AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #1 Skrevet 17. juli 2024 3-åringen hadde funnet frem saksa og gjort et realt innhogg. Far ble sint, men jeg kjenner jeg er litt likegyldig til det egentlig. Det vokser jo ut igjen, hun finner vel ut selv at det ikke ble så pent kanskje? Blir dere sinte? Far mener at barnet må få en reaksjon for å lære at det ikke er noe lurt. Anonymkode: 9efa1...dfd
Anononyma Skrevet 17. juli 2024 #2 Skrevet 17. juli 2024 Jeg blir ikke sint på barnet generelt. Ekstremt lite hensiktsmessig å bli sint på en 2-3 åring. Om han klipper seg ville jeg vært mer bekymret over at han har holdt på med saks alene og sørget for at den kom langt ut av barnets rekkevidde for ettertiden. Håret vokser ut igjen 4 1
Anonym6789 Skrevet 17. juli 2024 #3 Skrevet 17. juli 2024 Å bli SINT hjelper ganske lite når "skaden" allerede har skjedd. Vokser ut igjen ja
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #4 Skrevet 17. juli 2024 Hadde ikke brydd meg så mye skkurat der. Kanskje hvis det var en 8-10 åring som børe vite bedre men ikke en 3 åring Anonymkode: df76a...657
Delia Peabody Skrevet 17. juli 2024 #5 Skrevet 17. juli 2024 Hår er til for å klippes har vært vårt motto siden eldste datra kom hjem med halvannen museflette 😂 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #6 Skrevet 17. juli 2024 Hva hjelper det å bli sint på en 3 åring? Hvem har ikke opplevd å klippe håret sitt selv som barn når en kom over ei saks? bare le av det og putt det inn i minnebanken. Stikk innom en frisør og få rettet det opp igjen. ingen skade skjedd. Anonymkode: de369...f0a 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #7 Skrevet 17. juli 2024 Dum gubbe da som ikke passer nok på til at ungen får den anledningen da 😂😂 Anonymkode: b94b0...ab9 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #8 Skrevet 17. juli 2024 Har jo ingen hensikt å bli sint på en 3 åring for slik. Det er jo foreldrene som må passe på at barn ikke får tak i saks osv, og en 3 åring er ikke moden nok til å forstå at det å klippe hår selv er dumt. Å bli sint for noe et barn aldri har hatt forståelse for at ikke er greit er en bra oppskrift på å gjøre det usikkert i fremtiden når barnet skal ta nye valg (kommer jeg til å få kjeft denne gangen?) Anonymkode: 491b0...808 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #9 Skrevet 17. juli 2024 Om det var mannen som passet treåringen, så hadde jeg blitt sint på han for at han ikke passet på. En treåring bør ikke holde på med saks alene. Ene ungen vår, hadde noen runder med «frisør» men venninner rundt 8-10 års alder. Jeg ble ikke sint da heller. Hvorfor skulle jeg bli det? Er jo barnet som må leve med den sveisen til det vokser ut igjen. Anonymkode: 3f6cd...f17 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #10 Skrevet 17. juli 2024 Hadde reagert mest på at barnet hadde holdt på med saks alene. De vet begge at det ikke er lov. Uansett så stoler man jo ikke på så små barn når det kommer til sånt, så den eneste som isåfall burde hatt kjeft er jo den som lot saksen ligge tilgjengelig for 3 åringen (vi har en besteforeldre som til støtt og stadig lar den ligge og slenge her…) Anonymkode: d2a35...1dc 1
Honey Dew Skrevet 17. juli 2024 #11 Skrevet 17. juli 2024 Ingenting å bli sint over. Hår vokser ut igjen, men det jeg hadde blitt bekymret over, er at barnet har fått tak i en saks.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #12 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva hjelper det å bli sint på en 3 åring? Hvem har ikke opplevd å klippe håret sitt selv som barn når en kom over ei saks? bare le av det og putt det inn i minnebanken. Stikk innom en frisør og få rettet det opp igjen. ingen skade skjedd. Anonymkode: de369...f0a Nei, det har jo ikke så mye å si egentlig. Det er en ganske vanlig ting å gjøre ja😆 Det var nok veldig fristende. Hun får lov til å klippe negler selv, hun tenkte kanskje at da kan hun vel klippe håret også. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dum gubbe da som ikke passer nok på til at ungen får den anledningen da 😂😂 Anonymkode: b94b0...ab9 Han var opptatt med de andre ungene 😅 men ja, han burde holdt bedre koll på hvor hun var. Anonymkode: 9efa1...dfd
Irak Skrevet 17. juli 2024 #14 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dum gubbe da som ikke passer nok på til at ungen får den anledningen da 😂😂 Anonymkode: b94b0...ab9 Haha det der kan skje fortere enn man aner 😂. Fort gjort skal jeg si deg 😂. Vil de så finner de en utvei 😂.
