Gå til innhold

Noen med erfaring med igangsettelse pga styrtfødsel.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 styrtfødsler bak meg, siste varte 46 min fra første rie. 
Jeg fikk komplikasjoner og holdt på og blø i hjel, ble hasteoperert og ble fortalt at jeg var heldig. 

Hva tror dere er sjansen for å bli igangsatt? Vet dere ikke kan svare sån sett, men om noen har erfaring eller vet noe så blir jeg glad for litt info. 

Jeg har time på sykehuset om 4/5 uker for å komme fram til en god forløsning. 
jeg ønsker vaginal, men mulig det blir keisersnitt, men hadde ønsket igangsetting. 
1 ble keisersnitt, og så 2 vaginale styrtfødseler, med komplikasjoner.  

Anonymkode: be269...cad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ved tidligere styrfødsel er det og større sjanse for styrtfødsel og ved igang setting.  Var beskjeden jeg fikk

Ble satt igang med begge. Første varte i over 20 timer. Da ballong,modningstablet og drøp

Med nr 2 fra de satte inn modningstablet, rett på med rier på 19min full åpning og rak ikke inn på føderommet, jm tok i mot barnet i døråpningen mens jeg stod. Legen hadde sagt til jm dette vil ta lang tid, så ikke noe å haste med. Kan si legen fikk sjokk når ho kom tilbake 30 min og der lå jeg med barnet

Anonymkode: 73ec5...ad8

AnonymBruker
Skrevet

Vil tro sjansen for induksjon er høy, på grunn av komplikasjonene i sist fødsel.  

Anonymkode: 343ca...48c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne bli igangsatt med ballong i uke 38 (tidligere født med styrtfødsel i uke 39 og 40), men at de ikke kom til å ta vannet eller gi riestimulerende drypp eller tabletter grunnet risiko for stormrier som kan være farlig for barnet. Dvs. at dersom ballongen ikke virket måtte det bli keisersnitt innen kort tid. 

Jeg bor et stykke unna sykehus, så mulig at reisevei hadde noe å si i denne vurderingen.

Uansett så virket ballongen og jeg hadde en helt perfekt 6-timers fødsel der jeg hadde god kontroll og var tilstede i egen kropp, i motsetning til styrtfødslene. 

Anonymkode: bec6d...8b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne bli igangsatt med ballong i uke 38 (tidligere født med styrtfødsel i uke 39 og 40), men at de ikke kom til å ta vannet eller gi riestimulerende drypp eller tabletter grunnet risiko for stormrier som kan være farlig for barnet. Dvs. at dersom ballongen ikke virket måtte det bli keisersnitt innen kort tid. 

Jeg bor et stykke unna sykehus, så mulig at reisevei hadde noe å si i denne vurderingen.

Uansett så virket ballongen og jeg hadde en helt perfekt 6-timers fødsel der jeg hadde god kontroll og var tilstede i egen kropp, i motsetning til styrtfødslene. 

Anonymkode: bec6d...8b1

Hørtes veldig fin ut den fødselen, får håpe jeg får samme beskjed😁. Nærmeste sykehus er ca 1-1,5 time unna, kommer litt an på trafikken. 
Så er bekymret for å ikke rekke fram, og siden jeg holdt på å dø ved siste fødsel så håper jeg de tar det i betraktning. Ts

Anonymkode: be269...cad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...