AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #1 Skrevet 17. juli 2024 Hallo damer!😁 Jeg er nå 38+4, og venter en liten prins som ligger med rumpa godt plantet i bekkenet. Det ble gjort et vendingsforsøk forrige uke, som ble mislykket, og jeg fikk derfor valget om planlagt ks eller om jeg ville prøve meg på en vaginal setefødsel. Jeg er førstegangsfødende om det skulle ha noe å si. Min første tanke var at jeg ønsker å prøve vaginalt, da jeg har hørt om så mange som bruker veldig lang tid på å komme seg etter et ks, og jeg har egentlig følt meg trygg på at de har god kompetanse på sykehuset og jeg blir fulgt godt opp, men jeg begynner å bli litt skeptisk nå når det nærmer seg. Jeg blir delvis alene etter fødsel, da far ikke ønsker å være involvert, spesielt ikke i småbarnsperioden, og jeg har en hund som naturligvis krever sitt. Dette er selvfølgelig med på å gjøre meg enda mer redd for om jeg bruker lang tid på å komme meg etter ks, da jeg ikke liker å være mer avhengig av hjelp enn jeg må. Jeg har masse familie og venner rundt meg, som alle vil stille opp så godt de kan, både for baby, meg og hunden, så jeg vil si at jeg har et stort støttende nettverk rundt meg, men de er jo ikke der på natta blant annet. Sykehuset mitt anbefaler vaginal fødsel, og jeg er inne på kontroller med bare noen dagers mellomrom, så jeg føler at de følger meg godt opp. Men en ting jeg har begynt å tenke litt på etter å ha googlet en del, er at de fleste sier at de blir tatt røntgen/ct av, for å sjekke bekkenet, men det har de ikke gjort med meg. De har kun sett på estimert størrelse på baby og hørt ønsket mitt. Er dette noe jeg burde "kreve" at de gjør isåfall? Er det noen som har erfaringer å komme med? Både i forhold til selve fødselen, valg av forløsning og tiden etter fødsel, gjerne fordeler og ulemper med alt og 💚 Langt og litt rotete innlegg, men jeg håper dere forstår det viktigste 😛 Anonymkode: e9310...e41 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #2 Skrevet 17. juli 2024 Har de sagt noe om risiko for fødselsskader ved setefødsel? Det hadde nok påvirket min avgjørelse. En alvorlig fødselsskade kan være vel så hard å komme seg etter som et snitt. Anonymkode: a4f31...730 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #3 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hallo damer!😁 Jeg er nå 38+4, og venter en liten prins som ligger med rumpa godt plantet i bekkenet. Det ble gjort et vendingsforsøk forrige uke, som ble mislykket, og jeg fikk derfor valget om planlagt ks eller om jeg ville prøve meg på en vaginal setefødsel. Jeg er førstegangsfødende om det skulle ha noe å si. Min første tanke var at jeg ønsker å prøve vaginalt, da jeg har hørt om så mange som bruker veldig lang tid på å komme seg etter et ks, og jeg har egentlig følt meg trygg på at de har god kompetanse på sykehuset og jeg blir fulgt godt opp, men jeg begynner å bli litt skeptisk nå når det nærmer seg. Jeg blir delvis alene etter fødsel, da far ikke ønsker å være involvert, spesielt ikke i småbarnsperioden, og jeg har en hund som naturligvis krever sitt. Dette er selvfølgelig med på å gjøre meg enda mer redd for om jeg bruker lang tid på å komme meg etter ks, da jeg ikke liker å være mer avhengig av hjelp enn jeg må. Jeg har masse familie og venner rundt meg, som alle vil stille opp så godt de kan, både for baby, meg og hunden, så jeg vil si at jeg har et stort støttende nettverk rundt meg, men de er jo ikke der på natta blant annet. Sykehuset mitt anbefaler vaginal fødsel, og jeg er inne på kontroller med bare noen dagers mellomrom, så jeg føler at de følger meg godt opp. Men en ting jeg har begynt å tenke litt på etter å ha googlet en del, er at de fleste sier at de blir tatt røntgen/ct av, for å sjekke bekkenet, men det har de ikke gjort med meg. De har kun sett på estimert størrelse på baby og hørt ønsket mitt. Er dette noe jeg burde "kreve" at de gjør isåfall? Er det noen som har erfaringer å komme med? Både i forhold til selve fødselen, valg av forløsning og tiden etter fødsel, gjerne fordeler og ulemper med alt og 💚 Langt og litt rotete innlegg, men jeg håper dere forstår det viktigste 😛 Anonymkode: e9310...e41 De tar ikke CT av alle nei. Jeg har hatt et ks og 3 vaginale fødsler. Gikk 1 mil med barnevogna samme uka som ks. Brukte litt opiater første dagen og så Paracet i 2 dager. Etter vaginal fødsel inkl 1 setefødsel var jeg også i god form. Så for meg så var det ikke så stor forskjell på noen av forløsningstypene. Eneste etter fødsel nr 2 ( første vaginale) så var jeg litt sliten pga at fødselen tok over 3 døgn. De har lav terskel for å ta ks ved setefødsel så har du lyst så prøv. Lykke til❤️ Anonymkode: f5fdb...ba2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #4 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har de sagt noe om risiko for fødselsskader ved setefødsel? Det hadde nok påvirket min avgjørelse. En alvorlig fødselsskade kan være vel så hard å komme seg etter som et snitt. Anonymkode: a4f31...730 Det høres ut som at det er mindre sannsynlighet for blant annet alvorlige rifter og sånt, da de er kjappere ute med å blant annet klippe, så det blir mer kontrollert, i tillegg til at det er minst 2 fødselsleger tilstede, istedenfor "bare" jordmor, og et helt team som står klart om det skulle være behov for ks. Også selvfølgelig mye lavere terskel for ks om det skulle skje noe, eller ikke skje fort nok osv. Men om det er større risiko for andre ting er jeg usikker på, det har ihvertfall ikke blitt sagt. Har også forstått det sånn at baby kan komme ut litt mer "slapp" enn ved hodeleie, men at dette som regel bare varer kort tid. I forhold til hofte dysplasi (?) så er den sannsynligheten mye større uansett hvilken vei han kommer ut, da det avgjøres av leiet han ligger i inni magen over tid. Anonymkode: e9310...e41 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #5 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De tar ikke CT av alle nei. Jeg har hatt et ks og 3 vaginale fødsler. Gikk 1 mil med barnevogna samme uka som ks. Brukte litt opiater første dagen og så Paracet i 2 dager. Etter vaginal fødsel inkl 1 setefødsel var jeg også i god form. Så for meg så var det ikke så stor forskjell på noen av forløsningstypene. Eneste etter fødsel nr 2 ( første vaginale) så var jeg litt sliten pga at fødselen tok over 3 døgn. De har lav terskel for å ta ks ved setefødsel så har du lyst så prøv. Lykke til❤️ Anonymkode: f5fdb...ba2 Så bra, det høres ut som at du var heldig! Bortsett fra 3 døgn i fødsel da, det hørtes heftig ut! Ja, det er litt det jeg tenker og, at det er fristende å prøve, nettopp pga. lav terskel for ks, samtidig er jeg litt redd for å føle meg "snytt" fødselen hvis jeg først går gjennom lang tid med rier osv. for så å ende opp med ks allikevel. Anonymkode: e9310...e41
Petra200 Skrevet 17. juli 2024 #6 Skrevet 17. juli 2024 Jeg tenker at med mindre det er god indikasjon for ks, så er en vaginal fødsel i de fleste tilfeller det beste for både deg og baby. Les deg opp på knestående setefødsel 👍🏻 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #7 Skrevet 17. juli 2024 Har hatt en setefødsel og en styrtfødsel, og hadde valgt setefødsel igjen glatt 😁 var delvis uoppdaget, men gikk kjempe fint ❤️ kjenner flere som sier det samme Er trygt og godt å føde i seteleie her til lands, og de har lav terskel for KS om de er redd det ikke skal gå 😊 større sjanse for tang/sugekopp da det er viktig å få ut hodet fort når resten er kommet, men det varer ikke lenge! Tror mye handler om din innstilling på forhånd I termingruppen min var det noen med nesten identisk fødselshistorie som meg, bare at hun var klar over seteleie 100% på forhånd. Jeg synes det var slitsomt men en drømmefødsel, hun skulle saksøke