AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #1 Skrevet 17. juli 2024 Fikk påvist overgangsalderen hos gyn i fjor sommer. Gått på ulike hormoner siden da . Aldri hatt hetetokter. Nå er jeg småpjusk med virus på 4.dagen. ikke feber, ikke halsvondt eller hodepine, kun litt hoste og null stemme. Er hjemme og har ferie, så pusler rundt med mye pauser. Opplever at jeg brått blir ubehagelig varm i kroppen, men er usikker på om det er hetetokter eller en konsekvens av at jeg pusler rundt i stedet for å ligge flatt på sofa hele tiden. K50 Anonymkode: 66972...59a
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #3 Skrevet 17. juli 2024 Grüner skrev (1 time siden): Det høres mest ut som hetetokter Skal ikke hormontilskudd hjelpe mot det? K50 Anonymkode: 66972...59a
enkefru Skrevet 17. juli 2024 #4 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skal ikke hormontilskudd hjelpe mot det? K50 Anonymkode: 66972...59a Ikke alltid det tar alt... og flere må prøve seg frem og finne den riktige medisinen til seg... evt kombinasjon av flere medisiner. Synes også det høres ut som overgangsalder-hetetokter
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #5 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk påvist overgangsalderen hos gyn i fjor sommer. Gått på ulike hormoner siden da . Aldri hatt hetetokter. Nå er jeg småpjusk med virus på 4.dagen. ikke feber, ikke halsvondt eller hodepine, kun litt hoste og null stemme. Er hjemme og har ferie, så pusler rundt med mye pauser. Opplever at jeg brått blir ubehagelig varm i kroppen, men er usikker på om det er hetetokter eller en konsekvens av at jeg pusler rundt i stedet for å ligge flatt på sofa hele tiden. K50 Anonymkode: 66972...59a Det er helt normalt å h fryktelig dårlig regulering av kulde- og varme når man er syk. Ref folk som skjelver av kulde under tre lag tepper bare de har 1 grad feber, eller folk som svetter i soverom på 16 kjølige grader med den samme 1 grad feber. Kan det være hetetokter? Absolutt. Kan det være infeksjon/virus? Også absolutt. Men om det er det ene eller det andre får du uansett vite om en uke eller to. Varer det så er det hetetokter. Varer det ikke var det bare sykdom. Varer det så returnerer du til lege for evaluering av medisinering. Husk at både nivået av testosteron og østrogen faller. Men leger har en tendens til å bare kompensere for det sistnevnte. Anonymkode: 00fc3...b17 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #6 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det er helt normalt å h fryktelig dårlig regulering av kulde- og varme når man er syk. Ref folk som skjelver av kulde under tre lag tepper bare de har 1 grad feber, eller folk som svetter i soverom på 16 kjølige grader med den samme 1 grad feber. Kan det være hetetokter? Absolutt. Kan det være infeksjon/virus? Også absolutt. Men om det er det ene eller det andre får du uansett vite om en uke eller to. Varer det så er det hetetokter. Varer det ikke var det bare sykdom. Varer det så returnerer du til lege for evaluering av medisinering. Husk at både nivået av testosteron og østrogen faller. Men leger har en tendens til å bare kompensere for det sistnevnte. Anonymkode: 00fc3...b17 Fikk resept på hormonplaster av gyn, ikke fastlege. Har fått alle hormonresepter av gyn. Stoler mere på henne enn fastlegen på det området Anonymkode: 66972...59a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå