Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet i en 100 % jobb som nyansatt lærer skoleåret 23/24. Dette var en vikarjobb, men har fått fast jobb på samme arbeidssted kommende.

Fikk selvsagt kun feriepenger i juni for perioden august- desember. 

Betyr det at jeg ikke får lønn i august i år? Burde eventuelt vært på konto nå… 🫠 

Anonymkode: 61604...216

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Time betalt, fastlønn?

Hvis ikke du begynner før i august så er det vel litt tidlig

Anonymkode: 09a74...b7f

AnonymBruker
Skrevet

Når gikk vikariatet ut? 

Du får lønn i august dersom du er ansatt fast. 

Hvis vikariatet ditt gikk ut før juli er det grunn til at julilønn uteblir. 

Anonymkode: c4d43...5d9

• Liker 2
Skrevet

Dersom du jobba i juni og kun fekk feriepenger i juni, altså trekt for ferie i juni, så skal du ha betalt når du evt har ferie i juli. Men spørr hr eller rekneskap:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har jobbet i en 100 % jobb som nyansatt lærer skoleåret 23/24. Dette var en vikarjobb, men har fått fast jobb på samme arbeidssted kommende.

Fikk selvsagt kun feriepenger i juni for perioden august- desember. 

Betyr det at jeg ikke får lønn i august i år? Burde eventuelt vært på konto nå… 🫠 

Du skulle fått lønn denne måneden dersom du fikk feriepenger i juni. 

Men du skal få lønn i August når du har jobb der. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva som står i kontraktene dine. Hvor lenge var kontrakten på vikariatet og fra hvilken dato er du fast ansatt. Gikk vikariatet ut i juni, får du ikke lønn i juli. Er du ansatt fra 1 august eller fra datoen til skolestart? Lønna for august kommer i midten av august, så hvor mye du får avhenger av dato du er ansatt fra. Jeg er ansatt i vikariat på skole for skoleåret 24/25. Min kontrakt går fra 1.8.24 til 31.7.25. Jeg vil dermed få full lønn for august og vil også motta lønn i juli neste år. 

Anonymkode: 1fc72...e1a

AnonymBruker
Skrevet
Zinatara skrev (7 minutter siden):

Du skulle fått lønn denne måneden dersom du fikk feriepenger i juni. 

Men du skal få lønn i August når du har jobb der. 

Vet ikke om jeg forstår deg helt.. Jeg vet jeg får lønn i august, men lurer på hvorfor jeg ikke har fått lønn nå i juli 😰

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kommer an på hva som står i kontraktene dine. Hvor lenge var kontrakten på vikariatet og fra hvilken dato er du fast ansatt. Gikk vikariatet ut i juni, får du ikke lønn i juli. Er du ansatt fra 1 august eller fra datoen til skolestart? Lønna for august kommer i midten av august, så hvor mye du får avhenger av dato du er ansatt fra. Jeg er ansatt i vikariat på skole for skoleåret 24/25. Min kontrakt går fra 1.8.24 til 31.7.25. Jeg vil dermed få full lønn for august og vil også motta lønn i juli neste år. 

Anonymkode: 1fc72...e1a

Men er ikke dette likt fra skole til skole i landet vårt? Er det evt. lov å gi noen vikariat kun til juni, og andre ut juli? Lengden på jobben i skolen er jo evt. like lang? Blir så forvirret her.. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vet ikke om jeg forstår deg helt.. Jeg vet jeg får lønn i august, men lurer på hvorfor jeg ikke har fått lønn nå i juli 😰

TS

Fordi man får feriepenger i juli.

Anonymkode: 53f71...9ea

Skrevet

Er du organisert? I tilfelle bør du ta dette med fagforeningen. Du bør få dem til å se på om du har fått riktige feriepenger også, det finnes en særbestemmelse for lærere i sitt første yrkesår. 

Skrevet

Høres rart ut. Selv med vikariat, fikk jeg betalt ut juli. Skoleåret går jo ut den mnd. 

ville ringt lønningskontoret i kommunen i morgen :) 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har jo hørt at vi lærere avspaserer i skolens ferien, fordi det er så mye ekstra arbeid. Gjelder ikke dette meg, når jeg har jobbet som vikar hele skoleåret i fjor? Tenker det virker så rart..

I tillegg er jeg rimelig stressa nå, har ikke tatt høyde for å gå en hel måned uten lønn 🥺

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi man får feriepenger i juli.

Anonymkode: 53f71...9ea

Det fikk jeg i juni. 

Skrevet
Hadi skrev (6 minutter siden):

Er du organisert? I tilfelle bør du ta dette med fagforeningen. Du bør få dem til å se på om du har fått riktige feriepenger også, det finnes en særbestemmelse for lærere i sitt første yrkesår. 

Ja, snakk med dem om dette også. Lærere i første arbeidsår skal egentlig ha vanlig lønn istedenfor feriepenger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I Oslo kommune hvis du har et fast vikariat (selvom det ender ved skoleslutt) skal de betale deg også for juli. Sjekk kontrakten din. Du har vel fått den på Digipost. Tror ikke de har lov til å ikke betale deg for juli. Andre kommuner har kanskje andre regler..

Anonymkode: 9b265...e05

• Liker 1
Skrevet
Sententia skrev (6 minutter siden):

Ja, snakk med dem om dette også. Lærere i første arbeidsår skal egentlig ha vanlig lønn istedenfor feriepenger.

Ja. Men noen bommer litt her. Feriepenger fra andre arbeidsgivere regnes også med. Men hvis samlet utbetaling av feriepenger fra alle arbeidsgivere året før er under en månedslønn, skal man ha tilsvarende en månedslønn. 
Hvis du følger KS-tariffen (kommune og fylkeskommune)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I Oslo kommune hvis du har et fast vikariat (selvom det ender ved skoleslutt) skal de betale deg også for juli. Sjekk kontrakten din. Du har vel fått den på Digipost. Tror ikke de har lov til å ikke betale deg for juli. Andre kommuner har kanskje andre regler..

Anonymkode: 9b265...e05

Alle kommuner unntatt Oslo har felles tariff, Oslo har sin egen. Men et årsvikariat mener jeg bestemt skal gå til 31. juli i andre kommuner også. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Betyr det at jeg ikke får lønn i august i år? Burde eventuelt vært på konto nå…

Hva mener du her? Augustlønninga utbetales selvfølgelig i august og er derfor ikke på din konto nå. Du er lærer?

EDIT: Kan det være at de har trukket deg for ferie? I så fall vil du få penger mens du har ferie, og det har jeg funnet ut at er ganske trivelig, men det krever litt planlegging.

Endret av Pawn Hearts
AnonymBruker
Skrevet
Pawn Hearts skrev (25 minutter siden):

Betyr det at jeg ikke får lønn i august i år? Burde eventuelt vært på konto nå…

Hva mener du her? Augustlønninga utbetales selvfølgelig i august og er derfor ikke på din konto nå. Du er lærer?

EDIT: Kan det være at de har trukket deg for ferie? I så fall vil du få penger mens du har ferie, og det har jeg funnet ut at er ganske trivelig, men det krever litt planlegging.

Ser nå at jeg skrev feil, mente juli 🙈

Ellers er jo ferien nå, jeg starter 2. uken i august med plandager 😕

TS

Skrevet

Har du hatt full jobb tidligere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...