BobbySocks Skrevet 17. juli 2024 #15 Skrevet 17. juli 2024 Mannen får heller kjefte på seg selv for å ha ikke fulgt med ungen. Hår vokser ut igjen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #16 Skrevet 17. juli 2024 Jeg ble skikkelig sint da min 8 åring hadde skamklipt seg.. hun hadde det lange, fine, blonde håret. Hun var fult klar over at det ikke er lov.. om hun vil klippe seg så skal det gjøres av noen voksne 😏 Men roet meg fort ned og beklaget at jeg ble sint men jeg ble bare så lei meg. Det er jo hennes hår da, så om hun vil ha det annerledes så er det forsåvidt greit. Men igjen, skal klippes av voksne. Anonymkode: 1ee6f...2fe
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #17 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): 3-åringen hadde funnet frem saksa og gjort et realt innhogg. Far ble sint, men jeg kjenner jeg er litt likegyldig til det egentlig. Det vokser jo ut igjen, hun finner vel ut selv at det ikke ble så pent kanskje? Blir dere sinte? Far mener at barnet må få en reaksjon for å lære at det ikke er noe lurt. Anonymkode: 9efa1...dfd Barnet kobler ikke hendelsen fra i sta til pappas sinne nå. Det henger ikke logisk på grep i hjernen deres, så barnet vil heller koble sinnet til pappa. Særlig om han pleier å reagere slik. Anonymkode: 41be8...214
klarinetta Skrevet 17. juli 2024 #18 Skrevet 17. juli 2024 BobbySocks skrev (8 minutter siden): Mannen får heller kjefte på seg selv for å ha ikke fulgt med ungen. Hår vokser ut igjen. Enig, glem håret - ungen kunne stukket seg i øyet! De skal ikke ha tilgang på saks i det hele tatt.... gratulerer med å plassere skyld på en liten unge, far.
katties Skrevet 17. juli 2024 #19 Skrevet 17. juli 2024 De som blir sinte på et barn for slikt signaliserer at utseendet på barnet er status for dem. Altså har barnet svertet statusen med en stygg hårklipp. Mannen bør gå inn i seg selv litt og tenke på hva som egentlig er en grei reaksjon. Nei. Har ikke blitt sint - min fant plutselig ut at hun skulle klippe seg. Kom bærende på en krøll som hun stolt viste frem (nei, jeg var ikke redd for hvordan hun fikk tak i saks - den har hun tilgang på). Jeg sa bare at det er vel kanskje ikke så lurt hvis hun hadde lyst på lang Elsa-flette, for det går ikke så bra å flette kort hår. Hun var enig, og det ble med den ene krøllen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #20 Skrevet 17. juli 2024 Anononyma skrev (2 timer siden): Jeg blir ikke sint på barnet generelt. Ekstremt lite hensiktsmessig å bli sint på en 2-3 åring. Om han klipper seg ville jeg vært mer bekymret over at han har holdt på med saks alene og sørget for at den kom langt ut av barnets rekkevidde for ettertiden. Håret vokser ut igjen Dette. En 3-åring skal ikke kunne ha tilgang på skarp saks uten tilsyn. Anonymkode: e998b...51f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå