Gå til innhold

Tar dere ekstra ferie uten barna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At barna får de 3 obligatoriske ukene og så er du og mannen nede å stranden med picnikkurv og druer

Anonymkode: e5a42...336

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 7 uker ferie. Barnet får 4 uker. Resterende tid barnet er i bhg blir det korte dager innenfor kjernetid. 

Anonymkode: 532ce...e97

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

I år skal jeg og mannen ha 5 dager utenlands uten barn. De skal være hos besteforeldre og gå i barnehagen og sfo. 
Første gang vi gjør dette - barna er 4 og 8 år. 

Anonymkode: 6e408...67a

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det går ikke. Jeg tar aldri ut mer enn tre uker om sommeren  ellers blir det ikke nok til å dekke behovet resten av året (jul, påske, planlegging osv.).

Anonymkode: 2174b...cf1

Skrevet

Åh det hadde vært en drøm å fått noen dager alene med mannen min...

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

At barna får de 3 obligatoriske ukene og så er du og mannen nede å stranden med picnikkurv og druer

Nei. Liker ikke druer så det blir melon isteden.

Anonymkode: 39077...937

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men ungen skal være en helg hos besteforeldrene. Da skal vi på stranda med piknikkurv og druer.

Anonymkode: 9693a...e6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjorde ikke det da jeg bodde med den andre forelderen. Gjør det nå, mens barna har ferie med eksen.

Anonymkode: 52782...0f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ingen alenetid under sommeren, da går ikke logistikkkabalen opp. 

Men om vi hadde muligheten hadde vi nok tatt noen dager alene med fjellturer. Vi får ta det igjen når ungene blir store 🙂

Anonymkode: 8f551...8a2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kona og jeg har i mange år prioritert litt tid bare oss to. Ei langhelg eller to i året har vi fått til, noen ganger sommer og noen ganger vinter. Noen ganger opp til fem dager. Da barna var mindre, hadde det det supert hos besteforeldre, eller tanter og onkler, men når er det store nok til å være hjemme alene. Har opplevd det som bare positivt både for barn og barnepassere, og det har vært gullkantet kvalitetstid for oss som kjærester. Anbefaler på det sterkeste å gjøre alt man evner for å få litt tid til å være kjærester oppi alt hverdagsstresset.

Anonymkode: 5a38e...693

• Hjerte 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Liker ikke druer så det blir melon isteden.

Anonymkode: 39077...937

Jeg malte et klassisk romantisk bilde🙈

AnonymBruker
Skrevet

Vi tar noen dager ferie mens barnet er i barnehage for å gjøre litt forefallende i huset. 

Anonymkode: 3ccd2...9ec

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske vi hadde gjort mer av det. Tatt den tiden til å være sammen, kanskje han fortsatt hadde vert manen og ikke eksen om vi hadde prioritert litt mer tid sammen. 

Kan ikke huske vi har feriert alene på sommeren uten barn en eneste gang. Før vi ble skilt vel og merke, men det teller kanskje ikke. 

Småbarns foreldre skal ikke ha dårlig samvittighet for å være sammen noen timer på dag tid en uke uten barn synes jeg. 

Anonymkode: f2cd0...e30

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, reiser utenlands med barnet i de 4 ferieukene jeg har planlagt i år. Resten av dagene blir vel planleggingsdager i barnehage og sikkert noen ekstra feriedager i desember. 

Anonymkode: bbdec...5c4

AnonymBruker
Skrevet

Nei det har vi ikke mulighet til. Pleier å ha 4 uker sammen på sommeren, så har vi 1 uke igjen, den sparer vi til jul, og  pleier å en langhelg i November. 

Anonymkode: 1b98a...548

AnonymBruker
Skrevet

Barna skal følge vår ferie, noe de alltid er gjort. Eldste er 12 år, og har fri uansett. Minste på 8 år har ikke sommersfo, og er hjemme hele ferien uansett, han og. 

Men vi har til dags dato ikke hatt ferie uten dem, med unntak av én feriedag jeg tok ut i forbindelse med forberedelser til eget bryllup. Ellers har de hatt fri når vi har hatt fri, og for oss er det en selvfølge at vi gjør det slik 💖

Anonymkode: 99f1d...62f

Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å ta fri uten barnet mitt, så nei.

Det har aldri skjedd, og kan ikke se for meg at det er noe jeg ønsker i fremtiden heller.

Koser meg med barnet mitt hver eneste mulighet vi har til å ha fri sammen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nope kunne ikke falt meg inn faktisk. Ferien brukes med barna

Anonymkode: 696c9...c0c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Kona og jeg har i mange år prioritert litt tid bare oss to. Ei langhelg eller to i året har vi fått til, noen ganger sommer og noen ganger vinter. Noen ganger opp til fem dager. Da barna var mindre, hadde det det supert hos besteforeldre, eller tanter og onkler, men når er det store nok til å være hjemme alene. Har opplevd det som bare positivt både for barn og barnepassere, og det har vært gullkantet kvalitetstid for oss som kjærester. Anbefaler på det sterkeste å gjøre alt man evner for å få litt tid til å være kjærester oppi alt hverdagsstresset.

Anonymkode: 5a38e...693

Vi klarer heldigvis åmvære kjærester uten å måtte reise fra barna . 

Anonymkode: 696c9...c0c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

I år hadde jeg ei uke ferie uten barn. Var ikke planlagt, fikk rett og slett ikke ferie de tre ukene jeg ba om. De får fire uker ferie, to med meg, ei uke med samboer alene og ei uke med oss begge. Den uka jeg var alene, var de i barnehagen, men kortere dager. Hadde et par ærender det var greit å gjøre uten barn et par av dagene, men ellers hadde jeg ingen planer. 

Anonymkode: b11a8...bd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...