sykehuset og alt mulig greier det var så forferdelig (blant annet at de brukte tang mot hennes vilje, hun ville ikke, men sitter hodet fast har de ikke akkurat så mange valg. Brukte tang hos meg også). Så har du en positiv innstilling, tar ting litt som de kommer og lytter til legene så går det nok fint ❤️ P.S. Røntgen av bekkenet tar de ikke så ofte lenger da det ikke er vesentlig Hodet er det største som skal ut uansett hvilken vei babyen ligger, så mange med for smalt bekken for seteleie ville hatt for smalt bekken uansett! Og svært få kvinner har for smalt bekken for å føde heldigvis 😊 Anonymkode: c1b94...e47 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #8 Skrevet 17. juli 2024 Petra200 skrev (6 minutter siden): Jeg tenker at med mindre det er god indikasjon for ks, så er en vaginal fødsel i de fleste tilfeller det beste for både deg og baby. Les deg opp på knestående setefødsel 👍🏻 Det er det jeg får inntrykk av og, og som sagt, så har jeg vært veldig innstilt på å prøve vaginal fødsel, helt frem til nå, da jeg har blitt litt mer skeptisk. Mulig det bare er fordi det nærmer seg sånn 😛 Anonymkode: e9310...e41
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #9 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har hatt en setefødsel og en styrtfødsel, og hadde valgt setefødsel igjen glatt 😁 var delvis uoppdaget, men gikk kjempe fint ❤️ kjenner flere som sier det samme Er trygt og godt å føde i seteleie her til lands, og de har lav terskel for KS om de er redd det ikke skal gå 😊 større sjanse for tang/sugekopp da det er viktig å få ut hodet fort når resten er kommet, men det varer ikke lenge! Tror mye handler om din innstilling på forhånd I termingruppen min var det noen med nesten identisk fødselshistorie som meg, bare at hun var klar over seteleie 100% på forhånd. Jeg synes det var slitsomt men en drømmefødsel, hun skulle saksøke sykehuset og alt mulig greier det var så forferdelig (blant annet at de brukte tang mot hennes vilje, hun ville ikke, men sitter hodet fast har de ikke akkurat så mange valg. Brukte tang hos meg også). Så har du en positiv innstilling, tar ting litt som de kommer og lytter til legene så går det nok fint ❤️ P.S. Røntgen av bekkenet tar de ikke så ofte lenger da det ikke er vesentlig Hodet er det største som skal ut uansett hvilken vei babyen ligger, så mange med for smalt bekken for seteleie ville hatt for smalt bekken uansett! Og svært få kvinner har for smalt bekken for å føde heldigvis 😊 Anonymkode: c1b94...e47 Takk! Det der hjelper Har lenge hatt innstillingen "ut skal han på en eller annen måte uansett", så jeg bare får ta det som det kommer. Det begynner derimot å bli litt slitsomt når nesten samtlige jeg prater med dette om sier at jeg bør be om ks, da det nesten kun er Norge som anbefaler vaginal setefødsel, og jeg føler jeg må "forsvare meg" hele tiden. Og som høygravid blir en jo etterhvert ganske påvirket av hva andre sier og (jeg blir ihvertfall det), og tanker som at det sikkert er jeg som er dum og naiv som førstegangsfødende begynner å komme snikende🫣 Anonymkode: e9310...e41 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #10 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk! Det der hjelper Har lenge hatt innstillingen "ut skal han på en eller annen måte uansett", så jeg bare får ta det som det kommer. Det begynner derimot å bli litt slitsomt når nesten samtlige jeg prater med dette om sier at jeg bør be om ks, da det nesten kun er Norge som anbefaler vaginal setefødsel, og jeg føler jeg må "forsvare meg" hele tiden. Og som høygravid blir en jo etterhvert ganske påvirket av hva andre sier og (jeg blir ihvertfall det), og tanker som at det sikkert er jeg som er dum og naiv som førstegangsfødende begynner å komme snikende🫣 Anonymkode: e9310...e41 Ja mange sier det, og er enig i at det er slitsomt.. Men fakta er at ja, Norge er et av de landene som