Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt om jeg la det her under riktig men.

En i familien er gravid og noen venninner av ho skal overaske henne med en babyshower. Jeg er også bedt, selvom jeg ikke har noe kontakt med verken ho som er gravid (bare et par snapper på ca.4-5 år). Før det festa vi litt sammen men mista kontakten. Og de andre som skal ditt har det skjedd litt drama med før i fylla, Så har virkelig ikke lyst å møte noen av de.. 

Og i tillegg så er jeg frivilig barnløs som også betyr for meg at jeg har null interesse for barnegreier. Når jeg hører noen som venter barn tenker jeg fint om de vil, men grøsser selv. Så dere skjønner kanskje at jeg ikke synes en babyshower høres noe gøy ut.. Er jo koselig for ho det gjelder, men siden vi ikke har hatt kontakt og historien med de andre så vil jeg finne en grunn (som ikke høres ut som jeg bare ikke vil dra) hva sier man? Eneste jeg kommer på er at jeg kan late som jeg er syk. Alle andre som er bedt har sagt de kommer, så sa det selv siden jeg ikke finner på noen god grunn nå til hvorfor jeg ikke kan komme. Og siden det er familie, kan jeg ikke si at jeg skal bort, uten at de vet at det ikke er sant.  

Noen tips? 😅

Anonymkode: f6b13...b03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er da virkelig et ikke-problem. Du sier bare at du ikke har anledning den aktuelle dagen. Jeg møtte selv ikke i en babyshower for en måned siden, fordi jeg var opptatt og jeg ønsket ikke å flytte avtalen for en babyshower til en tidligere venninne jeg ikke har kontakt med lengre. Husk at den gravide ikke får vite hvem som er invitert men ikke kunne komme, hun blir jo overrasket.

Anonymkode: 01a03...636

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du invitert om den eneste kontakten du har med den gravide er at dere har sendt 2 snapper de siste 5 årene??

Hadde takket nei. Trenger ikke komme med forklaring. Dere har jo ikke kontakt.

Anonymkode: a2125...11c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dumt av deg å si ja i første omgang. 
Men nå som det er gjort ville jeg bare sagt at jeg var syk. 
Sørg for å ikke bli med på spleise gave- da ser mor at du skulle vært der 

Anonymkode: 920a4...c31

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vet ikke helt om jeg la det her under riktig men.

En i familien er gravid og noen venninner av ho skal overaske henne med en babyshower. Jeg er også bedt, selvom jeg ikke har noe kontakt med verken ho som er gravid (bare et par snapper på ca.4-5 år). Før det festa vi litt sammen men mista kontakten. Og de andre som skal ditt har det skjedd litt drama med før i fylla, Så har virkelig ikke lyst å møte noen av de.. 

Og i tillegg så er jeg frivilig barnløs som også betyr for meg at jeg har null interesse for barnegreier. Når jeg hører noen som venter barn tenker jeg fint om de vil, men grøsser selv. Så dere skjønner kanskje at jeg ikke synes en babyshower høres noe gøy ut.. Er jo koselig for ho det gjelder, men siden vi ikke har hatt kontakt og historien med de andre så vil jeg finne en grunn (som ikke høres ut som jeg bare ikke vil dra) hva sier man? Eneste jeg kommer på er at jeg kan late som jeg er syk. Alle andre som er bedt har sagt de kommer, så sa det selv siden jeg ikke finner på noen god grunn nå til hvorfor jeg ikke kan komme. Og siden det er familie, kan jeg ikke si at jeg skal bort, uten at de vet at det ikke er sant.  

Noen tips? 😅

Anonymkode: f6b13...b03

Si nei takk. Passer ikke.. 

Anonymkode: 10042...f84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si at det ikke passer? Man skylder jo ikke folk en forklaring 

Anonymkode: 4eaac...592

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er dessverre opptatt den dagen. Dere får kose dere!

Anonymkode: b7472...fd3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får omgangssyke. 

Anonymkode: c4509...58c

• Liker 1
Skrevet

Bare si at du ikke er interessert. Enkelt og greit. Å late som du er syk blir for dumt. Tenk om du får tilbud om noe annet den dagen, noe du synes er mye mer gøy. Da må du takke nei til det også, fordi du har sagt til de som skal i selskap at du er syk. Og så  du være syk, selv om du i utgangspunktet faktisk ikke er det. 

Du kunne sagt nei takk med en gang. Du kunne sagt med en gang at du ikke er interessert i sånt. Hvorfor var det så vanskelig? Slik du framstiller det nå mener du at du har gjort det enda vanskeligere for deg selv, - noe som kunne vært unngått om du hadde vært ærlig med en gang. Gave kan du gi når babyen er født, og da har du jo ingen unnskyldning for å ikke kunne gi. En gave til en baby koster et par hundrelapper, og gir mye glede.

AnonymBruker
Skrevet

Er det facebook-arrangement? Bare trykk på «skal ikke» eller «kan ikke» eller hva enn som står der. 
Eller om de spør kan du svare: «Jeg kan ikke den dagen. Håper dere får en fin dag!»

Synes det er rart du har blitt invitert i utgangspunktet mtp kontakten dere har hatt(eller mangelen på😅), så jeg tviler på at du blir spesielt savnet på arrangementet. Ikke stygt ment, men de kommer neppe til å grave og spørre så mye. Virker som du er bedt bare for å kunne skryte over hvor mange som kom og hvor populær gravid er.

Anonymkode: 025d2...533

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2024 den 16.04):

Noen tips? 😅

Bare å si at det ikke passer.

Anonymkode: 8273b...f36

AnonymBruker
Skrevet

"Det passer dessverre ikke for meg"

Hvis du allerede har sagt ja: Det har dessverre dukket opp noe som gjør at jeg ikke har anledning"

Folk er ikke interessert i å høre noen lang forklaring om hvorfor folk ikke kan møte opp på ting.

Anonymkode: ba819...e0b

• Liker 1
Skrevet

Si at det ikke passer. Hadde ikke giddet babyshower hos en jeg ikke har kontakt med jeg heller. 

• Liker 1
Skrevet

Det er da helt lov å takke nei. 

Skrevet (endret)

Har vært på kanskje 5-6 babyshowers, og det har aldri vært noe drama å si at man ikke kan. Er ingen som har begynt å grave i hvorfor og hvordan man skal få til at alle kan, med mindre noen har svart a la "har gjerne lyst, så si ifra om det er mulighet til å flytte feiringen!". 

Endret av katties
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...