Gå til innhold

Psykomotorisk fysioterapi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på å begynne hos en psykomotorisk fysioterapeut. Har en del vondt i ryggen, kan psykomotorisk fysioterapi hjelpe for dette? Hva slags erfaringer har dere som går eller har gått til en? Jeg har vært hos fastlegen og har øvelser fra vanlig fysioterapeut også, så er ikke istedet for men i tillegg.

Jeg har ikke traumer eller psykiske problemer, de jobber kanskje mest med disse gruppene? Får liksom ikke helt tak i hva de egentlig gjør når jeg leser.

Anonymkode: b6427...f03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En psyokomotorisk fysioterapeut jobber med sammenhengen mellom muskelspenninger/vondter og følelser. Dvs koblingen mellom den fysiske kroppen og sinnet. Undertrykte følelser/angst osv, kan manifistere seg som smerter fysisk i kroppen. Det er det en psykomotorisk terapeut jobber med. 

Ryggsmerter kommer ofte av svak kjernemuskulatur, så riktig trening er bra. God madrass/hodepute er også viktig. 

Anonymkode: ee246...41e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg lurer på å begynne hos en psykomotorisk fysioterapeut. Har en del vondt i ryggen, kan psykomotorisk fysioterapi hjelpe for dette? Hva slags erfaringer har dere som går eller har gått til en? Jeg har vært hos fastlegen og har øvelser fra vanlig fysioterapeut også, så er ikke istedet for men i tillegg.

Jeg har ikke traumer eller psykiske problemer, de jobber kanskje mest med disse gruppene? Får liksom ikke helt tak i hva de egentlig gjør når jeg leser.

Nei, gå til en vanlig og dyktig fysioterapeut for dette. 

Anonymkode: 8a629...620

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått god hjelp av min psykomotorisk fysioterapeut men hun jobber mer inn mot hvor traumer setter seg i kroppen og sentralnervesystemet og  jobber mer helhetlig enn bare et punktpå kroppen. Om du ikke tenker at smertene i ryggen kommer av noe psykisk så tenker jeg at fysioterapi kan være vel så godt.

Anonymkode: 555c9...429

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du vil ikke få plass hos en Psykomotorisk fysioterapeut da deres målgruppe er nettopp den gruppen du ikke faller innunder.

Anonymkode: b1f52...8b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...