pusher desidert mest på setefødsel! Men det er fordi vi er et av få land med den typen kompetanse også og de sykehusene uten kompetansen lar deg heller ikke prøve, slik som Voss feks får du sjeldent til aldri føde i seteleie da de ikke har nyfødtintensiv og alt slikt som de skal ha klart på grunn av alt "hva, viss, kanskje" Teit eksempel kanskje, men har du sett Grey's Anatomy? De har noen episoder hvor de innser hvor dårlig rustet sykehusene er dersom noe skjer under en fødsel, så de kommer opp med den geniale idéen om å ha klar en tralle med diverse utstyr som kan hjelpe på hvert rom! Spurte en venn og familien hans om det virkelig var så ille der borte og ja, det stemmer. Mens for meg høres jo det latterlig ut, trodde det var helt grunnleggende å ha slikt tilgjengelig 😅 jeg har troen, bare pust med magen og stol på deg selv og legene 🥰 ønsker deg masse lykke til ❤️ Anonymkode: c1b94...e47 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #11 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja mange sier det, og er enig i at det er slitsomt.. Men fakta er at ja, Norge er et av de landene som pusher desidert mest på setefødsel! Men det er fordi vi er et av få land med den typen kompetanse også og de sykehusene uten kompetansen lar deg heller ikke prøve, slik som Voss feks får du sjeldent til aldri føde i seteleie da de ikke har nyfødtintensiv og alt slikt som de skal ha klart på grunn av alt "hva, viss, kanskje" Teit eksempel kanskje, men har du sett Grey's Anatomy? De har noen episoder hvor de innser hvor dårlig rustet sykehusene er dersom noe skjer under en fødsel, så de kommer opp med den geniale idéen om å ha klar en tralle med diverse utstyr som kan hjelpe på hvert rom! Spurte en venn og familien hans om det virkelig var så ille der borte og ja, det stemmer. Mens for meg høres jo det latterlig ut, trodde det var helt grunnleggende å ha slikt tilgjengelig 😅 jeg har troen, bare pust med magen og stol på deg selv og legene 🥰 ønsker deg masse lykke til ❤️ Anonymkode: c1b94...e47 Det er sant, de lar en vel ikke prøve noe som de ikke tror kommer til å gå bra (håper jeg). Sykehuset jeg skal være på er heldigvis kjent for å ha en veldig god nyfødtavdeling (husker ikke ordet, men der de havner hvis det skulle skje noe), og er pga. dette det sykehuset som andre blir sendt til hvis det skulle oppstå komplikasjoner, så sånn sett er jeg rolig Haha, ja det er ikke et dumt eksempel! Tusen takk 🥰 Anonymkode: e9310...e41
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #12 Skrevet 17. juli 2024 Dette er jo et vanskelig valg ts. Jeg har bare hatt vaginale fødsler, men ønsket ks ved fødsel nr 2 fordi fikk skader under fødsel nr 1. Fødsel nr 1 var langvarig og baby satt fast i fødselskanalen lenge. Fikk også hemorider etter fødsel nr 1. Hvis jeg kunne valgt om igjen, ville jeg valgt ks som fødsel nr 1. Ulemper med KS: - kan få stygt arr - baby blir ikke utsatt for den vaginale bakteriefloraen som visst er bra for baby - kan få senplager med arrdannelser - etc… Anonymkode: 50f78...b3f 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #13 Skrevet 17. juli 2024 Høyden sier vel noe om bekkenstørrelse..høye kvinner har enklere fødsler. Hvor høy er du TS? Ville ha stilt som krav at du ikke går over termin, og at det er ekstremt lav terskel for KS (om fødsel begynner å dra ut feks). Anonymkode: 2b014...699
