Gå til innhold

Tror pappapermisjon er ferie fra livet og alt

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer er i pappapermisjon for vårt felles barn på 9mnd. Problemet er at han tror han har ferie fra alt, spesielt når vi nå er på hytta. Jeg jobber, men er selvstendig næringsdrivende og kan jobbe hjemmefra. Men, han lar meg ikke jobbe. Blir avbrutt x antall ganger på dagen for å skifte bleie, holde baby, mate baby, eller generelt være med baby fordi han har lyst til å gjøre noe morsommere. Og når han mener arbeidsdagen min burde være over (starter å mase fra kl. 13 selv om jeg har sagt jeg skal jobbe til 16:30) så slipper han alt ansvar og gjør det han vil. Drar vekk med båten for å fiske, drar for å spille fotball, og nå as we speak har han fått for seg at han skal bygge en svær klatrekonstruksjon (for han, ikke for baby). Så igjen blir han borte mange timer. Så enten må jeg jobbe den lille tiden jeg får til å jobbe, og med en gang jeg våger meg vekk fra pc er baby mitt ansvar og sånn er det resten av dagen. Vi er på min familie sin hytte og han satt oppe hele kvelden og natten i hytta til mitt familiemedlem og spilte spill, drakk og koste seg mens jeg blir sittende alene med baby. Hvis jeg forsøker å ta det opp med han blir han sur og mener han gjør mer enn nok, spesielt hvis han har stått opp med baby. (Som jeg jo også gjør og har gjort de første 7 mnd av hans liv). Han har også vært på tre festivaler i sommer, den ene som varte i fem dager, i tillegg til fester og annet gøy. Han mener det burde gå fint fordi det er jo bare i sommer at det skjer mye og det blir roligere i slutten av august. Jeg måtte på en jobbreise i fire dager i juni og det var helt krise og når jeg kom tilbake var det ikke snakk om noe avlasting for jeg hadde jo «hatt fri» (les: jobb!!) i fire dager. Mens når han fester i fem dager må han hvile fordi han er så sliten.

Baby ammer ikke og er komfortabel med pappan sin. Det er ingenting jeg kan som han ikke kan, han bare gidder ikke. Og jeg synes også det er trist på vegne av baby at pappan hans ikke vil tilbringe tid med han. Han blir gjerne furt hvis jeg ber han holde baby mens jeg er på do f.eks. Det er tydelig at han ikke liker å være med baby. Jeg elsker å være med baby, men jeg føler meg som barnevakten hans (jada jeg er moren og man er ikke barnevakt for eget barn). Jeg har vært i permisjon og tatt ansvaret, og jeg så veldig fram til å begynne å jobbe igjen, men føler ikke jeg får mulighet til å være noe annet enn mamma igjen, fordi han tror han er på ferie og ikke pappapermisjon.

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, måtte bare lufte litt.

Anonymkode: 94743...4b3

• Liker 1
  • Hjerte 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke mulighet til å jobbe andre steder enn hjemme? Han ser vel på det som en lettvint løsning siden du "allerede er hjemme".

• Liker 40
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Og han ville ha barn? Har han alltid vært sånn baby før dere fikk barn 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, mommyaka said:

Han har nå barn. Så hva er poenget ditt?

Anonymkode: 3f980...3ee

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Her må dere ta en god prat, og du må sette han på plass!

Anonymkode: 6b34b...a33

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville satt meg et annet sted å jobbet. 

Anonymkode: 38bad...de8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (4 minutter siden):

Ja, han ville ha barn. Han har fremstått som en leken type som elsker barn og har vært en super lekekamerat for vår nevø og niese, i tillegg til andre barn i familien, og han har tidligere jobbet i barnehage. Det er det jeg synes er så rart for nå som vi fikk barn virker han å ha blitt helt motsatt og det synes jeg er så trist.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du bør kanskje ikke jobbe hjemmefra? Vær borte de 7,5 timene du skal jobbe..

Anonymkode: a8340...65f

• Liker 18
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville satt meg et annet sted å jobbet. 

Anonymkode: 38bad...de8

Hjemme kan jeg det, og der får jeg mer ro, men nå som vi er på hytta er det ikke så mange steder å dra. Er ikke altfor langt hjem, men hvis jeg foreslår å dra hjem for å jobbe er han ikke enig det fordi vi leaser og det er unødvendig bruk av km. En del av arbeidsoppgavene er jeg også avhengig av større «maskiner» som jeg ikke bare kan ta med på cafè eller bibliotek heller…

AnonymBruker
Skrevet

Da låser du døren til rommet du sitter på.

Anonymkode: a1464...c62

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Dra ut og jobb...

Si nei, det går ikke.

Film oppførsel hans og si at du føler deg som en alenemor 20 av 24timer i døgnet. Speil oppførsel hans og i noen dager gjør akkurat som han gjør.

Anonymkode: 4c1b6...18e

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer, du har fått barn med en manne-baby… 

På tide å sette seg ned og planlegge for eksempel den neste uka. «Du skal ut med kompisene torsdag kveld? Ok, da har jeg fredag kveld fri til å gjøre x.» «Arbeidsdagen min er til 16:30, punktum. Hvordan hadde du reagert hvis jeg forstyrret deg hele tiden de siste 3 timene av din arbeidsdag?»

Anonymkode: b010f...0c8

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hjemme kan jeg det, og der får jeg mer ro, men nå som vi er på hytta er det ikke så mange steder å dra. Er ikke altfor langt hjem, men hvis jeg foreslår å dra hjem for å jobbe er han ikke enig det fordi vi leaser og det er unødvendig bruk av km. En del av arbeidsoppgavene er jeg også avhengig av større «maskiner» som jeg ikke bare kan ta med på cafè eller bibliotek heller…

Synes han der er unødvenig bruk av kilometer å dra på egne aktiviteter også?

På tide å sette ned foten. Han høres kontrollerende ut. Mene at du ikke skal kjøre hjem for å få mer arbeidsro? Eh, nei. Ikke hans beslutning.

Anonymkode: b010f...0c8

• Liker 26
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Oooog derfor bør ikke det være en pappakvote…

at det går an, barnets beste my ass

Anonymkode: c220a...6a6

• Liker 10
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og mannen har hatt hjemmekontor med partner og barn hjemme og det har vi konkludert med at IKKE fungerer. Så nå er den som jobber ute av huset. 

Anonymkode: 19e71...269

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Samboer er i pappapermisjon for vårt felles barn på 9mnd. Problemet er at han tror han har ferie fra alt, spesielt når vi nå er på hytta. Jeg jobber, men er selvstendig næringsdrivende og kan jobbe hjemmefra. Men, han lar meg ikke jobbe. Blir avbrutt x antall ganger på dagen for å skifte bleie, holde baby, mate baby, eller generelt være med baby fordi han har lyst til å gjøre noe morsommere. Og når han mener arbeidsdagen min burde være over (starter å mase fra kl. 13 selv om jeg har sagt jeg skal jobbe til 16:30) så slipper han alt ansvar og gjør det han vil. Drar vekk med båten for å fiske, drar for å spille fotball, og nå as we speak har han fått for seg at han skal bygge en svær klatrekonstruksjon (for han, ikke for baby). Så igjen blir han borte mange timer. Så enten må jeg jobbe den lille tiden jeg får til å jobbe, og med en gang jeg våger meg vekk fra pc er baby mitt ansvar og sånn er det resten av dagen. Vi er på min familie sin hytte og han satt oppe hele kvelden og natten i hytta til mitt familiemedlem og spilte spill, drakk og koste seg mens jeg blir sittende alene med baby. Hvis jeg forsøker å ta det opp med han blir han sur og mener han gjør mer enn nok, spesielt hvis han har stått opp med baby. (Som jeg jo også gjør og har gjort de første 7 mnd av hans liv). Han har også vært på tre festivaler i sommer, den ene som varte i fem dager, i tillegg til fester og annet gøy. Han mener det burde gå fint fordi det er jo bare i sommer at det skjer mye og det blir roligere i slutten av august. Jeg måtte på en jobbreise i fire dager i juni og det var helt krise og når jeg kom tilbake var det ikke snakk om noe avlasting for jeg hadde jo «hatt fri» (les: jobb!!) i fire dager. Mens når han fester i fem dager må han hvile fordi han er så sliten.

Baby ammer ikke og er komfortabel med pappan sin. Det er ingenting jeg kan som han ikke kan, han bare gidder ikke. Og jeg synes også det er trist på vegne av baby at pappan hans ikke vil tilbringe tid med han. Han blir gjerne furt hvis jeg ber han holde baby mens jeg er på do f.eks. Det er tydelig at han ikke liker å være med baby. Jeg elsker å være med baby, men jeg føler meg som barnevakten hans (jada jeg er moren og man er ikke barnevakt for eget barn). Jeg har vært i permisjon og tatt ansvaret, og jeg så veldig fram til å begynne å jobbe igjen, men føler ikke jeg får mulighet til å være noe annet enn mamma igjen, fordi han tror han er på ferie og ikke pappapermisjon.

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, måtte bare lufte litt.

Hvorfor får folk barn med slike idioter?

Du må sette hardt mot hardt. Han oppfører seg jo slik fordi du lar ham. Gro litt selvrespekt og sett ham på plass, bokstavelig talt!

Ang jobb; lei deg en kontorplass eller bruk biblioteket. Mange bibliotek lar studenter få studentnøkkel og tilgang utenom åpningstid mellom typ 7-22. Krever de studentbevis melder du deg bare opp til et enkelteme så får du studentbevis etter du har betalt semesteravgiften. Da er det bare å forlate huset kl 8 og komme tilbake kl 16 når arbeidsdagen er omme. Når han ringer svarer du ikke. Er det liv om å gjøre vil han få tak i deg uansett. Slutt å la ham oppføre seg som en umoden dritt!

Anonymkode: a61fb...3f4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Oooog derfor bør ikke det være en pappakvote…

at det går an, barnets beste my ass

Er ikke alle fedre som er like udugelige da 😅

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke alle fedre som er like udugelige da 😅

Tror kg har bevist at prosenten er nokså stor, og kvinners tall for ulønnet perm sier vel også litt.

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Både jeg og mannen har hatt hjemmekontor med partner og barn hjemme og det har vi konkludert med at IKKE fungerer. Så nå er den som jobber ute av huset. 

Anonymkode: 19e71...269

Han hadde tidvis hjemmekontor da jeg var i permisjon og jeg var veldig påpasselig med å respektere arbeidstiden hans. Jeg kom ikke bort til han og forstyrret for hver minste ting, men ordnet det selv som om jeg var alene. Synes det er så dårlig at han ikke kan gi meg den samme respekten tilbake. Det er som om han ikke tar arbeidet mitt seriøst fordi jeg er selvstendig næringsdrivende og ikke har en sjef å forholde meg til, men jeg har jo fortsatt kunder og forpliktelser. Jeg leker ikke jobb

• Liker 8
  • Hjerte 4
Skrevet

Kjedelig å få barn med et barn

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...