Gå til innhold

Vi skal skilles ,mannen ønsker 50/50,mens barna ønsker kun anhver helg

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far flyttet ut for snart 2 mnd siden nå og bodde den første mnd hos foreldrene som bor 10 min unna, etterhvert fant han seg et hus ca 40 min unna, da blir det ca 30 minutter til skolen til barna og er 5 min fra meg. barna på 7,12 og 15 ønsker og bo hos meg på mest ,fordi har venner og slik her, skole og fritidaktiviteter, far mener at de kan ta buss frem og tilbake til skole og fritidsaktiviter, han rekker uansett ikke og kjøpre de da han slutter mellom 17 og 18 på jobb og fritidaktivitene begynner stort sett 1630 for yngste og 18 for mellomste, største gjør ikke sin aktivitet så mye som før,men i alle fall 2 ganger i uka.

Far sier han skal ha 50/50,men har ikke barna noe og si da de ønsker kun anhver helg? og i ferier? dette har kommet fra de 2 største uten at jeg har nevnt noe

Anonymkode: d188c...843

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Barna skal vel bli hørt etter fylte 12, men det er dere som foreldre som bør bestemme dette. Hva tenker du selv om at far har 50/50? Sett bort fra avstanden, tiden med far bør jo ha litt tyngde i spørsmålet her.

Legger til: hvis det blir mye rot og stress i timeplanene til barna og de blir stresset av å bo to steder, er jo det beste for dem at de har ett fast bosted. Mange foreldre bytter bosted når ukene byttes, slik at barna kan bo ett fast sted.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Far kan ikke bestemme det. De største bestemmer mye selv, så vil det være naturlig at syvåringen får samme ordning. Han kan ikke flytte så langt unna og tenke at det er greit for ungene, noe det tydeligvis ikke er.

Anonymkode: b86f8...c63

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan ikke far bestemme. Dere må være enige hvis dere skal endre på dagens ordning, som er at barna bor hos deg. Du følger barnas ønsker og sier nei. Han må da eventuelt ta det til retten, og hvis barna da fortsatt ikke vil blir det neppe noe 50/50.

Anonymkode: dca65...8f6

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke tenke meg at far får medhold på dette om han tar det videre i rettsapparet og så kan du si at det ikke passer og det burde han også forstå.

Han eldste kan uansett bestemme selv og de to andre skal bli hørt og deres meninger skal legges stor vekt på. Når det er barna som ikke vil så må de ta hensyn til det.

Det går jo ikke an at han har ungene når han ikke har muligheten til å være der for dem og følge dem opp mht treninger og slikt. 

Anonymkode: a1f23...8b5

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Da får han flytte nærmere deg da, barna er ungdommer og snart voksne. Det er deres som har skilt dere, ikke de. 

Anonymkode: b82b4...84c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

De to eldste bestemmer selv. Velger de annenhver helg så blir det bare for dumt å skille barna. Far kan ta seg en bolle eller finne bopæl nærmere barna

Anonymkode: a5dca...44e

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar

Min eksmann er helt fantastisk på alle måter, også som pappa, og hadde det ikke vert for skolen og aktivitene til barna var en halv time unna hadde jeg synes det var helt greit med 50/50,men med tanke på reisevei blir det problemer

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar

Min eksmann er helt fantastisk på alle måter, også som pappa, og hadde det ikke vert for skolen og aktivitene til barna var en halv time unna hadde jeg synes det var helt greit med 50/50,men med tanke på reisevei blir det problemer

Dere er ikke åpne for å bytte bosted fra uke til uke? Vet det også er trøblete, men da får barna bo der de er vant, og de får se dere begge like mye? 

AnonymBruker
Skrevet

Far hadde vel mulighet til å bo nermere skolen enn dette vil jeg tro, hvis 50/50 var viktig for han. Men det er opp til barna dette, selv den minste har rett på å si sin mening og de eldste skal bli hørt så er det naturlig at alle får det som de vil,-utenom far.

Anonymkode: 13d67...a01

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Dere er ikke åpne for å bytte bosted fra uke til uke? Vet det også er trøblete, men da får barna bo der de er vant, og de får se dere begge like mye? 

Nei dette ønsket ikke far dessverre ellers hadde et vert en god løsning

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Far hadde vel mulighet til å bo nermere skolen enn dette vil jeg tro, hvis 50/50 var viktig for han. Men det er opp til barna dette, selv den minste har rett på å si sin mening og de eldste skal bli hørt så er det naturlig at alle får det som de vil,-utenom far.

Anonymkode: 13d67...a01

Takk for svar

Ja det hadde jan en mulighet til,men han ville vekk fra byen

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer det, drit i barnets beste så lenge far får VILJEN sin

Anonymkode: 0cd22...a67

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei dette ønsket ikke far dessverre ellers hadde et vert en god løsning

Så han mener det bare er barna som skal ofte noe? Har dere vært på FVK forresten?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Lukter at mor ønsker bidrag... 

Anonymkode: 8e3db...7e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror luktesansen din ikke funker særlig bra. 

Anonymkode: a1f23...8b5

• Liker 20
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

vi er allerede enig om ar far ikke skal betale bidrag,da jeg tjener mye mer enn han

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

I all verden. Det er vel av størst interesse at barna får se begge foreldrene like mye? Skjønner godt at barna vil bo der de er vant med å bo når far skal flytte så langt unna. At far ikke vil tilpasse seg, er jo ikke mor sin skyld.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Så han mener det bare er barna som skal ofte noe? Har dere vært på FVK forresten?

Ja 2 ganger,men vi har bare blitt enig om ferier og slik til nå, han vil ikke nevne at han ønsker 50/50 der fordi han mener at fvk er på min side

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi gjort det sånn at far er hjemme oss oss noen dager i uka. Barna synes det er veldig fint. Her flyttet og far et stykke bort, bare fant et sted etter seperasjon. Han angrer nå, og leter etter noe nermere. Det blir sykt stress for barna med så mye reising, det ønsket ikke mine heller. Håper din eksmann ser dette. 

Anonymkode: 3e7ca...5b1

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...