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #14 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette er jo et vanskelig valg ts. Jeg har bare hatt vaginale fødsler, men ønsket ks ved fødsel nr 2 fordi fikk skader under fødsel nr 1. Fødsel nr 1 var langvarig og baby satt fast i fødselskanalen lenge. Fikk også hemorider etter fødsel nr 1. Hvis jeg kunne valgt om igjen, ville jeg valgt ks som fødsel nr 1. Ulemper med KS: - kan få stygt arr - baby blir ikke utsatt for den vaginale bakteriefloraen som visst er bra for baby - kan få senplager med arrdannelser - etc… Anonymkode: 50f78...b3f Jeg forstår godt at du ønsket ks hvis første fødsel ikke gikk så bra! Jeg tenker at arret ikke er noe problem, så lenge det bare er kosmetisk ihvertfall, blir det noe mer plager er det selvfølgelig veldig negativt! Det med bakteriefloraen sa legen at jeg ikke trengte å gå gjennom hele fødselen, men at det holdt med starten av riene eller at vannet gikk, men det gjør det jo selvfølgelig ikke hvis det blir planlagt ks da, så det kan absolutt være negativt 😛 Anonymkode: e9310...e41
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #15 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Høyden sier vel noe om bekkenstørrelse..høye kvinner har enklere fødsler. Hvor høy er du TS? Ville ha stilt som krav at du ikke går over termin, og at det er ekstremt lav terskel for KS (om fødsel begynner å dra ut feks). Anonymkode: 2b014...699 Ja, tenker å nevne dette med en "sluttdato" f.eks. termin, da jeg er redd for at han plutselig kan bli stor og at jeg da plutselig ikke har noe valgt lenger uansett. Det er uansett (heldigvis) veldig lav terskel for ks ved seteleie, både om det ikke skulle gå så fort som legene ønsker eller noe som helst annet som er litt utenfor normalen Jeg er ikke spesielt høy, er bare 160, så håper ikke det er det som avgjør det 😛 Anonymkode: e9310...e41
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #16 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hallo damer!😁 Jeg er nå 38+4, og venter en liten prins som ligger med rumpa godt plantet i bekkenet. Det ble gjort et vendingsforsøk forrige uke, som ble mislykket, og jeg fikk derfor valget om planlagt ks eller om jeg ville prøve meg på en vaginal setefødsel. Jeg er førstegangsfødende om det skulle ha noe å si. Min første tanke var at jeg ønsker å prøve vaginalt, da jeg har hørt om så mange som bruker veldig lang tid på å komme seg etter et ks, og jeg har egentlig følt meg trygg på at de har god kompetanse på sykehuset og jeg blir fulgt godt opp, men jeg begynner å bli litt skeptisk nå når det nærmer seg. Jeg blir delvis alene etter fødsel, da far ikke ønsker å være involvert, spesielt ikke i småbarnsperioden, og jeg har en hund som naturligvis krever sitt. Dette er selvfølgelig med på å gjøre meg enda mer redd for om jeg bruker lang tid på å komme meg etter ks, da jeg ikke liker å være mer avhengig av hjelp enn jeg må. Jeg har masse familie og venner rundt meg, som alle vil stille opp så godt de kan, både for baby, meg og hunden, så jeg vil si at jeg har et stort støttende nettverk rundt meg, men de er jo ikke der på natta blant annet. Sykehuset mitt anbefaler vaginal fødsel, og jeg er inne på kontroller med bare noen dagers mellomrom, så jeg føler at de følger meg godt opp. Men en ting jeg har begynt å tenke litt på etter å ha googlet en del, er at de fleste sier at de blir tatt røntgen/ct av, for å sjekke bekkenet, men det har de ikke gjort med meg. De har kun sett på estimert størrelse på baby og hørt ønsket mitt. Er dette noe jeg burde "kreve" at de gjør isåfall? Er det noen som har erfaringer å komme med? Både i forhold til selve fødselen, valg av forløsning og tiden etter fødsel, gjerne fordeler og ulemper med alt og 💚 Langt og litt rotete innlegg, men jeg håper dere forstår det viktigste 😛 Anonymkode: e9310...e41 Jeg ville fulgt helsepersonell sone anbefalinger her. Hatt både KS og vaginal fødsel. Tok meg like lang tid å komme meg etter vaginal fødsel som KS. Det er fordeler og ulemper med begge deler. Ta en samtale med jordmor eller sykehuset for å få svar på alt du lurer på etc. Man vet ikke før etter - uansett hvordan man føder hvordan det blir. Risikoer med alle alternativer, og ingen kan garantere noe uansett form for fødsel. Anonymkode: e54b3...ad1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #17 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg