Gå til innhold

Hold av pytonslange

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg holdt en pytonslange for første gang forrige uke, og jeg synes det var så utrolig hyggelig at jeg dro tilbake neste dag. Synes den var så flott. 

Nå har jeg lest litt om pytonslanger, og jeg har lyst på en. Har lest at skjeggagam og pytonslanger er rolige og sosiale dyr som tåler litt kos og håndtering. 

Vil gjerne lese om andres erfaringer med å ha kongepyton i hjemmet 😊 

Jeg er generelt veldig glad i reptiler, og har vurdert skjeggagam også❤️

Anonymkode: d9a90...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har en kongepyton. Rolig og fin slange, krever minimalt av stell når du først har satt opp et ordentlig terrarium. Ganske annerledes enn skjeggagam. Tror skjeggagam spiser mye oftere og mye forskjellig mat. Pytonen min spiser en rotte i måneden.

Men de er ikke kosedyr altså. Jeg ville ikke sagt at den er spesielt sosial. For slangens del skal man helst ikke ta den ut i det hele tatt. Den får ikke noe særlig ut av kos unntatt at den kanskje liker å varme seg på huden din. Den gjør nesten ingenting. Den ligger gjemt i hulen sin nesten konstant og kommer bare ut for å drikke vann, skifte ham og spise/jakte.

Men de er ekstremt rolige og lette å løfte og holde. Har hatt min i seks år, og den har aldri vist tegn til aggresjon.

Anonymkode: 73974...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har en kongepyton. Rolig og fin slange, krever minimalt av stell når du først har satt opp et ordentlig terrarium. Ganske annerledes enn skjeggagam. Tror skjeggagam spiser mye oftere og mye forskjellig mat. Pytonen min spiser en rotte i måneden.

Men de er ikke kosedyr altså. Jeg ville ikke sagt at den er spesielt sosial. For slangens del skal man helst ikke ta den ut i det hele tatt. Den får ikke noe særlig ut av kos unntatt at den kanskje liker å varme seg på huden din. Den gjør nesten ingenting. Den ligger gjemt i hulen sin nesten konstant og kommer bare ut for å drikke vann, skifte ham og spise/jakte.

Men de er ekstremt rolige og lette å løfte og holde. Har hatt min i seks år, og den har aldri vist tegn til aggresjon.

Takk for at du tok deg tid til å svare😀

Jeg synes de er utrolig fascinerende dyr, og kommer nok til å holde den en del - den har naturlig nok ingen behov for kos og selskap i den forstand, synes de er utrolig fine 😊 

Jeg liker jo godt å kose med dyr, og sånn sett kunne man skaffet seg katt også, og det er et fint alternativ, men litt spennende med slange også 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slanger er litt som fisker, man har dem til pynt. Er du glad i å kose, ville jeg heller ha skaffet katt som du sier 😄 

Anonymkode: 8ed04...1d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for at du tok deg tid til å svare😀

Jeg synes de er utrolig fascinerende dyr, og kommer nok til å holde den en del - den har naturlig nok ingen behov for kos og selskap i den forstand, synes de er utrolig fine 😊 

Jeg liker jo godt å kose med dyr, og sånn sett kunne man skaffet seg katt også, og det er et fint alternativ, men litt spennende med slange også 😀

Du snakker mye om å kose, og da tror jeg slange blir feil for deg altså. De er ikke kosedyr.

Men det er mye mindre ansvar enn en katt da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjeggeagam er vel hakket mer sosiale om jeg ikke tar feil, selv om reptiler er reptiler. Kjenner et par som har hatt det opp gjennom årene og de er hvertfall litt interessert og vil gjerne sitte på skulder/hode 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du snakker mye om å kose, og da tror jeg slange blir feil for deg altså. De er ikke kosedyr.

Men det er mye mindre ansvar enn en katt da.

Vet de ikke er det, tror jeg bare liker å holde dyra og håndtere dem ❤️ 

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Skjeggeagam er vel hakket mer sosiale om jeg ikke tar feil, selv om reptiler er reptiler. Kjenner et par som har hatt det opp gjennom årene og de er hvertfall litt interessert og vil gjerne sitte på skulder/hode 

Ja, det har jeg skjønt, at de kan like p sitte på skuldra osv 😊 kunne vært en ide da verandaen vår er solrik, kunne vært fint for han å sitte på en varmesten der om sommeren sammen med meg ❤️

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Slanger er litt som fisker, man har dem til pynt. Er du glad i å kose, ville jeg heller ha skaffet katt som du sier 😄 

Ja, sant nok😅 fordelen med katt er jo at flere tørr å komme på besøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 hours ago, AnonymBruker said:

Vet de ikke er det, tror jeg bare liker å holde dyra og håndtere dem ❤️ 

Ja, det har jeg skjønt, at de kan like p sitte på skuldra osv 😊 kunne vært en ide da verandaen vår er solrik, kunne vært fint for han å sitte på en varmesten der om sommeren sammen med meg ❤️

Ja, sant nok😅 fordelen med katt er jo at flere tørr å komme på besøk. 

Haha ja jeg har slangefobi, så jeg hadde holdt meg langt unna, men en agam skulle jeg klart å vende meg til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...