret for katten, finnes det dyrehotell. Synes dette innlegget sier mest om deg, du prøver å henge ut en som faktisk gjør deg en tjeneste. Dårlig! Anonymkode: ed2d8...f5b 13 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beloved Skrevet 17. juli 2024 #5 Del Skrevet 17. juli 2024 Kanskje du kan "gjøre opp for tjenesten" ved å hjelpe henne med å rydde og vaske når du kommer hjem? Dere kommer garantert langt på et par timer. 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #6 Del Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Min veninne har blitt mer og mer rotete med årene, og drar leiligheten full av møbler som det ikke er plass til. Når jeg er på besøk vet jeg ikke hvor jeg skal sette meg ned, fordi det er ting overalt som ligger på stolene/ sofaen. Hun jobber mye på en bar der det foregår noe sosialt hele tiden, og selv om hun har planer om å gå hjem og rydde/ vaske så blir det spontant nachtspiel, blåtur, spillkveld, cosplay osv, og det eneste hun gjør hjemme er å sove og spise. Det flyter av oppvask som hun aldri har tid til å ta, fordi det er kjedelig og oppvaskmaskin skal hun ikke ha for det er unødvendig, mener hun. Kjøkkenet er grisete med tom emballasje, søppel/ tomflasker som flyter. Hun ønsket å passe katten min når vi skal på ferie, og da har jeg sagt at hun må rydde slik at det er plass til å sette fra seg kattens do og kattens matkopper, men da jeg leverte katten i dag fikk jeg sjokk fordi det var så rotete/ skittent, og jeg synes synd på katten som skal leve i dette kaoset. Hun unnskylder rotet, men gjør ikke noe med det. Kommer til å ha dårlig samvittighet for katten mens jeg er borte. Venninnen min skjønner jeg meg ikke på 🤨 Anonymkode: e8874...435 La meg oppsummere, ts. Du bad din «venninne» (som du glatt henger ut på nett og som med all tydelighet ikke er noen du er vennlig innstilt mot) om å gjøre deg en tjeneste. Som sparte deg for både bry og penger. Så valgte du å sette som vilkår for tjenesten hun altså gjorde deg(!) at hun måtte rydde sitt eget hjem. Og du synes hun er den som ikke har ting på stell..? Anonymkode: f1999...c93 12 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #7 Del Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Min veninne har blitt mer og mer rotete med årene, og drar leiligheten full av møbler som det ikke er plass til. Når jeg er på besøk vet jeg ikke hvor jeg skal sette meg ned, fordi det er ting overalt som ligger på stolene/ sofaen. Hun jobber mye på en bar der det foregår noe sosialt hele tiden, og selv om hun har planer om å gå hjem og rydde/ vaske så blir det spontant nachtspiel, blåtur, spillkveld, cosplay osv, og det eneste hun gjør hjemme er å sove og spise. Det flyter av oppvask som hun aldri har tid til å ta, fordi det er kjedelig og oppvaskmaskin skal hun ikke ha for det er unødvendig, mener hun. Kjøkkenet er grisete med tom emballasje, søppel/ tomflasker som flyter. Hun ønsket å passe katten min når vi skal på ferie, og da har jeg sagt at hun må rydde slik at det er plass til å sette fra seg kattens do og kattens matkopper, men da jeg leverte katten i dag fikk jeg sjokk fordi det var så rotete/ skittent, og jeg synes synd på katten som skal leve i dette kaoset. Hun unnskylder rotet, men gjør ikke noe med det. Kommer til å ha dårlig samvittighet for katten mens jeg er borte. Venninnen min skjønner jeg meg ikke på 🤨 Anonymkode: e8874...435 Adhd Anonymkode: e216b...6ce 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #8 Del Skrevet 17. juli 2024 Hvis jeg hadde vært venninnen din så hadde du ikke vært velkommen hos meg, rett og slett. Det spiller ingen rolle hva du mener, for det er ikke du som bor der. Alle voksne mennesker som bor alene har rett til å ha det akkurat som de vil hjemme. Syns du ikke det er bra nok for katten din så burde du ha funnet en annen løsning for den. Anonymkode: 4769a...d54 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #9 Del Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du hadde vært reelt bekymret for katten, finnes det dyrehotell. Synes dette innlegget sier mest om deg, du prøver å henge ut en som faktisk gjør deg en tjeneste. Dårlig! Katten min takler ikke dyrehotell og jeg spurte ikke om hun ville passe katten, men hun tilbød seg da hun hørte at jeg skulle på tur. Ts Anonymkode: e8874...435 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #10 Del Skrevet 17. juli 2024 Så godt at hun har flere venner enn deg. Anonymkode: f3432...681 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #11 Del Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Min veninne har blitt mer og mer rotete med årene, og drar leiligheten full av møbler som det ikke er plass til. Når jeg er på besøk vet jeg ikke hvor jeg skal sette meg ned, fordi det er ting overalt som ligger på stolene/ sofaen. Hun jobber mye på en bar der det foregår noe sosialt hele tiden, og selv om hun har planer om å gå hjem og rydde/ vaske så