ville fulgt helsepersonell sone anbefalinger her. Hatt både KS og vaginal fødsel. Tok meg like lang tid å komme meg etter vaginal fødsel som KS. Det er fordeler og ulemper med begge deler. Ta en samtale med jordmor eller sykehuset for å få svar på alt du lurer på etc. Man vet ikke før etter - uansett hvordan man føder hvordan det blir. Risikoer med alle alternativer, og ingen kan garantere noe uansett form for fødsel. Anonymkode: e54b3...ad1 Jeg forstår at det er helsepersonell jeg bør og skal høre på når det kommer til den endelige avgjørelsen, og at en fødsel er en risiko i seg selv. Som sagt får jeg allerede god oppfølging av både egen jordmor og de på sykehuset. Jeg spør vel mest om erfaringene til andre nå, ikke et fasitsvar på hva jeg bør gjøre Anonymkode: e9310...e41
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #18 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hallo damer!😁 Jeg er nå 38+4, og venter en liten prins som ligger med rumpa godt plantet i bekkenet. Det ble gjort et vendingsforsøk forrige uke, som ble mislykket, og jeg fikk derfor valget om planlagt ks eller om jeg ville prøve meg på en vaginal setefødsel. Jeg er førstegangsfødende om det skulle ha noe å si. Min første tanke var at jeg ønsker å prøve vaginalt, da jeg har hørt om så mange som bruker veldig lang tid på å komme seg etter et ks, og jeg har egentlig følt meg trygg på at de har god kompetanse på sykehuset og jeg blir fulgt godt opp, men jeg begynner å bli litt skeptisk nå når det nærmer seg. Jeg blir delvis alene etter fødsel, da far ikke ønsker å være involvert, spesielt ikke i småbarnsperioden, og jeg har en hund som naturligvis krever sitt. Dette er selvfølgelig med på å gjøre meg enda mer redd for om jeg bruker lang tid på å komme meg etter ks, da jeg ikke liker å være mer avhengig av hjelp enn jeg må. Jeg har masse familie og venner rundt meg, som alle vil stille opp så godt de kan, både for baby, meg og hunden, så jeg vil si at jeg har et stort støttende nettverk rundt meg, men de er jo ikke der på natta blant annet. Sykehuset mitt anbefaler vaginal fødsel, og jeg er inne på kontroller med bare noen dagers mellomrom, så jeg føler at de følger meg godt opp. Men en ting jeg har begynt å tenke litt på etter å ha googlet en del, er at de fleste sier at de blir tatt røntgen/ct av, for å sjekke bekkenet, men det har de ikke gjort med meg. De har kun sett på estimert størrelse på baby og hørt ønsket mitt. Er dette noe jeg burde "kreve" at de gjør isåfall? Er det noen som har erfaringer å komme med? Både i forhold til selve fødselen, valg av forløsning og tiden etter fødsel, gjerne fordeler og ulemper med alt og 💚 Langt og litt rotete innlegg, men jeg håper dere forstår det viktigste 😛 Anonymkode: e9310...e41 Jeg hadde mer vondt etter fødsel med tang og et lite klipp enn etter keisersnittet. Var vondt i 6 uker med begge deler. jeg fikk ct av bekkenet fordi jeg grein og var hysterisk for setefødsel (sete ble oppdaget på termin). Men de endte med keirsersnitt etter en vurdering av at bekkenet da var under målene de forventet Anonymkode: 86fc7...c3a 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #19 Skrevet 18. juli 2024 Jeg hadde en som lå med rumpa ned og valgte ks. Kjenner i ettertid at jeg føler meg snytt. Var mitt eget valg så kan ikke skylde på noen andre enn meg selv. Du kan løfte baby etter ks heldigvis men ikke noe som er tyngre enn det Anonymkode: 1f107...935
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #20 Skrevet 18. juli 2024 Jeg hadde valgt keisersnitt uten tvil. Fødsel kan stoppe helt og risikerer hastesnitt. Syns personlig det ikke ser bra ut med beina til en som er født med sete. Går jo over etter noen dager men. Keisersnitt er ikke noe å grue seg til. Jeg fikk tvillinger og var alene med dem. Anonymkode: 0454d...92e 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå