Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter skilsmisse for et par år siden, har jeg tenkt at det er på tide å kvitte meg med gifteringen og forlovelsesringen. Gifteringen er greit nok, de kjøpte vi sammen og har hver vår, men forlovelsesringen fikk jeg jo av han. Hva er rett å gjøre? Er det greit å bare selge den?

Anonymkode: 72165...d48

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter et giftemål så er den vel din, og du gjør hva du vil men. Ved brudd før giftemål så er det mer riktig å gi den tilbake. 

Anonymkode: d37cc...c66

Gjest ZarahSweet
Skrevet

Du fikk den. Med mindre han har nedskrevet at den skal gis tilbake ved brudd var det en gave til deg.

Skrevet

Den er din. Gjør hva du vil med den. 

AnonymBruker
Skrevet

Den er din, gjør hva du vil, gave er gave

Anonymkode: 9f7ff...532

AnonymBruker
Skrevet

Hvor selger man den og hvordan vet man hvilken pris man skal ta? Spør for en venn 

Anonymkode: ea8b6...de4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leverte min inn til sånn gullvekt-greie. Fikk ikke mange hundrelappene, så burde gjerne bare hatt den i smykkeskrinet. Den er uansett din. Akkurat som klærne og skoene dine.

Anonymkode: 0b588...b77

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt den med til gullsmed og sjekket verdien, hvis det er interessant å få noe igjen for den. Her fikk vårt barn våre ringer, hun kan gjøre det hun vil med dem. Hun har valgt å beholde dem slik de er, men hun har jo mulighet til å støpe de om til noe annet. 

Anonymkode: 4c1cd...385

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Etter skilsmisse for et par år siden, har jeg tenkt at det er på tide å kvitte meg med gifteringen og forlovelsesringen. Gifteringen er greit nok, de kjøpte vi sammen og har hver vår, men forlovelsesringen fikk jeg jo av han. Hva er rett å gjøre? Er det greit å bare selge den?

Har du barn? Da tar du vare på ringer og lar barnet få den når barnet er gammelt nok til å ta vare på den. 

Anonymkode: bba10...815

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du barn? Da tar du vare på ringer og lar barnet få den når barnet er gammelt nok til å ta vare på den. 

Anonymkode: bba10...815

Ingen regel som sier det, men jeg ville nok gjort det om vi hadde felles barn. Det har vi ikke.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg leverte min inn til sånn gullvekt-greie. Fikk ikke mange hundrelappene, så burde gjerne bare hatt den i smykkeskrinet. Den er uansett din. Akkurat som klærne og skoene dine.

Anonymkode: 0b588...b77

Der gjør den jo ekstremt lite nytte for seg. Jeg forventer ikke å få så mye igjen for ringene mine, men tenker at det har mer for seg å selge dem enn å bare ha dem liggende i smykkeskrinet.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor selger man den og hvordan vet man hvilken pris man skal ta? Spør for en venn 

Anonymkode: ea8b6...de4

Det er vel sånn sett neste steg å finne ut av. Muligens ta dem med til en gullsmed.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...