blir det spontant nachtspiel, blåtur, spillkveld, cosplay osv, og det eneste hun gjør hjemme er å sove og spise. Det flyter av oppvask som hun aldri har tid til å ta, fordi det er kjedelig og oppvaskmaskin skal hun ikke ha for det er unødvendig, mener hun. Kjøkkenet er grisete med tom emballasje, søppel/ tomflasker som flyter. Hun ønsket å passe katten min når vi skal på ferie, og da har jeg sagt at hun må rydde slik at det er plass til å sette fra seg kattens do og kattens matkopper, men da jeg leverte katten i dag fikk jeg sjokk fordi det var så rotete/ skittent, og jeg synes synd på katten som skal leve i dette kaoset. Hun unnskylder rotet, men gjør ikke noe med det. Kommer til å ha dårlig samvittighet for katten mens jeg er borte. Venninnen min skjønner jeg meg ikke på 🤨 Anonymkode: e8874...435 Katten er det hvertfall ingen vits å bekymre seg for, den er jo født til å være ute og slett ikke i sterile miljøer. Jeg syns du bør slutte å bry deg om hvordan din venninne har det, hvis du virkelig vil være venninne så godtar du henne som hun er. Anonymkode: c2e02...adf 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #12 Del Skrevet 17. juli 2024 Hoardere er som alkoholikere, umulig å hjelpe før de selv innser problemet. Det er ikke normalt å ha det så møkkete hjemme hos seg. Anonymkode: 46a79...f9e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #13 Del Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis jeg hadde vært venninnen din så hadde du ikke vært velkommen hos meg, rett og slett. Det spiller ingen rolle hva du mener, for det er ikke du som bor der. Alle voksne mennesker som bor alene har rett til å ha det akkurat som de vil hjemme. Syns du ikke det er bra nok for katten din så burde du ha funnet en annen løsning for den. Anonymkode: 4769a...d54 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): La meg oppsummere, ts. Du bad din «venninne» (som du glatt henger ut på nett og som med all tydelighet ikke er noen du er vennlig innstilt mot) om å gjøre deg en tjeneste. Som sparte deg for både bry og penger. Så valgte du å sette som vilkår for tjenesten hun altså gjorde deg(!) at hun måtte rydde sitt eget hjem. Og du synes hun er den som ikke har ting på stell..? Anonymkode: f1999...c93 Hvor i hovedinnlegget skriver jeg at jeg bad venninnen min om å passe katten? Hun spurte flere ganger om hun kunne få lov og da sa jeg ja, selv om jeg egentlig hadde tenkt at katten skulle være hos noen andre. Når jeg var innom henne i dag var det ikke plass på gulvet til å sette fra seg verken et kattetoalett eller bollene som katten spiser av, fordi det var ikke én ledig flekk på gulvet pga enten møbler eller masse ting som lå overalt. Ts Anonymkode: e8874...435 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #14 Del Skrevet 17. juli 2024 Ts her Har det slått dere at jeg faktisk er bekymret for min venninne? Jeg har kjent henne i 20 år og de siste 7- 8 årene har hun blitt mer og mer rotete, og drar store møbler inn i sin lille leilighet som det ikke er plass til, søppel og rot. Anonymkode: e8874...435 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #15 Del Skrevet 17. juli 2024 Du får hjelpe å ta ut søpla da som takk for kattepass. Og ikke slarve til felles kjente om det. Anonymkode: f3432...681 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #16 Del Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får hjelpe å ta ut søpla da som takk for kattepass. Og ikke slarve til felles kjente om det. Anonymkode: f3432...681 Det er snakk om mange søppelsekker og man trenger sikkert en varebil for å kjøre bort alt, men så lenge hun er fornøyd med å bo slik, kan jo ikke jeg begynne å bære ut søppel for henne. Ts Anonymkode: e8874...435 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #17 Del Skrevet 17. juli 2024 Er du sikker på at hun VIL ha hjelp? Hvis hun er som meg så vil hun greie å ordne opp selv, bare at det tar litt tid. Hadde ikke orket at noen blanda seg inn i hvordan jeg hadde det og begynte å rydde hos meg. Da hadde vedkommende fort fått vite hvor døra var. Anonymkode: c2e02...adf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #18 Del Skrevet 17. juli 2024 Det er mulig å få kommunal booppfølging når man har så redusert boevne. Jævlig flaut, da, om hun ellers fremstår oppegående. Anonymkode: 9b3c9...f7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #19 Del Skrevet 17. juli 2024 Katt spiser både mus og dritt, så den overlever nok om din venninne overlever der Anonymkode: 13051...cae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #20 Del Skrevet 17. juli 2024 Katten overlever nok, men synes det var passe naivt av deg å tro at hoarder-venninna di skulle klare å rydde før hun skulle passe katten. Jeg hadde ikke orket å besøke en sånn person, psykiske problemer eller ei. Kan dere ikke heller møtes hos deg eller ute? Anonymkode: 36eb3...127 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå